Amazon обновява таблетите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon обновява таблетите си

Изпълнителният директор на компанията Джеф Безос е уверен в успеха на устройствата си от следващо поколение.

Amazon обновява таблетите си

Компанията на Джеф Безос продължава да следва стратегията си и предлага субсидирани евтини устройства, насочени към онлайн търговията

Мартин Дешев
6254 прочитания

Изпълнителният директор на компанията Джеф Безос е уверен в успеха на устройствата си от следващо поколение.

© Reuters


Дълго време Amazon бе известна най-вече със своя онлайн хипермаркет, който в момента на практика предлага почти всичко. Постепенно обаче компанията, основана от ексцентричния милиардер Джеф Безос, започна да разширява бизнеса си в най-различни сфери, например облачните услуги. Тя стана и един от основните играчи в сегмента на електронните четци с Kindle устройствата си. През последните няколко години пък компанията се наложи и като един от пионерите на пазара на компактни таблети, които се наредиха сред предпочитаните продуктови категории за много потребители.

Една от основните заслуги за това бе дръзката стратегия на Amazon. Компанията продава нейните Kindle Fire таблети на максимално ниски цени, колкото да покрие производствените си разходи. За да генерира печалба, тя разчита, че потребителите ще използват нейните множество онлайн услуги чрез устройствата. Това за пореден път бе потвърдено от изпълнителния директор на Amazon Джеф Безос в интервю за онлайн изданието Engadget, малко преди да демонстрира новите таблети на компанията. Безос ги определя като един от "трите опорни стълба на нашата бизнес стратегия с устройства".

Огнени таблети

Онлайн предприемачът разделя стратегията на три основни компонента. На първо място се нарежда мотото на компанията "премиум продукти на достъпни цени". Следващият фундаментален принцип е "прави пари, когато хората използват устройствата, не когато ги купуват". На трето място се нарежда "дълбоката интеграция на всички услуги и удовлетвореността на клиента". Тук е мястото на новите два таблета Kindle Fire HDX, които се предлагат във версия със 7- и 8.9-инчов дисплей. Те са значително подобрени спрямо предшествениците си както в хардуерно, така и в софтуерно отношение.

По-малкият модел разполага с екран с резолюция 1920х1200 и 323ppi. Неговият по-голям събрат разчита на дисплей с разделителна способност 2560х1600 и 339 ppi. Това е значително повече от предишните модели и от основния конкурент Apple iPad 3. Таблетите използват и нова технология за динамичен контраст на изображението, като автоматично променят настройките според силата на околната светлина. Самите устройства са по-тънки и леки спрямо предшествениците си, като 8.9-инчовият модел разполага с две вградени камери. Тази на задния панел е 8 мегапиксела и може да заснема Full HD видео, като разполага с LED светкавица и електронна стабилизация на изображението. Двата таблета използват еднакъв процесор. Той е Qualcomm Snapgradon 800 с четири ядра и тактова честота от 2.2 GHz. За по-ефективна работа те разполагат с по 2 GB оперативна памет. Графичната обработка е поверена на Adreno 330 процесор. Amazon разчита на 8.9-инчовия Kindle Fire HDX като основен модел в гамата. Той ще има и по-голяма батерия, която по данни на компанията ще издържа около 11 часа с едно зареждане. И двата таблета разполагат със специален режим за четене на електронни книги, който осигурява около 17 часа непрекъснато използване на устройството, казват от Amazon.

Kindle Fire HDX в своята 7-инчова версия ще се предлага срещу $229, като доставките му ще започнат от 18-ти октомври т.г. По-големият модел ще се продава срещу $379, като той ще се доставя от 7 ноември т.г. И двете устройства ще имат модификация с вградена поддръжка на LTE мобилен пренос на данни, като тя ще струва със сто долара повече.

Не само красива опаковка

Джеф Безос е наясно, че само красиви на вид устройства и мощен хардуер няма да донесат големи печалби от потребителите. Особено когато желанието му е да печели в дългосрочен план, докато хората използват не само своите устройства, но и предлаганите от тях услуги. Затова създателите на двата таблета са обърнали голямо внимание и на софтуера. Те се задвижват с новата версия на операционната система Fire OS, която е базирана на Android, но е с интерфейс, разработен от Amazon. Освен това Fire OS не поддържа по-голямата част от услугите на Google, включително магазина за приложения Google Play, а разчита на алтернативните предложения на Amazon.

