С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 10 сеп 2013, 15:34, 5083 прочитания

Антикризисният план на BlackBerry

Мениджмънтът на мобилния гигант трескаво търси възможни изходи от тежката ситуация, в която компанията се намира

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


BlackBerry продължава да се намира в трудна ситуация. Новите смартфони на компанията, които направиха своя дебют в началото на тази година, не успяват да се превърнат в очаквания от нея пазарен успех. Дори мащабното ребрандиране от Research In Motion в BlackBerry за момента като че ли няма особен ефект. Фирмата съзнава сложността на ситуацията и вече е започнала активно да търси алтернативни решения за излизане от кризата.

Мениджмънтът на компанията дори е създал ново звено, чиято единствена задача е да проучва възможностите за стратегическо развитие на BlackBerry. Негов ръководител е Бърт Нордбърг, който в интервю за The Wall Street Journal разкрива някои от потенциалните възможности пред канадската компания. За съжаление повечето антикризисни инициативи надали ще се харесат на повечето почитатели на мобилния гигант.


Здраво стъпили на земята

BlackBerry вече съзнава, че не може да се върне в борбата за челното място на пазара на смартфони. "Исторически погледнато, BlackBerry винаги е имала големи амбиции. Но да се бориш с гиганти като Apple, Google и Samsung е трудно", коментира Нордбърг. Вместо това той смята, че е BlackBerry трябва да се преориентира като нишова компания. Това обаче е важно решение, което е свързано с много допълнителни мерки, допълва той. "Има подразделения в компанията, които могат да се продадат или премахнат", допълва Нордбърг, но отказва да даде пример.
 
Новоназначеният стратег на BlackBerry не изключва, че един от вариантите може да бъде сключване на стратегическо партньорство с други компании, които да поемат част от финансирането на въпросните отдели. За момента обаче това остава само като възможен вариант. Изглежда, Нордбърг смята, че най-добрият вариант за BlackBerry действително е да се преориентира като производител на смартфони със специфично предназначение. "Компанията има уникални предимства, които я отличават от другите производители. BlackBerry е силна в корпоративния сектор, продуктите са защитени от Агенцията за национална сигурност на САЩ (NSA) от гледна точка това, че правителствените агенции не могат да се проследят техните комуникации. Клавиатурите на устройствата имат много почитатели по света, освен това компанията разполага с водеща глобална мрежа за пренос на данни", коментира Нордбърг.

Самият Нордбърг има богат опит в сферата на мобилните комуникации. Той е бивш изпълнителен директор на Sony Ericsson и е в основата на избора на компанията да се насочи към Android, затова и ръководството на канадската компанията решава да се вслуша в съветите му. "При BlackBerry нещата са много по-трудни. Системите за сигурност са вградени в мобилния софтуер, така че не може просто да се смени операционната система. Но компанията има пари, няма дългове и съм сигурен, че може да направим нещо", допълва той по повод коментарите, че е добре BlackBerry да се ориентира към Android.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Система за аварийно кацане ще спасява пътниците Система за аварийно кацане ще спасява пътниците

"Паник бутон" автоматично ще приземява самолетите на най-близкото летище

12 дек 2019, 1288 прочитания

Заводът на Schneider Electric в Пловдив става демонстрационна "умна" фабрика Заводът на Schneider Electric в Пловдив става демонстрационна "умна" фабрика

Предприятието е второто на групата в Европа, което въведе системи за оптимизация на производството

8 дек 2019, 3955 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Без евтин iPhone

Apple отново залага на големите маржове на печалба и разчита предимно на маркетинга, за да ги постигне

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10