Всички тв страхове
Позициите на традиционните телевизии отслабват, докато IT компаниите продължават да търсят начини за драстична промяна в индустрията
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Телевизионната индустрия се страхува, че нейните зрители постепенно ще се откъснат от тв приемниците и ще заживеят щастливо изцяло в интернет. Техните опасения не са от днес или от вчера, но напоследък като че ли се засилват все повече. Причината е най-вече по-бързата връзка на потребителите с глобалната мрежа, както и появата на различни възможности за гледане на видео онлайн. Бумът на умни мобилни устройства и желанието на притежателите им да консумират видео навсякъде също оказва натиск върху тв индустрията. В същото време до голяма степен телевизията като модел и начин на разпространение остава почти непроменена през последните 50 години.
Осъзнавайки възможността за коренна промяна в модела на създаване и разпространяване на телевизионно съдържание, технологичните корпорации като Apple, Google, Intel, Cisco и др. разработват алтернативни варианти, чиято цел е да осъществят нова революция в телевизията. За момента обаче нито една от тях не успява да ги реализира успешно на пазара. Основният проблем е, че те пускат частични решения, които изискват инсталирането на допълнително устройство, разполагат с по-беден каталог и нямат достатъчно инструменти за организирането на собствени канали. Анализаторите дълго време посочваха като основни причини за неуспеха бавния интернет, който не позволява директно излъчване (стрийминг), липсата на качествено съдържание в глобалната мрежа и навика на потребителите, които са свикнали да седнат вечер и да гледат любимите си предавания на телевизора в хола. Събитията през последната година обаче показват зараждането на нови тенденции, които може да преобърнат представата ни за телевизията. Ако не веднага, то в едно не много далечно бъдеще.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Цитат: "Сериалът House of Cards печели девет награди "Еми"...
Сериалът е НОМИНИРАН за 9 награди "Еми". Няма как вече да ги е спечелил, понеже ще се раздават през септември. :))
===
Цитат: "... и доказва, че интернет компания е способна да създава качествена тв продукция."
Да бе, да! Всъщност доказва, че може да я разпространява. Сериалът не е създаден от Нетфликс - те са само дистрибутори. Дори не е създаден в САЩ - адаптиран е от сценариста Бо Уилимън по британския едноименен сериал от 1990 г. Произведен от опитни компании като Trigger Street Productions и MRC плюс лека помощ от неизвестната Panic Pictures, а изпълнителен продуцент е Дейвид Финчър, който няма нужда от представяне.
Trigger Street Productions е собственост на Кевин Спейси и има 15-годишна история в телевизията и киното с поне 25 заглавия преди този сериал, сред които Сейф, Социална мрежа, Джак Казиното, 21 и т.н. Сега работят по 5 нови заглавия.
MRC (Media Rights Capital) съществуват от 2006, като и те имат двайсетина филма преди House of Cards. Снимали са: Приятелю Тед, Агенти на съдбата, Бруно, Измама, Кутията и т.н. Имат 5 годишен договор с Юнивърсъл за производство на 20 филма сред които ще бъдат тазгодишните Elysium и Riddick, за които се очаква да бъдат хитове.
Така че, айде по-леко със суперлативите за Нетфликс. Дори и големите интернет компании не правят сами добрите продукции, а се обръщат към опитни професионалисти. За 16 години бизнес Нетфликс имат общо 5 (пет) собствени филма създадени между 2005 и 2007.
Типичен пример са телевизиите на Бареков. Понеже много хора са си ги изтрили от плейлистата на телевизора си, но по един или друг начин им се гледа футбол. За да не загуби тези зрители безвъзвратно, Бареков е направил отделен линк за гледане на българските футболни мачове в интернет.
Публикувано през m.capital.bg
Въпросната "флашка" беше създадена, произведена и популяризирана от незнайни китайски фирми като най-евтиния вариант да гледаш филми изтеглени от интернет на "тъпия" си телевизор.
За разлика от гугълския продукт обаче на тях има чист Андроид ОС с достъп до Гугъл Плей и потребителите са супердоволни, защото вече имат такъв телефон.
"ChromeCast – джобно USB устройство" - не е USB, а HDMI. Има Micro USB порт, който се ползва само за захранване.
Стига бе! Много сте критични в горните коментари! :-)
Най-важна е идеята - интернета ще прецака телевизията. Въпросът е кога. :-)
@Димитър Димитров - ако телевизора ти е HDMI 1.4 даже няма да има нужда от захранване защото конектора му подава необходимото напрежение.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.