С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 4 мар 2014, 15:03, 17851 прочитания

Sony изпреварва Microsoft във войната на конзолите

PlayStation 4 има почти двойно повече продажби спрямо Xbox One

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Проблемното бъдеще

И докато повечето очаквания за PlayStation 4 вече са за бляскаво бъдеще, ситуацията при Xbox One и Microsoft е малко по-мрачна. Според Адам Хартунг от сп. Forbes софтуерният гигант трябва да помисли за отказване от бизнеса с конзоли. Той смята, че ще е по-добре Xbox да бъде продаден на компания като Nintendo, която има опит и традиции в сферата и се нуждае от подобна солидна база потребители и разработчици. За Microsoft това ще отвори повече възможности и ресурс да се съсредоточи върху останалия си бизнес и да намали загубите си, тъй като Xbox традиционно не носи почти никакви печалби на компанията и дълго време работеше на загуба.

Хартунг предупреждава и Sony, като е на мнение, че добрият старт не означава и добро представяне. "Разработчиците постоянно прехвърлят долари между платформите", коментира той и не изключва вариант, при който Xbox One или друга конзола стане предпочитана и изиграе лоша шега на Sony. Освен това PlayStation се превръща във все по-жизненоважен бизнес за японската компания. В момента тя е в процес на търсене на купувач на PC бизнеса си и продължава да изпитва затруднения в други основни за нея сегменти, като телевизорите например. Затова на Sony ще й се наложи да разчита на успеха на PS4 повече от всякога и също да се бори за всеки купувач.


И макар Sony да генерира голяма преднина пред Microsoft, това наистина не е гаранция за успех. Сегментът е известен със своята нестабилност и трудна предвидимост. Предишните поколения на конзолите също имаха тежка битка до последния момент. Освен това гейминг индустрията ще достигне глобален пазар в размер на 117.9 млрд. долара до 2015 г., прогнозират от Transparency Market Research, което го превръща в много важна и апетитна цел и за нови играчи на пазара, като например Valve и нейната Steam Machine, която се очаква в началото на есента.
 
Битката на старите воини

За Sony и Microsoft това е поредна битка в този сегмент. Войната между PlayStation 3 и Xbox 360 продължи седем години и беше много интензивна. Дълго време лидер беше Xbox, който дори записа 32 поредни месеца като най-продаваната конзола в САЩ. Появата на играта Grand Theft Auto 5 промени това и през август 2013 г. PlayStation 3 се изкачи на върха. Благодарение на силния ръст в края на лятото и началото на годината PlayStation 3 успява и да изпревари Xbox 360 в общия брой на продажбите.

Според анализ на Games Industry International разликата е минимална и е в размер на няколкостотин хиляди бройки. Все пак в статистиката на анализаторите пише, че са били продадени 77 млн. PS3 спрямо 76 млн. Xbox 360. Конзолата на Microsoft водеше дълго време, но Sony предприе добра стратегия с понижаване на цените на PlayStation 3 и обновяване на устройството, с което постепенно печелеше по-голям интерес. Xbox 360 пък имаше съвсем малко промени за всичките си осем години на пазара.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 2776 прочитания

Германия оставя отворена вратата за Huawei в търговете за 5G Германия оставя отворена вратата за Huawei в търговете за 5G

Решението е взето след месеци дебати и се разминава с искането на САЩ за блокиране на китайската компания

15 окт 2019, 1652 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Новата ера в Microsoft

Софтуерният гигант започва да поправя грешките си от последните години и е наясно, че само промени в ръководството не са достатъчни

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10