Над една трета от интернет трафика е фалшив
Манипулираните посещения изкривяват допълнително резултатите от онлайн рекламата
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Интернет рекламата е двигателят на икономиката в глобалната мрежа. Най-големите онлайн корпорации като Google и Facebook изграждат своите бизнес модели около нея, като генерират милиарди долари годишно. Колкото повече расте, толкова повече маркетинг специалистите се сблъскват с неудобната истина – в тази сфера фалшифицирането на резултатите се увеличава светкавично. Около 36% от целия трафик на глобалната мрежа се смята за фалшиво генериран, показва проучване на търговската организация Interactive Advertising Bureau (IAB). Той е просто продукт на хакнати компютри, които след вирусна атака са програмирани да отварят дадени сайтове и така да формират повече посещения. Това са така наречените ботове и мрежи от ботове, които се използват от недоброжелатели, за да "напомпат" трафика на даден сайт. Посещенията са ключов показател за рекламодателите при определянето на приходите, на които сайтовете и онлайн услугите разчитат. Тях не ги интересува дали хората отишли на дадена интернет страница са реални или ботове. Допълнителния трафик генерира съответно повече постъпления, които отиват при измамниците.
В повечето случаи даден сайт се пълни с фалшиви посещения, допълнителните пари от реклама се разпределят между хората, които стоят зад ботовете, и посредник, който служи за агрегатор на пространство между различни интернет компании. Този модел не е толкова масово явление, като понякога това се прави и не толкова организирано от самите собственици на страниците, които искат да привлекат повече средства към своите онлайн активи. Големият процент на фалшив трафик няма да откаже рекламодателите да продължат да увеличават онлайн бюджетите си. Но ще повдигат все повече въпроса колко ефективно се разпределят техните пари. Глобалната мрежа се е превърнала в толкова централно място за потребителите, че те просто не могат да си позволят да напуснат тази платформа за рекламиране.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
30 коментара
Господин Юлиян Арнаудов, би трябвало поне да споменете, че това не е ваша авторска статия, а използвате такава от "The Wall Street Journal".
02304026304579453253860786362
A 'Crisis' in Online Ads: One-Third of Traffic Is Bogus
http://online.wsj.com/news/articles/SB100014240527
Оригинала е по-готин... :-)
"Парадоксално, но компанията от Маунтин вю понякога разчита на ботове, за да намира определена информация в глобалната мрежа."
Ами то цялото търсене с Google е възможно благодарение на ботове (не само понякога). Това се отнася за другите търсачки.
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_bot
"Typically, bots perform tasks that are both simple and structurally repetitive, at a much higher rate than would be possible for a human alone. The largest use of bots is in web spidering, in which an automated script fetches, analyses and files information from web servers at many times the speed of a human."
Просто има различни видове ботове с различна функция.
Хора има Униклано решение което мери колко фалìва реклама ни пробутват гугъл и другите нарчича се Фрайд протектор и е част от платформата DESKGOD : http://www.deskgod.com
Тъкмо щях да помоля за линк към оригинала. Всичките статии за Интернет и нови технологии в Икономедиа са преводни, лошо преведени.
Публикувано през m.capital.bg
[quote#0:"Реклама"]Над една трета от интернет трафика е фалшив
Манипулираните посещения изкривяват допълнително резултатите от онлайн рекламата, като големите компании търсят [/quote]
това не го знае само "глухият цар"
не прочетох обаче името на фирмата ;) -
решаваща този проблем......или съм го пропуснал
проблемите с трафика се създават постфактум ,
преди това някой е "създал решението" на проблема
-----
Над 80% от трафика е фалшив. Излишъкът от информация започва да се превръща в бреме за обикновения човек.
И как да открием истинската информация в безкрайния хаос на пренасочвания, позовавания, линкове и послания? :(
[quote#7:"Kostadinov"]И как да открием истинската информация в безкрайния хаос на пренасочвания, позовавания, линкове и послания? :([/quote]Не е толкова трудно, даже в над 90% от случаите е лесно, ако знаеш как да го направиш. Първо прочетете как се търси в Интернет. Научете колко и какви видове "търсачки" има, научете в детайли и практически повечето възможностите на най-използваните от тях.
Примерно Аз намерих оригиналната статия в "The Wall Street Journal" за по-малко от минута като използвах чичо Гугъл и точните ключови думи. :)
много странно изказан проблем. Рекламата (под каквато и да е форма) не е била и няма да бъде точна наука.
Ако Лореал пуснат реклама във хартиен вестник или телевизия (така наречените "традиционни медии"), също няма никаква гаранция, колко хора ще са я видяли и дали това виждане ще донесе някаква финансова изгода на Лореал.
Аз като почнат реклами по ТВ, смянам канала. Вестници не купувам.
Реално, аз се явявам "бот" в традиционните медии. :)
И в другите медии има фалшификация. Мисля, че в телевизията е най-голяма. Няма как според мен нещо по бг канал да се гледа от 2 милиона и това нещо почти да не се сваля в Замунда.
Точно интернет промени рекламата така, че да не се дават излишно много пари за да се рекламира нещо. Това е добре.
Друго нещо е, че лесно се вижда откъде идва трафика към даден сайт с една регистрация в Гугал Анализ. Показва доста подробна информация.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.