Онлайн пазаруването изгрява от Изток
Китай и Япония са водещи като потенциални пазари в интернет търговията
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
САЩ винаги са били еталон в е-търговията. Голяма част от тенденциите при пазаруването в интернет тръгват от "страната с неограничените възможности". Веднъж реализирани на американска земя, онлайн търговците използват изпробваните прийоми и методи и на други пазари. Когато стане въпрос обаче за потенциал за растеж, в съзнанието на експертите веднага изплуват големите развиващи се държави като Китай, Индия и Бразилия. Затова не само в е-търговията, но и в много други сектори е много трудно да се определи по комплексен начин кой е пазарът с най-висок потенциал за развитие и накъде ще се ориентират предприемачите и потребителите.
Въпреки че зависи от новите технологии, онлайн пазаруването се очертава да се насочи все повече на Изток, отколкото на Запад. Интересът към е-търговията ще се засили най-много в Китай и Япония, показва новият индекс за световна електронна търговия (Global Retail E-Commerce Index 2013) на консултантската фирма A.T.Kearney. Двете държави са с най-висока оценка, която се формира по четири показателя – обем на интернет пазара, потребителско поведение, инфраструктура (включително логистика и методи за разплащане) и потенциал за растеж. Данните са взети от Euromonitor, Международният съюз по далекосъобщенията (ITU), Световната банка и Световния икономически форум. Едва след двете азиатски държави се нареждат САЩ и Великобритания.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход