Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 май 2014, 15:23, 2560 прочитания

Демократизация на всичко

Дигиталната реалност промени рекламния бизнес изоснови, смята Джеръми Бърнстейн, криейтив директор на Deutsch NY и един от лекторите на DigitalK 2014

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От години сме свидeтели на демократизацията на най-различни индустрии – от музикална, през филмова, издателска и др. Съвременните дигитални технологии позволяват на всеки да създава и разпространява съдържание, а не това да бъде привилегия само на няколко големи корпорации. Това стои зад идеята за "демократизация" на тези сектори – възможността и достъпа на всеки да създава. Сега с платформи като Kickstarter и IndieGoGo тази тенденция се пренася и при финансирането на компании и разработването на продукти. Ако добавим и 3D принтерите, които стават все по-достъпни и така дават възможността на всеки да проектира свои неща. Това е последната фаза на тази еволюция, наречена условно от Джеръми Бърнстейн демократизация на всичко. Той е криейтив директор и вицепрезидент на рекламната агенция Deutsch NY. Според него всичко, което сме правили досега, е или ще бъде "демократизирано" от технологиите. Затова живеем в наистина интересни времена, които със сигурност ще окажат голямо влияние на рекламната индустрия и ще поставят под напрежение големите марки – традиционните производители на продукти или услуги. Бърнстейн ще е един от гост-лекторите на конференцията DigitalK, която се организира от "Капитал" и фондовете за рискови инвестиции NEVEQ и LAUNCHub.
 
Реклама по неволя
 
Бърнстейн има зад гърба си близо 15 години в рекламната индустрия, като е разработвал интересни кампании за клиенти като Got Milk?, Tylenol, PNC Bank, Microsoft, Lunesta и H&R Block. Самата агенция Deutsch NY е обявена за най-иновативната компания в света на рекламата за 2014 г. от престижното списание Fast Company. Любопитно е, че Бърнстейн никога не е имал намерение да влиза в този бранш. "Аз съм от семейство на учени и дори първоначално не знаех, че рекламата ще се превърне в моята професия", коментира преди време той и допълва, че винаги е бил еднакво заинтересован в изкуството и науката. Това влечение към двете в крайна сметка води до това, с което се занимава в момента. През средата на 90-те години Бърнстейн постъпва на стаж в Microsoft. В софтуерният гигант той работи по създаването на дизайна на интерфейса на Bookshelf – един от първите мултимедийни CD-ROM продукти. По това време глобалната мрежа беше в своето начало и тепърва големите марки и компании експериментираха със своите сайтове. Тогава негов приятел му показа страницата на Ben&Jerry – доста семпла за сегашните стандарти, но в тези времена е била нещо доста забавно и интригуващо. Това съживи марката по начин, който не бях виждал преди, коментира Бърнстейн. Така той разбира, че иска да работи по подобни неща, и след като завършва колеж, започва като дизайнер в малката агенция Utopia в Бостън. Работи за няколко различни фирми за дигитална реклама като USWeb/CKS и Organic, преди да отиде в Deutsch, където е вече повече от десетилетие.     
 
Успешни примери
 
Бърнстейн е привърженик на концепцията, че може да се създадат страхотни идеи и да се решат различни бизнес проблеми посредством технологиите. "Лесно е да се проповядва тази философия и много това правят, но се изисква доста дисциплина, за да живееш според нея", коментира Бърнстейн. Например за PNC Bank, рекламната агенция Deutsche създава игра за iPad, която промотира продукта Virtual Wallet на институцията. Тя е частично базирана на The Game of Life и позволява на потребителите да използват различни инструменти в своята сметка, за да преодоляват различни финансови предизвикателства. Така, вместо да се представи скучна презентация на новия продукт, се позволява на клиентите реално да го "изиграят" като гейм заглавие.

При друг проект за PNC Bank рекламната агенция създава онлайн работилница Gift Maker, която има за цел да повиши финансовата култура на децата. В нея малчуганите могат да творят различни играчки и едновременно с това да учат различни неща за икономиката. "Избрахме някои от играчките, които децата сътвориха, и ги пресъздадохме физически чрез 3D принтери, а после ги раздадохме като коледни подаръци", коментира Бърнстейн пред "Капитал". Според него това е било доста сложно начинание, защото досега агенцията никога не е правила продукти на поискване. Въпреки че проектът е продължил едва 12 дни, децата са проектирали над 12 хил. играчки.


За друг клиент на агенцията – Got Milk? – трябва да се намери решение как да се привлече вниманието на децата към ползите от млякото. С класическа реклама трудно ще стане, затова Бърнстейн и екипа му си партнират с Warner Brothers и създават игра, базирана на комиксовия и филмов герой Зеления фенер (Green Lantern). Тя позволява на младежите да контролират различни предмети на екрана, като използват обикновена уебкамера. По това време Microsoft пуска и сензорната приставка Kinect, което показва, че начинанието на Deutsch NY е доста авангарден и рискован експеримент за времето си.
 
Да живееш в интересни времена

 
Така след близо 15 години в рекламната индустрия Бърнстейн не съжалява, че е избрал тази професия. "Мисля, че моментът е подходящ да бъдеш част от рекламната индустрия, защото тя преминава през пълна трансформация на начина по който работи и по който правим различни неща", коментира вицепрезидентът на Deutsche NY. Според него тази промяна ще предизвика и доста проблеми, които ще са вследствие на факта, че индустрията ще трябва да се ориентира в новите времена на принципа "на проба и грешката". Поради това "част от мен иска да пропусне следващите 10 години, когато нещата ще се изчистят", казва Бърнстейн пред изданието Creative Interviews. Но допълва, че това означава, че ще пропусне и множеството забавни предизвикателства, които вървят заедно с промяната. "Освен това всичките ми домашни машини навремето за момента не работят", признава Бърнстейн. Тази трансформация обаче има и своите положителни страни.

"Харесвам, че голяма част от рекламната индустрия прехвърля фокуса си от прост пренос на съобщения към хората към създаването на полезни, забавни и привлекателни неща", коментира Бърнстейн пред "Капитал". Но допълва, че това преориентиране става с прекалено бавни темпове.

Повече за програмата и лекторите можете да научите на www.digitalk.bg и www.facebook.com/digitalkcon.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи 1 Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи

Марк Зукърбърг преосмисля нуждата от голям офис за компанията

24 май 2020, 2480 прочитания

Мигът на електронните подписи Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

22 май 2020, 3979 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Технологичната "Желязна завеса"

Противопоставянето между Русия и САЩ се пренесе и в IT сектора, а най-засегната е космическата индустрия

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10