Звънни ми на Kindle-a
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Звънни ми на Kindle-a

Основателят на Amazon Джеф Безос иска с новия смартфон да повтори успеха на Kindle Fire

Звънни ми на Kindle-a

Amazon ще представи първия си смартфон през юни

4740 прочитания

Основателят на Amazon Джеф Безос иска с новия смартфон да повтори успеха на Kindle Fire

© Reuters


Най-големият онлайн търговец в света - Amazon, отдавна се доказа като производител на хардуер. Първо беше суперуспешният електронен четец Kindle, после дойде ред и на таблета Kindle Fire, които бяха пуснати на пазара на цени под тези на конкурентите. Идеята зад тези устройства е ясна - чрез тях компанията да продава колкото се може повече свои услуги и съдържание. Явно изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос залага на нов мобилен сегмент - смартфоните.

Кодово име Duke

Wall Street Journal съобщи, че засега компанията планира да пусне на пазара два апарата. Все още не е ясно дали те ще използват марката Kindle. Първият - под кодово име Duke, ще бъде представен през юни и ще се продава от третото тримесечие на годината. В различни технологични сайтове излязоха неофициални снимки на смартфона. Вече станаха ясни и технически подробности около модела. Според източници от компанията първият телефон на компанията ще работи с процесор Qualcomm Snapdragon и 2 гигабайга оперативна памет. Операционната система е модифицирана версия на Android, подобна на използваната в таблетите на Amazon. Очакванията са екранът да е голям 4.7 инча със 720р HD резолюция и 13-мегапикселова предна камера. Все още не е известна цената на апарата, но със сигурност може да се очаква, че ще е по-евтин спрямо подобни конкурентни модели. Хардуерът вече е бил представен от онлайн гиганта на разработчици в Сиатъл и Сан Франциско.

Чисто като характеристики смартфонът не е най-доброто на пазара и не може да се състезава с модели като Samsung Galaxy S5 и HTC One M8. Но Amazon се надява, че със своите нововъведения ще накара потребителите да изберат модела. На първо място е невиждана досега комбинация от камери, сензори и софтуер, която трябва изоснови да промени взаимодействието на потребителя със смартфона. На дисплея си моделът ще има четири инфрачервени камери. Тази комбинация от сензори и камери ще може да следи движението на лицето и очите на потребителя спрямо дисплея и по този начин софтуерът на Amazon ще прави постоянни промени в позиционирането на елементите на екрана, като променя перспективата. Така ще се получат триизмерни ефекти без нужда от 3D очила, съобщи сайтът bgr.com.

Тъй като триизмерният интерфейс е най-голямата новост в модела, Аmazon се опитва да използва технологията в колкото се може повече области - от фоновете и тапетите до съвсем нови приложения. Ще се прилага и контрол чрез жестове. Например при мърдане на апарата в различни посоки интерфейсът ще показва допълнителна информация, без да има нужда потребителят да натиска каквото и да било и да използва другата си ръка. Или при използване на приложението Google Maps той ще променя изгледа за различни обекти на екрана. Интерфейсът ще се прилага и в онлайн магазините на Amazon, като ще разкрива повече подробности за всеки предлаган продукт. Amazon разширява дейността си в гейминг индустрията със свое студио. Триизмерните ефекти на новия телефон със сигурност ще дават възможност за по-пълни преживявания и за създаването на нови игри. Друга възможност на устройството е потребителят да снима печатен текст и телефонът да го разпознава и конвертира. Така може да се прибавят визитни картички към контакти или да се превежда даден текст на английски или друг език. Според източник на bgr.com Amazon се оглежда за известни външни разработчици, чиито услуги да наеме за разработка на колкото се може повече приложения преди пускането на апарата на пазара.

Кой ще го прави

Все още не е ясно кой ще произвежда новия смартфон като подизпълнител. През миналата година Financial Times съобщи, че Amazon работи по проекта с HTC. Ако тази договорка стане факт, тайванският производител може да бъде изхвърлен от Open Handset Alliance (OHA) - консорциум между производители на мобилни телефони, тъй като ще наруши правилата на организацията. Преди две години беше съобщено, че друга тайванска група - Foxconn, която работи като подизпълнител за много от световните технологични гиганти, има споразумение с Amazon за нов телефон. Тогава тези слухове не се потвърдиха, но пък компанията прави други продукти за онлайн гиганта.

По-евтин от Nexus

Въпреки че засега няма информация за цената на бъдещия продукт, някои експерти смятат, че той ще струва между 200 и 250 долара без договор в САЩ. Според тях, ако продуктът е по-скъп, ще загуби ценовото си предимство пред Nexus на Google. Не е изключено и клиенти на услугите на Amazon като Prime да получават отстъпка при закупуване на апарата. Има вариант и за по-ниска цена срещу пускането на реклами на заключения дисплей, което се прави и за таблетите Kindle Fire. Не е изненада, че смартфонът ще бъде продаван ексклузивно през сайта на Amazon. Според анализатора от Gartner Бил Менезес телефонът може да се предлага в няколко ценови категории. Една от тях може да бъде еднократно плащане, срещу което се получават и определени приложения и услуги на Amazon, но са "орязани" повечето възможности. По-високата цена пък може да включва месечна такса, срещу която потребителят използва пълен набор от услугите и възможностите на телефона.

Ясно е, че с новия смартфон Джеф Безос иска да повтори успеха на Kindle и Kindle Fire, като следва същия модел. Например таблетът Kindle Fire се продава на загуба от 2 долара на брой, но носи средно още 136 долара от продаван софтуер и медийно съдържание за него. Моделът държи над половината от пазара на Android таблети в САЩ.

Все още не е ясно и кога апаратът ще се предлага в България. Опитът на потребителите на таблета Kindle Fire показва, че в страната не може да се използва пълният набор от услуги на Amazon и къстомизираната версия на Android не се харесва на всеки. Това с пълна сила може да важи и за новия смартфон на Amazon.

Най-големият онлайн търговец в света - Amazon, отдавна се доказа като производител на хардуер. Първо беше суперуспешният електронен четец Kindle, после дойде ред и на таблета Kindle Fire, които бяха пуснати на пазара на цени под тези на конкурентите. Идеята зад тези устройства е ясна - чрез тях компанията да продава колкото се може повече свои услуги и съдържание. Явно изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос залага на нов мобилен сегмент - смартфоните.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    siolen avatar :-?
    siolen

    Този човек разбира бизнеса. Дали ще разбере и потребителите ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK