С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 18 сеп 2013, 17:37, 6794 прочитания

Винаги "в час"

Бързо развиващата се американска компания Dropbox вижда бъдещето на технологиите в тоталната междуустройствена синхронизация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Имате компютър вкъщи, в офиса и на вилата. Ползвате също така лаптоп, смартфон и таблет. Значи със сигурност сте се сблъсквали с момента, в който си мислите, че можете тази вечер да поработите от вкъщи, но плановете ви се провалят, защото файловете, които е трябвало да редактирате, всъщност са останали на компютъра в офиса. Това обаче е най-малкият проблем. Истината е, че с нарастването на броя устройства, които използваме в ежедневието си, се увеличава и количеството информация, която "преминава" през тях, което е предпоставка за все повече подобни ситуации. Очевидно това са забелязали и основателите на облачната услуга Dropbox, които наскоро обявиха новите си планове за развитие. А именно да направят възможно лесното, бързо и удобно сихронизиране на целия този поток от информация на всичките ви устройства. 

Добро начало


В момента едноименната облачна услуга на Dropbox се използва от над 200 млн. потребители по целия свят. Това, с което тя ги привлича, е бързата и удобна синхронизация на файлове между различни устройства, които имат инсталиран въпросния софтуер. Така във всеки момент можете да разполагате с най-важните си файлове практически навсякъде. И най-важното – винаги да виждате най-новата им версия. 


Идеята за създаването на подобна услуга се ражда през 2005 г. в главата на чакащия автобус Андрю Хюстън. В този ден му предстои четиричасово пътуване, по време на което той е планирал да работи. Чакайки автобуса на спирката, осъзнава, че не е качил необходимите му файлове на лаптопа си. Тогава сяда и написва първата версия на Dropbox. По-късно осъзнава, че този проблем е често срещан и потенциалът пред развитието на подобна услуга е огромен. Това се потвърждава през следващите 6 години, в които компанията привлича стотици милиони рисково финансиране, над 200 млн. потребители и едни от най-добрите програмисти в света към екипа си.

Следваща стъпка


За да реализира своята идея, Андрю е наясно, че ще има нужда от партньор. Така се свързва с програмиста Араш Фердоси, който след няколкочасов разговор решава да зареже планирания си стаж във Facebook и да се включи в стартиращия бизнес. В периода 2005 – 2007 г. двамата доразвиват идеята, набират известно количество потребители и финанси и през 2007 г. официално стартират компанията Dropbox. С последвалия им успех обаче сега се целят възможно най-високо – искат да превърнат бизнеса си във влиятелна корпорация от категорията на Apple, Microsoft, Facebook и Google. Но как може да стане това? 

Отговор на този въпрос трябваше да бъде даден от самия Матю Хюстън наскоро по време на първата организирана от компанията конференция за разработчици. По време на събитието обаче проблем с Wi-Fi мрежата саботира презентацията му. Вместо да покаже прототип на тяхната нова услуга, която трябва да осъществи връзка между информацията, която използвате на различни устройства, Матю прави изненадващ коментар. "Мислите си, че съм ядосан заради това, което се случи току-що", казва Матю. "Нищо подобно – всъщност това е наистина добро предзнаменование", отговаря той. Оказва се, че през септември 2008 г., когато той презентира оригиналния Dropbox, отново няма Wi-Fi и презентацията се проваля. Но историята след това показва, че това съвсем не е навредило на компанията.  

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Глобалният дигитален данък няма да доведе до значителни постъпления Глобалният дигитален данък няма да доведе до значителни постъпления

Това твърди френският Съвет за икономически анализи, който консултира правителството в Париж

19 ное 2019, 759 прочитания

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати 1 Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

16 ное 2019, 2058 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Бъдеще време в миналото

Nokia все още има варианти за своето развитие, които не изключват и връщане към корените й

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10