Една от най-интересните изцяло нови функции е Mayday. Тя позволява на всеки притежател на Kindle Fire HDX да се свърже с реален човек от техническата поддръжка на компанията. Техникът ще може да вижда екрана на устройството и дори да "рисува" по него, за да указва какво трябва да се направи. Има и възможност да поеме контрола над таблета, за да извърши необходимата операция. Потребителят дори ще вижда видео от уебкамерата на техника за разлика от служителя на Amazon, който няма да има такава възможност. "Функцията е налична по всяко време на денонощието и през всеки ден. Ако погледнете историята на Amazon, ще видите, че имаме възможността да я осигурим без проблеми", коментира Безос. Той допълва, че вече има назначени няколко хиляди техници, като за коледните празници техният брой ще бъде увеличен допълнително.

Amazon се надява Kindle Fire HDX таблетите да се харесат и на корпорациите. Компанията добавя поддръжката на корпоративни услуги като VPN, Mobile Device Management, AirWatch, Microsoft Exchange и др. Постепенно ще се добави поддръжка и на услуги като Goodreads, Paperwhite и др.

Безос продължава уверен в успеха на таблетите, произвеждани от компанията му. В интервю за сп. BusinessWeek той споделя, че компанията е научила много от първото поколение на Kindle Fire. Лидерът на Amazon споделя, че е бил изненадан от интереса на компаниите към таблетите, и се надява новите им възможности да ги направят още по-атрактивни за тях. "Хората не искат по един таблет за работа и за забавление. Те искат просто един таблет", коментира Безос. 

Въпреки усилията, които влага, Amazon засега не успява да спечели особено голям пазарен дял в сегмента. Проучване на IDC за второто тримесечие на годината дори не дава конкретна стойност на дела на компанията. Лидер е iPad с 50.7% в САЩ, следван от Samsung с 18.5%. В същото време компанията на Безос предлага общо три таблета (заедно с Kindle Fire HD) и макар много от конкурентите й да игнорират философията за ниски цени, тя не успява да се наложи. Вероятно част от причината за това е, че немалка част от услугите са налични само в САЩ. Безос обаче запазва оптимизъм и смята, че устройствата се представят добре. Той допълва, че те се продават от над 20 хил. магазина по целия свят и постепенно потребителите започват да увеличават интереса си към тях.

Дълго време Amazon бе известна най-вече със своя онлайн хипермаркет, който в момента на практика предлага почти всичко. Постепенно обаче компанията, основана от ексцентричния милиардер Джеф Безос, започна да разширява бизнеса си в най-различни сфери, например облачните услуги. Тя стана и един от основните играчи в сегмента на електронните четци с Kindle устройствата си. През последните няколко години пък компанията се наложи и като един от пионерите на пазара на компактни таблети, които се наредиха сред предпочитаните продуктови категории за много потребители.

Една от основните заслуги за това бе дръзката стратегия на Amazon. Компанията продава нейните Kindle Fire таблети на максимално ниски цени, колкото да покрие производствените си разходи. За да генерира печалба, тя разчита, че потребителите ще използват нейните множество онлайн услуги чрез устройствата. Това за пореден път бе потвърдено от изпълнителния директор на Amazon Джеф Безос в интервю за онлайн изданието Engadget, малко преди да демонстрира новите таблети на компанията. Безос ги определя като един от "трите опорни стълба на нашата бизнес стратегия с устройства".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    За нищо не стават таблетите на Amazon. Когато се браузва с тях в интернет, те автоматично започват да изпращат "отчети", към Amazon, което OPERA не допуска. Следствието от това, е че се забавя интернета.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    siolen avatar :-|
    siolen

    Безос има няколко доста свежи идеи за това "за какво му е на потребителя да купи тая пръчка". Предполагам че те ще се развият в бъдеще (а може и някои да отпаднат), но определено това е потребителски ориентиран подход !


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK