С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 21 фев 2014, 18:02, 11046 прочитания

Android под ключ

Правилата, които Google налага на производителите, не са в духа на отворените платформи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Специално внимание

Споразумението между Google и Samsung е подписано през 2011 г. малко преди появата на третата версия на Android. Интересното тук е как Google формулира изискванията си: Получаване на лиценз за Google Play. Това е онлайн магазинът на компанията, както и основен източник на съдържание, приложения и софтуерни обновления за Android. Без достъп до него практически платформата не е Android и е изолирана от екосистемата на Google. Самите условия пък включват и неща, които на пръв поглед са далеч от Google Play, например как се синхронизира списъкът с контакти.

Ключов момент е задължителното изискване, което гласи, че "устройствата могат да бъдат дистрибутирани само когато всички Google приложения са предварително инсталирани". Като тук Google уточнява, че разделя приложенията си на две категории: основни и допълнителни. В основните попадат по-голямата част от предложенията на Google и затова е по-лесно да се изброят допълнителните. Тези, които все още се предлагат, са Google Goggles, Google Earth и др. Те могат да се инсталират на устройството по желание на производителя. Всички останали като GMail, Maps, Street View, Calendar и т.н. трябва да са налични с първото пускане на устройството.


И нещо повече - те трябва да са разположени на най-видните места в интерфейса. Така например полето на търсачката и иконката на Google Play трябва да са или на началния екран, или най-много на съседния панел и да са достъпни с едно плъзване. Всички останали приложения трябва да са на не повече от едно ниво по-ниско, което означава да са в т.нар. чекмедже, отново на челните места. Google трябва да е търсачката по подразбиране на устройството. Интернет гигантът дори изисква от производителите да предават месечни доклади с продажбите на устройствата. Друга клауза пък казва, че двете страни задържат собствените си приходи. Или казано по друг начин, производителят прибира парите от продажбата на устройството, а Google от рекламите, които показва в него.

Компанията забранява на производителите да правят каквото и да било с Android, което може да доведе до фрагментиране на платформата. Така желанията на производители да направят онлайн магазини за приложения удрят на камък и в резултат те са достъпни само за техните устройства. Google изисква нейните приложения да се разпространяват безплатно, като компанията категорично забранява те да бъдат модифицирани, използвани за основа на други разработки, както и във или около тях да има реклами, които не са на интернет гиганта. Фирмата еднолично преценява дали даден производител спазва изискванията. За целта компанията очаква от всеки производител да предоставя не по-малко от четири устройства от всеки модел, които да бъдат тествани. Ако тя не ги одобри, не могат да излязат на пазара.

Резултатът от всичко това е най-вече сериозното недоволство от страна на Европейската комисия. В Европа компаниите с доминираща позиция на пазара трябва да стимулират конкуренцията. А според ЕК това може и да не се случва с Android. Условията постават конкурентните приложения в неравностойно положение. Тази практика е помогнала на Google да развие позициите си в сфери, където е могло да има конкуренция, твърди Еделман пред в. The Wall Street Journal.



Проучване на comScore сякаш подкрепя твърденията му. Четири от десетте най-използвани Android приложения в САЩ през декември 2013 г. са били на Google. При iOS обаче интернет гигантът успява да нареди само YouTube в топ 10. Разследването на ЕК започна миналата година. Европейските регулатори вече обявиха, че след като приключиха казуса с търсачката на Google, сега значително ще увеличат фокуса си върху Android. Разбира се, до стигане на решение вероятно ще измине доста време, но пък това определено е казус, който заслужава да се следи внимателно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Запали се ракетата на кандидата за "бронзов медал" при частните орбитални полети Запали се ракетата на кандидата за "бронзов медал" при частните орбитални полети

Космическата компания Firefly Aerospace вероятно няма да извърши премиерно изстрелване в през април, както планираше

24 яну 2020, 995 прочитания

Първите частни астронавти може да полетят през април Първите частни астронавти може да полетят през април

Ветераните Боб Бенкен и Дъг Харли вероятно ще останат в околоземна орбита няколко месеца вместо две седмици

20 яну 2020, 1880 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Предефиниране на мобилното пространство

Технологичният конгрес в Барселона наблегна на умните аксесоари, лавина от смартфони и надпревара при мобилните процесори

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10