Скритата империя в Amazon-ската джунгла
Без да привлича много внимание, компанията заема ключови позиции в множество бизнеси


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Първата асоциация с Amazon винаги е свързана с онлайн търговията. И има защо - компанията безспорно е превърнала продажбите на стоки в изкуство и наука едновременно, като продължава да намира нови и нови начини да подобрява постиженията си. Но докато прави това, Amazon умело се развива и в нови посоки.
Неусетно компанията се превръща в империя с множество разклонения. Нейният основател Джеф Безос се доказва като умел стратег, който знае, че не може да разчита само на един бизнес, ако иска да гарантира на компанията си дългосрочен ръст. Затова тя постепенно се намесва в много различни ниши, като гледа да направи това, преди останалите й конкуренти да се сетят за същото, и вместо да ги догонва, да може да ги посрещне като един от основните играчи в дадения сегмент.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
А нашите бизнесмени са фокусирани върху силикона.
Техонологията на Амазонския облак е убийствено добра, при това не толкова като потребителско усещане (където също блестят), а като програмен (API) интерфейс. Благодарение на добре помисления дизайн на софтуера им, за направата на произволна нова глобална услуга най-важното е самата идея... Амазон предоставят цялата останала необходима инфраструктура. Пример за това са Netflix и LinkedIn.
Нещо, което си струва да се спомене, че за разлика от основния си конкурент в онлайн-търговоята - ebay, Амазон инвестират почти цялата си печалба обратно в бизнеса.
[quote#2:"shristov"]Нещо, което си струва да се спомене, че за разлика от основния си конкурент в онлайн-търговоята - ebay, Амазон инвестират почти цялата си печалба обратно в бизнеса.[/quote]
Така е но инвеститорите го харесват и не го преследват да видим докога? Той прави толкова странни неща, че се чудиш играе ли си или е нов бизнес модел. Киндалът ми имаше безплатен Интернет в половината свят!? И то при условие, че навсякъде роумингът за данни беше златен. Облачните му услуги се развиват главоломно, не случайно Гугъл вдигна обема 3-5 пъти и свали цената наполовина за да отговори на конкуренцията му.
Стратегията на Амазон да продуцира контент е много сходна на стратегията използвана от веригите супермаркети - те често продуцират по-евтин заместител на външна марка и го продават под собствена марка. Качеството най-често е сходно и въпреки по-ниската цена маржа е по-висок отколкото при марковата стока. Така лека-полека собствените марки на супермаркетите изместват външните марки.
Амазон по същество е един голям дигитален супермаркет и прави абсолютно същото.
До коментар [#4] от "Николай Николов":
Само че напоследък Холивуд допринася здраво качеството да е убийствено ниско. Пример - филмите, номинирани и наградени с Оскар тази година......
Така че Амазон нямат високо вдигната летва в този случай....
До коментар [#2] от "shristov":
Не мисля че са чак толкова добри. Просто бяха първите които осъзнаха силата на модела и го развиха. Другите и големи и малки си правеха тънки сметки как да да си ползват облаците вътрешно а VMWare си събираше пачките и си раздваха бонусите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.