Microsoft Office идва и за Apple iPad
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Microsoft Office идва и за Apple iPad

Промяната на ръководството вече започва да дава положително отражение върху Microsoft

Microsoft Office идва и за Apple iPad

Този ход на софтуерния гигант може да му донесе над 2 млрд. долара нови приходи

Мартин Дешев
20952 прочитания

Промяната на ръководството вече започва да дава положително отражение върху Microsoft

© Reuters


Повечето хора по навик свързват Microsoft с Windows, но всъщност софтуреният гигант има и още един много сериозен източник на приходи - софтуерния пакет Office. Само за последното тримесечие на миналата година отделът на Office 365 например е регистрирал ръст със 100% на годишна база. А сега компанията се подготвя и за навлизане на дългоочакван пазар - iPad.

Дълго време Microsoft игнорираше мобилните устройства на Apple, което донесе много критики към компанията. През миналата година от Редмънд най-сетне пуснаха версия на Office за iPhone, която беше харесана от потребителите. А сега се очаква следващата седмица новият изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела да представи и версия на Office, която е специално оптимизирана за таблета iPad. Ход, който крие голям потенциал за софтуерния гигант и веднага го загатна с реакциите на пазарите. Акциите на компанията се повишиха до близо 40 долара. Нива, които не са виждани от близо 14 години.

Office за всички

Самият софтуерен пакет най-вероятно няма да има големи промени спрямо възможностите на версията за iPhone. Интерфейсът ще е оптимизиран да се възползва от по-големия екран и да направи работата с документите по-лесна. Според появила се в Twitter снимка на iPad с работещ Office пакетът ще предлага Word, PowerPoint, Excel и OneNote. Очакванията са, че документите ще могат да се преглеждат безплатно, но за редактирането им ще се налага купуване на лиценз за Office 365. Това е и моделът на работа при Office за iPad и Android.

Според източници на онлайн изданието The Verge наличните приложения ще разполагат с практически всички възможности за редакция, които са познати и от другите версии на Office за различните устройства и платформи. Представянето на софтуерния пакет ще бъде част от първата публична изява на Сатя Надела като изпълнителен директор на Microsoft, като той ще обърне внимание и на стратегията на компанията за поставяне на мобилните и облачните услуги на първо място.

Правилен ход

Решението да има специална версия на Office за iPad на пръв поглед не изглежда особено странно. Все пак все повече и повече приложения се стараят да имат версии за възможно най-много платформи и устройства. Това е нормално и полезно за всеки бизнес. Но при Microsoft мащабите са доста по-големи. За периода септември 2012 г. - септември 2014 г. отделът на Office е генерирал приходи на стойност 25 млрд. долара, като 16.4 млрд. долара от тях са печалба.

Част от притесненията вътре в компанията са били, че Office и Windows са много тясно свързани и си помагат много в реализирането на приходи. Затова версия на софтуерния пакет за конкурентна платформа може да навреди на Windows. Всъщност операционната система има по-голям повод за притеснение и това е свиващият се пазар на компютри. Така практически Windows вреди на Office, а не обратното. Затова е правилен ход пакетът да потърси ползите от популярността на другите платформи. Освен това iPad е особено популярен в САЩ и всъщност е предпочитаният таблет от почти всички компании във Fortune 500. А според проучване на Ovum 57% от всички служители използват личен смартфон или таблет в работата си, а 70% от притежателите на таблети използват устройствата си на работа. Да не предлагаш специална версия на Office за iPad може да бъде огромна грешка.

Според Рик Шерлънд от анализаторската компания Nomura е време Office да бъде разглеждан като независим от Windows. Анализаторът предвижда, че Office за iPad може да носи приходи в размер на 2.5 млрд. долара всяка година. От анализаторската компания Bernstein Research имат малко по-скромна прогноза, като очакват около 1.5 млрд. долара приходи на година, ако iPad донесе нови 15 млн. абонати на Office 365. Софтуерният гигант, изглежда, е осъзнал, че доста хора ще искат да използват Office не само за работа. Затова миналата седмица компанията обяви, че ще пусне и нов лиценз - Office 365 Personal, който ще е 7 долара на месец, или 70 долара на година, и ще може да се използва за един персонален компютър и един таблет едновременно.

Случващото се в Microsoft печели одобрението на повечето анализатори. Боб Одонъл от Technalysis Research посочва, че в последните седмици компанията обръща внимание на развиващите се пазари, навлиза в нови територии с Nokia X и сега подготвя Office за iPad. "Това са промени, които се случват само когато има промяна на ръководството. Всичко е свързано. Надела пое контрол над компанията, Стив Балмър има по-малко участие и всичко това рефлектира върху нея", коментира той пред онлайн изданието CNET. Според него тези действия ще имат положителен резултат върху Microsoft и интересът на инвеститорите към гиганта ще продължи да се увеличава.

Непреклонният Балмър

Историята на Office за iPad датира доста назад. Дълго време бившият изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър е бил против идеята въпреки много призиви на инвеститори, анализатори и компании, разкриват източници на онлайн изданието ZDNet. Едва в края на миналата година Балмър е променил мнението си и е приел предложението на екипа, създаващ Office, да има версия за iPad. При това е поискал тя да бъде представена веднага щом е готова и това да се случи през първата половина на тази година. Екипът обаче е приключил работата си още по-бързо от очакваното и приложението най-вероятно ще направи своя официален дебют следващата седмица.

Повечето хора по навик свързват Microsoft с Windows, но всъщност софтуреният гигант има и още един много сериозен източник на приходи - софтуерния пакет Office. Само за последното тримесечие на миналата година отделът на Office 365 например е регистрирал ръст със 100% на годишна база. А сега компанията се подготвя и за навлизане на дългоочакван пазар - iPad.

Дълго време Microsoft игнорираше мобилните устройства на Apple, което донесе много критики към компанията. През миналата година от Редмънд най-сетне пуснаха версия на Office за iPhone, която беше харесана от потребителите. А сега се очаква следващата седмица новият изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела да представи и версия на Office, която е специално оптимизирана за таблета iPad. Ход, който крие голям потенциал за софтуерния гигант и веднага го загатна с реакциите на пазарите. Акциите на компанията се повишиха до близо 40 долара. Нива, които не са виждани от близо 14 години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 2
    inadilov avatar :-|
    inadilov

    "Повечето хора по навик свързват Microsoft с Windows, но всъщност софтуреният гигант има и още един много сериозен източник на приходи - софтуерния пакет Office."

    Сега двойно повече хора си спомниха причината да недолюбват Microsoft

  • 3
    faso avatar :-|
    faso

    Позволете ми да не съм съгласен с Вас! Офисът е изключителен продукт.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK