С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 5 яну 2014, 16:30, 7674 прочитания

Facebook на съд за следене на личните съобщения

Социалната мрежа предоставя част от информацията на своите рекламодатели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Потребители заведоха колективен иск срещу Facebook, като обвиняват социалната мрежа, че систематично прихваща техните лични съобщения и извлича приходи, като ги предоставя за рекламни и маркетинг цели. Компанията е обвинена, че сканира личната кореспонденция и ако в нея намери връзки към други сайтове, ги прикача към профила на дадения абонат и неговата активност. Тази информация после се продава на рекламодатели и маркетинг агенции. По този начин Facebook се опитва да даде по-подробни и детайлни данни за своите потребители и тяхната активност, съответно така да извлече повече приходи.    Колективният иск е подаден във федералния съд в Сан Хосе, щата Калифорния. Зад него стоят потребителите Матю Камбъл от щата Арканзас и Майкъл Хърли от щата Орегон, но в документа е посочено, че то важи за всички абонати на Facebook на територията на САЩ, което може да обхване до 166 млн. души. Според техните адвокати социалната мрежа е нарушила правилата за лична неприкосновеност на потребителите си, както и подкопава твърдението на Facebook, че нейната чат услуга разполага с безпрецедентни мерки за сигурност и поверителност.

За повече "харесвания"

Като доказателство на твърденията си юристите зад колективния иск цитират независим доклад, който е открил, че когато потребителите споделя линк към външен за социалната мрежа интернет сайт, той се отбелязва автоматично в профила с активността на абоната.


Освен това в самите насоки на Facebook за разработчици е споменато, че връзките в личните съобщения могат да увеличат броят на "харесванията" на профила на тази страница в социалната мрежа. Например това може да са сайтове на големи корпорации или на популярни марки.

"Като представя на потребителите си, че съдържанието на личните съобщения във Facebook са "поверителни", компанията си създава много доходоносни възможности. Защото абонатите си мислят, че тази комуникация не се следи публично, и така те издават различни факти за себе си, които не биха пуснали, ако знаят, че този канал се наблюдава", се посочва в документите на иска, цитирани от Financial Times.

От Facebook отхвърлиха обвиненията и ги обявиха за "безпочвени". Ищците настояват социалната мрежа да изплати по 100 долара на ден от нарушаване на правата на потребителите или по 10 хил. долара на засегнат абонат, който е предявил претенции за това.



Защита на личната кореспонденция

Делото ще е първото, в което социалната мрежа ще трябва да се защитава от обвинения за следене на лична, а не на публична кореспонденция, информацията от която впоследствие предоставя на рекламодатели. Подобен съдебен казус имаше с Google, която беше обвинена, че събира данни от писмата в електронната поща Gmail. Интернет гигантът беше разкритикуван още през 2004 г., когато започна да пуска реклами в имейл услугата си, но през изминалата година беше заведено ново дело по същия проблем. Google обяви, че сканирането на съобщенията се прави автоматично, без човешка намеса, и така реално никой не ги чете.

Самият Facebook нееднократно е критикуван от различни правозащитни организации за това как използва данните на потребителите си и прилага правилата за неприкосновенност на информацията, които непрекъснато променя. Последното подобно изменение позволява на социалната мрежа да използва имената или снимките на потребителите си за рекламни цели, без да ги уведомява за това.
 
Какво е обвинението
 
1. Компанията сканира личната кореспонденция.
2. Ако в нея намери връзки към други сайтове, ги прикача към профила на дадения абонат и неговата активност.
3. Тази информация после се продава на рекламодатели и маркетинг агенции.
4. По този начин Facebook дава по-подробни данни за своите потребители и тяхната активност и така извлича повече приходи.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пръсна се резервоарът на "марсианската" ракета Starship Пръсна се резервоарът на "марсианската" ракета Starship

Междупланетният апарат на SpaceX претърпя авария при наземни изпитания с втечнен кислород или азот

21 ное 2019, 165 прочитания

Програмата "За жените в науката" отличи три българки с награда от по 5000 евро 1 Програмата "За жените в науката" отличи три българки с награда от по 5000 евро

В България стипендията на L’Oreal и UNESCO се връчва от 2010 г.

20 ное 2019, 1106 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
HTC за пореден път не оправда очакванията

Тайванският производител на смартфони отчете нетна печалба от 10 млн. долара през последното тримесечие на годината

Още от Капитал
Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10