Тропическа буря за иновации

Amazon увеличава инвестициите си в технологии за онлайн търговия

Един склад на Amazon във Великобритания получава около 35 поръчки на секунда.
Един склад на Amazon във Великобритания получава около 35 поръчки на секунда.
Един склад на Amazon във Великобритания получава около 35 поръчки на секунда.    ©  Reuters
Един склад на Amazon във Великобритания получава около 35 поръчки на секунда.    ©  Reuters

"Amazon е технологична компания. Просто дейността й е търговията", казва още преди две години нейният главен технически директор Вернър Вогелс. Изказването му е показателно за това как мисли Amazon сама за себе си, дори и повечето хора да свързват името й с онлайн магазин, в който може да се намерят почти всякакви стоки. Днес нещата не са се променили ни най-малко. Дори напротив, Amazon увеличава инвестициите си в развитие на нови технологии.

Компанията се смята за най-успешния онлайн търговец, като за тази година прогнозира, че ще генерира продажби на обща стойност $75 млрд. Същевременно обаче тя все още не може да реализира добри печалби. През последното тримесечие на тази година Amazon дори обяви $41 млн. загуба. Изпълнителният директор Джеф Безос обаче не се притеснява от това, че Amazon работи на ръба вече години наред. Дори напротив, смята го за нормално и стимулиращо развитието на компанията. Той следва и някои от примерите на Google и се стреми да разнообразява дейностите на Amazon. Компанията дори разполага със свой отдел за проучвания, наречен Lab 126, в който разработва в строга секретност новите си технологии.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове