С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 апр 2014, 16:23, 10527 прочитания

Google, Amazon и Yahoo с нов опит да навлязат в онлайн телевизията

Различните им идеи за пътя към успеха може да се окажат далеч от търсеното от потребителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


За платформа, на която мнозинството отрежда бляскаво бъдеще, онлайн телевизията определено изпитва доста трудности да се наложи на пазара. През годините много стартиращи бизнеси и големи IT гиганти правят опити да навлязат в този сегмент и да станат негови лидери. До момента това не се е случило. Фирмите запазват своята упоритост и постоянно подготвят нови концепции. Сега Google, Amazon и Yahoo разкриват подробности около идеите си. И трите компании са уверени, че са намерили пътя към успеха. Оказва се, че той може да е доста разнообразен и всъщност не е напълно сигурно, че ще доведе до това, което потребителите наистина търсят. Истината може да се окаже смесица от няколко различни концепции.

Приложения, приложения, приложения


Успехът на Android в мобилния свят е безспорен. Платформата се радва на много голяма популярност и Google иска да се възползва от това, като направи Android достъпен на най-различни устройства, включително и домашния телевизор. За него интернет гигантът разработва специална версия на операционната система, която се казва Android TV.

Според интернет гиганта пътят към успеха се крие в приложенията. Android TV се фокусира върху развлечението. Интерфейсът напомня на плочките в новия стартов екран на Windows 8, но същевременно е доразвит със странични менюта и категории. Основен фокус ще имат приложенията, които ще могат да са най-различни, предимно ориентирани към онлайн видеото, музиката и игрите. Идеята е платформата да е част от умните телевизори. Заради това Google цели приложенията да изглеждат по сходен начин и да поставят акцент над съдържанието. Обмисля се дори вариант, при който дизайнът и софтуерът са едни и същи, а програмистите се съсредоточават върху функциите и информацията. Така за потребителя ще има цялостно преживяване, смятат от компанията, като данни за платформата бяха разкрити от онлайн изданието The Verge.

Като допълнителни ползи за Google ще е възможността чрез този подход да получи достъп до съдържанието на различните услуги. А това ще позволи на интернет гиганта да разработи функция за единно търсене в тях, което в момента липсва, и прави търсенето на информация в света на мобилните приложения много трудно. Ще може да се изгради и много по-подробен информационен каталог с множество подробности за филмите, актьорите, жанровете и т.н.



Потенциален проблем е, че подобни опити вече са правени в една или друга степен от услуги като Netflix, отбелязва онлайн изданието Gigaom. В повечето случаи те ще искат да използват собствените си разработки и да не предават данните си на Google. Това може да доведе до проблеми при преговорите с тези компании. Очаква се гигантът да даде възможности на някои услуги да използват собствени технологии, стига да се съгласят данните да се показват в общия интерфейс. Плановете на компанията са да покаже Android TV по време на конференцията си Google I/O през юни, но крайното решение зависи от това до каква степен ще достигне разработката дотогава.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кораби, задвижвани с амоняк, може да направят морския превоз "по-зелен" Кораби, задвижвани с амоняк, може да направят морския превоз "по-зелен"

Новото корабно гориво на азотна основа постепенно може да замени дизела след около десетилетие

20 фев 2020, 464 прочитания

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 1135 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Да принтираш човек

3D принтерите вече могат да създават голямо разнообразие от човешки органи

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10