С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 27 сеп 2013, 16:47, 5464 прочитания

Facebook под завивките

Интелигентен софтуер ще анализира и най-незначителните действия на потребителите в социалната мрежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Най-голямата социална мрежа в света Facebook в момента се намира в уникалната ситуация от маркетингова гледна точка: тя има достъп до голяма част от личната информация на над 1 млрд. души по целия свят. Още по-важното е, че потребителите я споделят почти доброволно. Въпреки това обаче Facebook не се справя особено добре в нейното анализиране и практически не познава хората, които ежедневно използват услугите й, така, както й се иска. Този сериозен проблем обаче е на път да бъде решен благодарение на мащабен нов проект на социалната мрежа. 

Facebook е сформирал специален екип, който е съсредоточен върху разработката на изкуствен интелект с условното име Deep Learning. Неговата главна цел ще е да анализира изоснови всяко късче информация, което потребителите качват или споделят в социалната мрежа, независимо от неговата форма и контекст, разказва авторитетното технологично списание Wired. Когато социалната мрежа "опознае" по-добре хората, които я използват, тя ще може да им предложи по-нетрадиционни, но и полезни функции и, разбира се, по-добре таргетирани реклами. Или поне такава е надеждата на екипа.


Софтуер с чувство за хумор

Пред Deep Learning са поставени много амбициозни цели. Може би най-интересната е, че софтуерът ще трябва да може да разпознава емоциите на потребителя единствено на базата на текста, който той е написал, без значение дали те са ясно изразени. В момента това е твърде сериозно предизвикателство за традиционните системи, защото те не са способни да разпознават контекст. Например за тях фраза от типа "ти си ужасен", но казана в добрия смисъл, ще бъде разбрана в буквалното й значение. Deep Learning ще трябва да може да прави ясна разлика на базата на контекста. Сред останалите, "по-скромни", цели са разпознаване на обекти в снимки и прогнозиране на бъдещите действия на потребителите. Последните ще са особено полезни за рекламодателите.

Една от първите видими ползи за потребителите ще е подобреният подбор на информация в новинарския поток на профилите им, коментира Майк Шрьопфер, главен технически директор на Facebook, пред онлайн изданието Technology Review. В момента се използват механизирани системи, които сортират информацията на базата на предварително зададени критерии. Това обаче не е достатъчно ефективно, особено като се има предвид, че потребителите започват да публикуват все повече информация в социалната мрежа, допълва Шрьопфер. Той дава за пример, че в момента софтуерът подбира между 30 и 60 публикации от средно над 1500, които да покаже на челните места в News Feed. И това става само на базата на предварително зададени критерии, което не е особено ефикасно, тъй като предпочитанията (и антипатиите) на потребителите се променят.

Разбира се, правилното сортиране и избиране на рекламите също е сред ключовите приоритети на Facebook, макар и компанията да не иска да го заяви съвсем директно. Чрез опознаване на потребителя и разбиране на контекста, иронията, метафоричния език и други форми на изразяване алгоритъмът ще може да преценява какво съдържание ще се хареса и какво да бъде визуализирано от рекламите и информационния поток. И по-важно, ще може да прави това самостоятелно и много бързо.



"Количеството информация се увеличава, хората имат повече приятели и благодарение на мобилните технологии са онлайн по-често. Аз не преглеждам новинарския стрийм само веднъж в края на деня. Постоянно ползвам телефона си, докато чакам приятели или съм в кафене. Разполагаме с пет минути, в които да ви донесем удоволствие", казва Шрьопфер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пръсна се резервоарът на "марсианската" ракета Starship Пръсна се резервоарът на "марсианската" ракета Starship

Междупланетният апарат на SpaceX претърпя авария при наземни изпитания с втечнен кислород или азот

21 ное 2019, 1283 прочитания

Следващото поколение собственици на семеен бизнес ще залага на дигитализация Следващото поколение собственици на семеен бизнес ще залага на дигитализация

Едва половината в момента са ангажирани активно в компаниите, показва проучване на PwC за Централна и Източна Европа

21 ное 2019, 681 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Силициевият остров

Ирландия привлича технологичните гиганти (и не само) с целева политика, добра бизнес среда, обучени кадри и ниски данъци

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10