Свещената крава на BG интернета
Въпреки застоя на местните онлайн медии нишовите сайтове за фермери и животновъди демонстрират изненадваща виталност и потенциал за развитие
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
"Търси се кравар. Изисквания: да не употребява алкохол." Край на обявата. На подобни съобщения може да се натъкнете, ако работите в аграрния сектор или по случайност сте попаднали в някои от фокусираните информационни сайтове, които са насочени към отрасъла. И въпреки че на пръв поглед може да звучи смешно, в действителност изискването за трезвеност се оказва сериозен стопиращ елемент пред работодателите при търсенето на служители, защото въпросната обява периодично се появява онлайн.
Отвъд случаите с куриозни обяви обаче сегментът на изданията, предоставящи новини, анализи и друга полезна информация за нуждите на агробизнеса, се развива със завидни темпове през последните няколко години. Това се случва въпреки всеобщия застой, който се наблюдава в онлайн бранша. Създадената през 2003 г. "АгриГейт медия" (първоначално "БГ медия груп"), която развива "социалната мрежа на българските фермери" www.fermer.bg, портала за земеделска техника www.traktor.bg и www.bager.bg, фокусиран в строителна техника, е един от сериозните играчи в нишовия сегмент. По-интересно е, че през първото шестмесечие на годината компанията успява да удвои посещаемостта си и да увеличи с около 80% своите приходи (които за 2011 г. са били близо 300 хил. лв. според последния публикуван в Търговския регистър отчет). Компанията предлага информация, свързана с всички сфери на земеделието и животновъдството – от генерирани от самите потребители съвети и решения на техните ежедневни проблеми, до важни новини и анализи, свързани с политическите и административни решения, които засягат сектора.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Няма да забравя, бях на гости в едно село преди година и видях една много голяма жълта комбайна. Личеше си, че е нова. Собственикът ми позволи да вляза и да я разгледам. Тъкмо на шега щях да го попитам да я запаля и да я покарам малко, но като чух цената - 1.2 млн. лева и се отказах. Иначе вътре беше нещо наистина уникално - много бутони, копчета, кожена седалка с климатик и всичко останало. Има пари в този сектор и те не са никак малко, така че браво на момчетата, че са се усетили навреме и са направили сайтовете. Успех!
Като прочетох заглавието, реших, че е първи април.
Честно, познавам някои фермери, и последната им работа е, да ровят в интернет, обикновено ровят секретарките им, а офертите се получавад във вид на спам по пощата.
Така че "търси се кравар, да не пие" е обречена обява. Краварите нямат интернет, докато се занимават с кравите, пък и рядко имат пари за компютър.
А това, че някоя мутра си е купила мазерати на агроизложение, а не през интернет или от автокъща, показва каква е културата им - важно е да се се впечатли конкуренцията, като покажем какво точно и колко скъпо сме си купили.
Така че единствените, които биха могли да спечелят, са създателите на тези "тематични" сайтове. Пожелавам им успех, макар че според мен е малко вероятен.
До коментар [#2] от "epoc":
Много добре казано.
".. генерирани 26 хил. уникални посещения през юли 2013 г.""
Георгиев,какво означава уникално посещение?
До коментар [#4] от "Без соц":
Регистрирани са посешения от 26 хиляди IP адреса т.е. около 26 хил. компютърни устройства.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход