Отличен (6)

Образователният стартъп Coursera получи нови $43 млн. финансиране, за да разшири дейността си към развиващите се пазари

Колко пъти ви се е случвало да пропуснете определена лекция в университета, която по принцип ви е много интересна, но съвпада с рожден ден на близък роднина или мероприятие, което чакате от месеци? Искало ли ви се е да можете да избирате времето и мястото на упражненията, които трябва да вземете през семестъра, за да го заверите? Ако отговорите на тези два въпроса са "да", то онлайн образователните портали за гимназисти и студенти като Coursera, Udemy, EdX и Udacity вероятно ще ви спечелят като потребител. Всичките тези млади компании, макар и с малки разлики и специфики, предлагат дистанционни курсове, водени от някои от най-добрите лектори в света. Някои от тях дори правят това безплатно…

Coursera е един от най-бързо развиващите се проекти за онлайн обучение, който миналата седмица добави нови $43 млн. финансиране към $22-та млн., които получи преди около година. Доверието на инвеститорите е провокирано най-вече от бързия растеж в потребителската база, големия международен интерес и успеха на създателите на компанията да привлекат някои от най-добрите университети в САЩ като партньори (вече 83 на брой). Свежите пари ще се използват за удвояване на екипа до около 100 души, създаване на ново съдържание, сключване на нови партньорства, навлизане във възможно най-много държави извън САЩ и разработване на устойчив модел за генериране на приходи. Инвеститори във втория рунд на финансиране, обявен през миналата седмица, са фондовете GSV Capital, International Finance Corporation (IFC) – инвестиционният фонд на Световната банка, Laureate Education Inc., Learn Capital, както и предприемачът Юри Милнер.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    roooster avatar :-|
    roooster
    • - 31
    • + 3

    Авторът да понаучи български, моля. "Стартъп" на родния език много повече звучи стар-тъп, отколкото старт-ъп. Име "Нг" просто е та*ак на незнанието, пък и как ли се произнася??? А по същество, да се пускат записчета, вместо да се канят елитни преподаватели, е много Андрешковско - бедни но хитри. Да спестим парици и да продадем Айфеловата кула. Юруш на доматите без семки. Последно, ако си цървул, и Айнщайн да ти изкара персонален курс, все тая.

    Нередност?
  • 2
    daks avatar :-|
    ДАКС
    • + 11

    До коментар [#1] от "roooster":


    [quote#1:"roooster"]Последно, ако си цървул, и Айнщайн да ти изкара персонален курс, все тая.[/quote]

    А ако не си ''цървул'' какво става?
    Според мен е далеч по-добре дори и цървулите да зяпат нещо образователно, наместо по цял ден да кибичат продукциите на телевизионния развлекателен бизнес. Доколко е развлекателен не знам, но определено е отвлекателен.

    Нередност?
  • 3
    nixonanim avatar :-|
    Nixonanim
    • - 1
    • + 13

    Според мен почти цялото висше образование в България може да бъде заместено от проект за превод и адаптация на курсове от Coursera. Качествени, с актуално съдържание и обективни критерии за оценка. Само който не е гледал, не е разбрал колко са добри!

    Нередност?
  • 4
    roooster avatar :-|
    roooster
    • - 3
    • + 1

    Ако не си цървул, отиваш да се учиш където трябва. Другото е бла, бла. Да гледаш курсове??? Тва е като да повишим нивото на широките народни маси. А мнения за "почти цялото" висше образование в България са комични. Иначе няма лошо, гледайте, другите учат.

    Нередност?
  • 5
    daks avatar :-|
    ДАКС
    • + 3

    До коментар [#4] от "roooster":

    Май не вдявате, че няма особена разлика между това да гледаш даскала на живо в аудиторията и това да го гледаш на запис. Всъщност има - записа винаги можеш да си го върнеш и да го чуеш отново. И в двата случая няма да стане чудо, ако не се заемеш и да прочетеш каквото трябва, но това няма връзка с начина, по който ти се изнася лекцията.

    Нередност?
  • 6
    roooster avatar :-|
    roooster
    • - 1
    • + 1

    Май вдявам, щото съм даскал на 5% уки и 95 % неуки. При това в "елитен" ВУЗ. Личният пример и контакт са от ОГРОМНО ЗНАЧЕНИЕ!!!

    Нередност?
  • 7
    daks avatar :-|
    ДАКС
    • + 3

    До коментар [#6] от "roooster":

    Вижте, неуките, на които сте даскал надали ще се проявят интерес да гледат онлайн курсове, след като явно не проявяват интерес да учат дори след като са се записали във ВУЗ и посещават лекции (нека предположим, че го правят). Не виждам, обаче какво и как Ви бъркат онлайн курсовете, след като дори не претендират да изместят висшето образование. Съвсем друг е въпросът, че знанията, с които завършват студентите висшето си образование в БГ ВУЗ-овете все повече се доближават до тези, придобити от онлайн курсове. Само дето за това положение не е виновно наличието на онлайн курсове.

    Нередност?
  • 8
    nikolay_uk avatar :-P
    Николов
    • + 1

    [quote#3:"Nixonanim"]Според мен почти цялото висше образование в България може да бъде заместено от проект за превод и адаптация на курсове от Coursera. Качествени, с актуално съдържание и обективни критерии за оценка. Само който не е гледал, не е разбрал колко са добри![/quote]Лошото е, че нашите ВУЗ-ове ще се запънат. Защото може да изкараш онлайн курс от Станфорд, който включва писане на домашни и изпит и накрая УНСС няма да го признае като равностоен.

    Нередност?
  • 9
    motochristo avatar :-|
    motochristo
    • + 1

    Не е толкова проблемно как се преподава, а какво се преподава. С малки изключения и осоено в хуманитарните науки преподавателският състав е по-слаб като интелектуални качества от средните студенти, а добрите са ги задминали още докато следват. Трябва да се вкара конкуренция.
    В общи линии има 3 закона за добра система на образование (по сър Кен Робинсън)
    1. Едно училище никога не е по-добро от учителите, които преподават в него.
    2. Единственото важно нещо е студентите да учат. Няма образование без учене. Всички останали дейности са второстепенни.
    3. Образованието трябва да е като земеделие, а не като животновъдство - създаваш условия, па ако се роди нещо - добре. Няма начин учащите да учат насила, както наддават добичетата за месо.

    В този ред на мисли - ОСТАВКА НА ПРАВИТЕЛСТВОТО!

    Нередност?
  • 10
    roooster avatar :-|
    roooster
    • - 2

    Не ви познавам ДАКС, и не желая персонални контакти. Не се надявам да ме разберете и просто излизам от дискусията. Последно: Имам опит в преподаването около 28 години. Уверявам ви, че младите студенти никога не се задържат в образователен сайт на интернет повече от 2 минути, освен ако не е със сексуален подтекст. А да им задържите вниманието, и още повече да ги накарате да учат, може само с остър, груб личен пример и влияние!!! И мноо ма кефи примеро с Кенчето Робинсън. Голем пич. Сичко вдява от убразуванието.

    Нередност?
Нов коментар