Facebook спира спонсорираните истории

Социалната мрежа се отказва от най-доходоносната си рекламна позиция в опит да си осигури приходи в дългосрочен план

Спонсорираните истории носят на компанията по около 1 млн. долара на ден.
Спонсорираните истории носят на компанията по около 1 млн. долара на ден.
Спонсорираните истории носят на компанията по около 1 млн. долара на ден.    ©  Reuters
Спонсорираните истории носят на компанията по около 1 млн. долара на ден.    ©  Reuters

Основателят на Facebook Марк Зукърбърг и неговите служители може би знаят най-добре колко е трудно да угодиш на всички. Историята на социалната мрежа изобилства с примери как дори и най-дребните промени, които прави по интерфейса или функционалността си, пораждат недоволството на немалко потребители. С последното си решение обаче Facebook всъщност цели точно обратното - одобрението на хората.

Считано от 9 април т.г., социалната мрежа ще преустанови използването на т.нар. спонсорирани истории. Това са публикации от определени профили или фен страници, за които е платено да се показват на приоритетно място в новинарския поток на потребителите. Историите са таргетирани по редица критерии и се показват на определена аудитория. Публикациите показват и кои приятели на съответния потребител са ги харесали, коментирали, споделили и т.н. Действия, които Facebook определя като "социален контекст".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    zumz avatar :-|
    zumz
    • + 8

    Разумна крачка, че ми писна да виждам разни глупости на страницата си с маркера *sponsored.

    Нередност?
Нов коментар