Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 21 яну 2014, 19:25, 4760 прочитания

Deloitte: Умните устройства ще се увеличават, но и ще поевтиняват

Пазарът за потребителска техника ще достигне 750 млрд. долара през 2014 г., като растежът ще е благодарение основно на смартфоните и таблетите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Интернет устройствата вече диктуват пазара на електроника, а тенденцията е те да стимулират и развитието му през следващите години. Световните продажби на телевизори, РС, видео гейм конзоли, умни телефони и таблети ще достигнат 750 млрд. долара през тази година. Това е с около 50 млрд. долара повече от изминалата година и почти двойно над 2007 г. (виж графиката), пише изследователската фирма Deloitte в своя годишен доклад "Прогнозите за технологиите, медиите и телекомуникациите".

Целият пазар ще продължи да нараства, но вече няма да е с това бурно темпо от последните десет години. Така до 2018 г. той ще се установи в рамките на около 800 млрд. долара годишно. Увеличаването на приходите няма да е гаранция за същия ръст на печалбите от продажбата на потребителска електроника. Това разминаване ще се дължи на факта, че голяма част от новите продажби ще става в развиващите се държави, където ще се търсят по-евтини устройства, на които маржът на печалбата е по-малък.


На едно око разстояние
 
Очакванията на индустрията са, че умните аксесоари ще са новата златна мина на потребителската електроника. Прогнозите на Deloitte са, че този пазарен сегмент ще продължи да бъде нишов и през настоящата година. Продажбите на подобни устройства се очаква да достигнат 10 млн. броя, а целият пазар ще възлиза на 3 млрд. долара. Противно на очакванията и надеждите на някои големи технологични гиганти, най-популярни продукти ще бъдат умните гривни и очилата с вграден дисплей – с по 4 млн. продажби. Докато продажбите на умните часовници ще са наполовина – 2 млн. броя.

Deloitte гласува доверие на очилата с вграден дисплей, като според изследователската компания през 2016 г. от тях ще се продават десетки милиони, а през 2020 г. ще надминат 100 млн. Това ще стане независимо от недостатъците на тези джаджи – те са скъпи (цената им варира между 400 и 600 долара), екранът е много малък и се намира точно пред окото, информацията няма да се вижда при силна светлина и др. Търсенето на подобни устройства през 2014 г. ще дойде от запалените технологични фенове (т.нар. early adopters), заможни потребители и професионалисти в областта на IT сферата, които ще трябва да тестват техните възможности.

Везните накланят към очилата с вграден дисплей най-вече покрай недостатъците на другите две устройства. Умните гривни ще отчитат стабилни продажби, но трудно ще станат привлекателни за масовия потребител в средносрочен план. Хората, които ще предпочетат подобни джаджи, са най-вече запалените по спорта и здравословния начин на живот, които ще искат да следят биологичните си показатели. Не се знае обаче дали обикновеният потребител ще бъде съгласен на подобен мониторинг.



Умните часовници са два пъти по-евтини от очилата с вграден дисплей, като цената им варира между 150 и 300 долара. Deloitte прогнозира, че търсенето към тях ще е доста по-слабо, защото не са толкова интуитивни за използване, както са очилата. Допълнително малките екрани затрудняват показването на достатъчно информация и затова ще е необходим смартфон, с който да се осъществяват по-сложните операции. Друг съществен недостатък е фактът, че на обикновените часовници не се налага всеки ден да им се зарежда батерията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса 11 Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса

Правят се опити за надграждане на вече съществуваща платформа, която да помага за проследяване на състоянието на заподозрените, че са заразени

1 апр 2020, 11007 прочитания

Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори 18 Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори

Основните факти, които трябва да се знаят за глобалната пандемия

30 мар 2020, 50272 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Facebook спира спонсорираните истории

Социалната мрежа се отказва от най-доходоносната си рекламна позиция в опит да си осигури приходи в дългосрочен план

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10