С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 14 мар 2014, 16:50, 22497 прочитания

Скритата империя в Amazon-ската джунгла

Без да привлича много внимание, компанията заема ключови позиции в множество бизнеси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Първата асоциация с Amazon винаги е свързана с онлайн търговията. И има защо - компанията безспорно е превърнала продажбите на стоки в изкуство и наука едновременно, като продължава да намира нови и нови начини да подобрява постиженията си. Но докато прави това, Amazon умело се развива и в нови посоки.

Неусетно компанията се превръща в империя с множество разклонения. Нейният основател Джеф Безос се доказва като умел стратег, който знае, че не може да разчита само на един бизнес, ако иска да гарантира на компанията си дългосрочен ръст. Затова тя постепенно се намесва в много различни ниши, като гледа да направи това, преди останалите й конкуренти да се сетят за същото, и вместо да ги догонва, да може да ги посрещне като един от основните играчи в дадения сегмент.


От облака до устройството

Стратегията на Безос на пръв поглед е проста, но много добре премислена. Amazon трябва да осигурява всичко, така че услугите и продуктите й да достигат до потребителя по максимално лесен начин. Дори и въпросните услуги да не са на компанията, а на неин клиент. Така се раждат Amazon Web Services (AWS), които предоставят облачни услуги и хостинг за множество фирми, сайтове и мобилни приложения. Резултатът е повече от впечатляващ. Според анализаторите от Synergy Research Group през третото тримесечие на 2013 г. приходите от облачните услуги на AWS прехвърлят 700 млн. долара и са повече от еквивалентните постижения в сегмента на Salesforce, Microsoft, IBM и Google, взети заедно. От Evercore Partners пък очакват до 2016 г. AWS да стане бизнес на стойност 50 млрд. долара.

Но да си гръбнакът на повечето сайтове и онлайн услуги не е достатъчно за Безос. Затова компанията разработва и продава собствени таблети. Всичко започна с електронния четец Kindle, който се превърна в хит. От няколко години Kindle стана гама на няколко четеца и вече на няколко различни таблета, а спекулациите постоянно превръщат Amazon и в производител на смартфони и други умни устройства. Сред тях попада и сет-топ-бокс на Amazon, който ще конкурира подобни тв услуги като Apple TV и дори Netflix и Hulu Plus (за които обаче ще предлага самостоятелни приложения в собствения си продукт). Според източници на онлайн изданието GigaOm устройството е готово и е въпрос на време да бъде представено официално. Коментар от Amazon няма, защото компанията по традиция много рядко дискутира каквито и да било теми, особено когато не са свързани с реалния й бизнес.



Характерна особеност за всички устройства на компанията е, че те се продават на много ниски цени. Amazon не крие, че за нея най-важното е да покрие разходите си и ако след това остане малка печалба, ще е чудесно, но не и от особено значение. Причината е, че онлайн гигантът разчита на устройствата, за да монетизира останалите си услуги, а те наистина са много.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени" Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени"

Добивът на въглища, петрол и газ вероятно има още по-голяма роля за парниковия ефект в атмосферата

26 фев 2020, 953 прочитания

FinTech Summit 2020: Финтех компаниите ще стават все по-популярни и банките ще имат много важна роля за това FinTech Summit 2020: Финтех компаниите ще стават все по-популярни и банките ще имат много важна роля за това

Жозе Салойо, управител на БНП "Париба Лични финанси" в България, за мястото на отделните играчи в новата индустрия

26 фев 2020, 836 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Светът на петото поколение

Докато телекомите се опитват да изградят 4G мобилни мрежи, водещите компании в сектора вече работят по концепцията за следващата стъпка в еволюцията на технологията

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10