С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 22 яну 2014, 15:34, 6510 прочитания

Facebook спира спонсорираните истории

Социалната мрежа се отказва от най-доходоносната си рекламна позиция в опит да си осигури приходи в дългосрочен план

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Основателят на Facebook Марк Зукърбърг и неговите служители може би знаят най-добре колко е трудно да угодиш на всички. Историята на социалната мрежа изобилства с примери как дори и най-дребните промени, които прави по интерфейса или функционалността си, пораждат недоволството на немалко потребители. С последното си решение обаче Facebook всъщност цели точно обратното - одобрението на хората.

Считано от 9 април т.г., социалната мрежа ще преустанови използването на т.нар. спонсорирани истории. Това са публикации от определени профили или фен страници, за които е платено да се показват на приоритетно място в новинарския поток на потребителите. Историите са таргетирани по редица критерии и се показват на определена аудитория. Публикациите показват и кои приятели на съответния потребител са ги харесали, коментирали, споделили и т.н. Действия, които Facebook определя като "социален контекст".


Доходоносно недоволство

Още от самото начало потребителите изразиха своето неодобрение за тази функция на социалната мрежа. Някои от тях дори заведоха дело срещу компанията. Те я обвиниха, че не е изисквала и получавала одобрението на потребителите да използва техните имена и профилни снимки за спонсорираните истории. Те бяха недоволни от факта, че рекламите разкриват дейности на потребителите без тяхно знание. През август миналата година Facebook постигна извънсъдебно споразумение с ищците за 20 млн. долара. Компанията обеща, че хората ще имат контрол и възможност да управляват дали техните имена да се показват в рекламите.

Спонсорираните истории пък се оказаха любими на рекламодателите. Тези публикации изглеждат почти идентично с редовните статуси на потребителите. Единствената разлика е допълнителният бутон за "харесване" на страницата и двата дискретни надписа "Препоръчана публикация" и "Спонсорирана" съответно в горния и долния ъгъл на поста.



По данни към първото полугодие на 2013 г. тези публикации са генерирали приходи средно по 1 млн. долара на ден. Близо половината от тях идват от мобилни устройства, споделя Марк Зукърбърг пред инвеститори и анализатори. Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг пък допълва, че спонсорираните истории имат много по-добри резултати за привличане и задържане на потребителите спрямо традиционните реклами в дясната колона на страницата.

Защо тогава Facebook премахва най-предпочитаната от рекламодателите позиция? Официалният аргумент на социалната мрежа е, че постепенно тя ще започне да вгражда най-добрите възможности от спонсорираните истории и в другите си рекламни формати. Например социалния контекст, който ще е видим "където е възможно".

Това ще направи самите истории ненужни и те няма да се предлагат повече, коментира говорител на Facebook пред онлайн изданието Mashable. "Нашата социална реклама уважава желанията на потребителите и никой няма да вижда информация от техния социален контекст в реклама, която не е видима по друг начин", допълва говорителят на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Глобалният дигитален данък няма да доведе до значителни постъпления Глобалният дигитален данък няма да доведе до значителни постъпления

Това твърди френският Съвет за икономически анализи, който консултира правителството в Париж

19 ное 2019, 668 прочитания

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати 1 Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

16 ное 2019, 2044 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
В началото бе Bitcoin

Интересът към виртуалната валута расте, създавайки лавинообразен ефект, който трудно може да бъде спрян

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10