Печели, докато сърфираш онлайн

Нова компания ще предлага на потребители сами да продават личните си данни на търговци в интернет

Създателите на Reputation.com смятат, че хората ще предпочетат сами да споделят данните си, отколкото да оставят големи компании като Facebook да печелят от тази дейност
Създателите на Reputation.com смятат, че хората ще предпочетат сами да споделят данните си, отколкото да оставят големи компании като Facebook да печелят от тази дейност    ©  Reuters
Създателите на Reputation.com смятат, че хората ще предпочетат сами да споделят данните си, отколкото да оставят големи компании като Facebook да печелят от тази дейност
Създателите на Reputation.com смятат, че хората ще предпочетат сами да споделят данните си, отколкото да оставят големи компании като Facebook да печелят от тази дейност    ©  Reuters

На почти всеки интернет потребител вече е добре известно, че повечето сайтове следят неговата онлайн активност и старателно я каталогизират. След това голяма част от тях продават тази информация на други компании, които пък ги използват за маркетинг анализи, за таргетиране на реклами и вероятно за други недотам известни дейности. И това е процес, който никой до момента не е успял да преустанови въпреки недоволството на немалко организации и потребители.

Истината е, че най-вероятно скоро няма и да бъде намерен начин тази практика да бъде най-малкото регулирана, ако не може да бъде спряна напълно. Един от основните проблеми е, че потребителите масово не знаят какво се случва с данните им. Някои сайтове изискват съгласието на посетителите си информацията им да бъде споделяна с трети лица, но кои са те и какво вършат с нея, остава неясно. Същевременно хората прекарват все повече време в интернет и съответно търсят различни начини да изкарват допълнителен доход от това - дори да е минимален.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал