С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 1 юли 2014, 16:23, 10587 прочитания

Вторият живот на Second Life

Играта се възражда с изцяло нова версия, насочена към виртуалната реалност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Създадена през 2003 г., Second Life е онлайн игра, която поставя хората във виртуален свят. В него те могат да правят почти всичко, стига да е в рамките на разумното, с изключението, че могат да летят като Супермен. През тези 11 години в мрежата на Second Life са преминали 3.9 млрд. долара, а самата компанията прибира годишни приходи в размер на около 75 млн. долара, които й стигат, за да е на печалба.

Идеята на Second Life е семпла. Да живееш втори живот във виртуалния свят, и то такъв, какъвто искаш да бъде. Всеки потребител има право да избира своя аватар, да го модифицира до най-малките подробности, да си купува всякакви дрехи (или да ги създава чрез допълнителните приложения). Може да си купува коли, имоти, да продава, да работи, да се забавлява. В играта има и пари, наречени Linden dollars. Те могат да бъдат спечелени по най-различни начини в играта или пък да бъдат получени след обмяна с истински пари.


През тези 11 години играта се използва от мнозина не само за забавление, но и за бизнес, понякога включително и такъв, който прелива в реалния свят. Например извършването на конферентни срещи и разговори във виртуалните офиси на Second Life, в които се реализират истински сделки. Други пък прекарват времето си в разработване на различни предмети и съдържание за играта, като в замяна получават дял от печалбите на Linden Lab, компанията - създател на играта. И въпреки че всичко изглежда добре, компанията не е особено доволна от развитието на Second Life. Затова подготвя изцяло нова версия, която да се възползва максимално от виртуалната реалност, включително и устройства като очилата Oculus Rift.

Видимите недостатъци

"Имаше впечатление, че играта не осигури очакваното. Тя беше малко нечестно прехвалена, преди да тръгне, и след това получи наказанието на прекалените критики и забравата", коментира пред онлайн изданието Engadget Еби Алтбърг, изпълнителен директор на Linden Lab. Според него в играта действително има сфери, които трябва да се подобрят, но първоначално пресата е създала впечатление в потребителите, че тя е перфектна и в нея всичко е възможно. Вследствие на това Second Life постепенно остана извън вниманието, но въпреки това успя да продължи да съществува. "И до днес попадаме на хора, които казват "О, играта още я има?", коментира Алтбърг. Днес това играе в полза на Second Life, защото повече хора решават да проверят как се е развила тя.



Въпреки това компанията не иска да огласява колко са потребителите на играта. В пика е имало над 1 млн. активни играчи месечно. Днес са "малко под това ниво", но са по-посветени на играта. "Можем да кажем, че това е единственият смислен виртуален свят, който е създаден до момента", казва Алтбърг. Той е изпълнителен директор на компанията от няколко месеца, но вече има много големи и амбициозни планове за нейното развитие. След като Facebook придоби компанията Oculus VR, създател на очилата за виртуална реалност Oculus Rift, концепцията за тази технология влезе в домовете на масовия потребител. Вече всеки е чувал за виртуалната реалност и това създава чудесна възможност за Second Life да напомни за себе си.

"Трябва да сме внимателни. Научихме се от миналото, въпреки че сме правили и страхотни неща, изисква се доста учене", казва Алтбърг. Инженерите вече имат бета-версия на Second Life, която поддържа Oculus Rift. Компанията обаче не планира все още да залага всичко на тези устройства. Вместо това иска да промени значително визията на виртуалния свят и начина, по който той се управлява. В момента играта изобилства от сложни менюта и подменюта, а понякога дори най-малката промяна в героя може да го "счупи" и той да заприлича на нещо неописуемо. "Точно в момента не бих пратил огромна маса от хора да използват Second Life", признава и самият Алтбърг. Според него е важно тези проблеми да бъдат решени, преди да се даде свобода на амбициите за бляскаво бъдеще.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети

Частната космическа компания изведе микросателити в орбита за десети пореден път

6 дек 2019, 1167 прочитания

Дигитализацията на една болница в провинцията Дигитализацията на една болница в провинцията

Как технологиите промениха до неузнаваемост лечебното заведение "Д-р Димитър Чакмаков" в Раднево

6 дек 2019, 726 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Лабораторните мишки на Facebook

Социален експеримент на мрежата показа една от най-тъмните й страни

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10