Телевизионната революция на Intel остана неосъществена
Амбициозните планове на компанията бяха спънати от осигуряването на съдържание


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
В началото на тази година Intel загатна големите си планове за телевизионния бранш. Ръководителят на Intel Media Ерик Хъгърс смяташе, че представата на хората за телевизия ще бъде променена напълно благодарение на новия продукт OnCue на компанията. Той дори проведе няколко демонстрации на възможностите на платформата. Десет месеца по-късно Intel не само не работи повече по нея, а дори й търси купувач с надеждата да си върне поне част от разходите.
На хартия идеята на OnCue не е никак лоша. Става дума за приемник, даващ достъп до новата услуга на компанията, която искаше да слее в едно съдържание от традиционните тв канали, от интернет медии и при плащане за гледането на конкретно заглавие. Оказва се, че разработката на технологията, която да осъществи всичко това, е най-лесната част от проекта. Реализирането на партньорства с правоносителите и осигуряването на съдържание за тази платформа е доста по-голямо предизвикателство, твърдят източниците на онлайн изданието CNET.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
Всяко нещо с времето си . Забелязъл съм че новитетехнологии първо се предлагат от малки компании , и след като станат популярни се гълтат от големите. напр. Скайп
За мен урокът е, че носителите на авторски права са спирачка на прогреса. Ясно е, че трябва да има и нещо за авторите и за създателите на съдържание за да ги има. Но те искат да лапат до дупка, вече и 70 /СЕДЕМДЕСЕТ!/ години защита на авторските права им е малко. Просто трябва да излезе закон, че тези права важат 5-10 години и край, след това вече са свободни. И ще видите как веднага ще се напълни със съдържание.
И без това 99% от тези глупости които излизат никой не ги гледа. Сложете си ръка на сърцето и ми кажете, от всичките 100-150 тв канала които имате колко от тях гледате? И колко часа дневно. Ако направите сметката ще излезе, че гледате само 0.1-0.2% от това с което ви заливат. И защо тогава да плащате за останалото? А медийните компании искат точно това, да плащате за всичко което произвеждат. Въпреки че 95% е боклук.
[quote#2:"Fred"]И без това 99% от тези глупости които излизат никой не ги гледа. Сложете си ръка на сърцето и ми кажете, от всичките 100-150 тв канала които имате колко от тях гледате? И колко часа дневно. Ако направите сметката ще излезе, че гледате само 0.1-0.2% от това с което ви заливат. И защо тогава да плащате за останалото? А медийните компании искат точно това, да плащате за всичко което произвеждат. Въпреки че 95% е боклук.[/quote]
Много конкретно и добре казано, аз също попадам в тази категория която гледа 0.1% от предлаганото. Може би след 5-10 години този тип техника ще е по-разпространен. А относно авторските права, мисля че бяха нещо от сорта 50-70год. + опция за удължаване?
В допълнение на горните два коментара. Доскоро и аз бях в категорията на тези със 150 канала от които гледах не повече от 10 основно западни новинарски и HBO. Тъй като не съм привърженик на идеята да плащам за нещо което не ползвам, преди няколко месеца преминах на следния план - 40-50 телевизионни канала и интернет 25 мегабита за около 20 лв. Това е най-малкия абонаментен план на доставчика който ползвам. В допълнение на това си направих абонамент към Netflix и от там вече си гледам филми, сериали, документални. Двете в комбинация излизат по-евтино от това да се закупи пълния пакет и да бъде достъпен на повече от един телевизор, а предимствата са, че имате достъп до съдържанието от няколко устройства едновременно, гледате филми които харесвате и когато на Вас ви е удобно. Този модел на 150 канала отдавна е остарял и някои доставчици в България вече се усещат, но според мен тенденцията в този сектор за кабелните оператори ще остане бизнеса да доставят качествен интернет. Всичко останало хората ще започнат да си го набавят online.
Има проучвания, които са правени по поръчка на Sky, на чиято база Red Bee прави продукт, който позволява оператора да управлява местоположението на каналите в пограмната листа на каналите (ако, разбира се, STB-то няма опция за подреждане на каналите от страна на потребителя). Чрез тази манипулация, от страна на оператора, могат да се качват рейтингите на телевизиите, по гледаймост. Естествено, че това е business case за оператора и го предлага на правоносителите.
Проучванията показват, че гледаймостта на един канал се вдига с около 40%, ако той е на 10 позиция, вместо на 50, например.
До коментар [#3] от "Anton Markov":
До коментар [#2] от "Fred":
но това, което казвате означава повече: pay-per-view модел, а не толкова ограничаване на авторските права...
иначе аз също мисля, че авторските права трябва да се ограничат в голяма част от случаите. те се използват прекалено много за монополизиране и убиване на конкуренцията.
До коментар [#6] от "Rage Against":
Може би най-добре за потребителя ще е просто да може сам да подбира пакет от ТВ канали (например), като всеки да има фиксирана цена, а относно PPV модела не съм много запознат, като любител на бокса, знам че в САЩ например се плаща за дадено предаване?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.