Facebook спира спонсорираните истории

Социалната мрежа се отказва от най-доходоносната си рекламна позиция в опит да си осигури приходи в дългосрочен план

Спонсорираните истории носят на компанията по около 1 млн. долара на ден.
Спонсорираните истории носят на компанията по около 1 млн. долара на ден.    ©  Reuters
Спонсорираните истории носят на компанията по около 1 млн. долара на ден.
Спонсорираните истории носят на компанията по около 1 млн. долара на ден.    ©  Reuters

Основателят на Facebook Марк Зукърбърг и неговите служители може би знаят най-добре колко е трудно да угодиш на всички. Историята на социалната мрежа изобилства с примери как дори и най-дребните промени, които прави по интерфейса или функционалността си, пораждат недоволството на немалко потребители. С последното си решение обаче Facebook всъщност цели точно обратното - одобрението на хората.

Считано от 9 април т.г., социалната мрежа ще преустанови използването на т.нар. спонсорирани истории. Това са публикации от определени профили или фен страници, за които е платено да се показват на приоритетно място в новинарския поток на потребителите. Историите са таргетирани по редица критерии и се показват на определена аудитория. Публикациите показват и кои приятели на съответния потребител са ги харесали, коментирали, споделили и т.н. Действия, които Facebook определя като "социален контекст".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се