Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 1 юли 2014, 16:23, 11001 прочитания

Вторият живот на Second Life

Играта се възражда с изцяло нова версия, насочена към виртуалната реалност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Създадена през 2003 г., Second Life е онлайн игра, която поставя хората във виртуален свят. В него те могат да правят почти всичко, стига да е в рамките на разумното, с изключението, че могат да летят като Супермен. През тези 11 години в мрежата на Second Life са преминали 3.9 млрд. долара, а самата компанията прибира годишни приходи в размер на около 75 млн. долара, които й стигат, за да е на печалба.

Идеята на Second Life е семпла. Да живееш втори живот във виртуалния свят, и то такъв, какъвто искаш да бъде. Всеки потребител има право да избира своя аватар, да го модифицира до най-малките подробности, да си купува всякакви дрехи (или да ги създава чрез допълнителните приложения). Може да си купува коли, имоти, да продава, да работи, да се забавлява. В играта има и пари, наречени Linden dollars. Те могат да бъдат спечелени по най-различни начини в играта или пък да бъдат получени след обмяна с истински пари.


През тези 11 години играта се използва от мнозина не само за забавление, но и за бизнес, понякога включително и такъв, който прелива в реалния свят. Например извършването на конферентни срещи и разговори във виртуалните офиси на Second Life, в които се реализират истински сделки. Други пък прекарват времето си в разработване на различни предмети и съдържание за играта, като в замяна получават дял от печалбите на Linden Lab, компанията - създател на играта. И въпреки че всичко изглежда добре, компанията не е особено доволна от развитието на Second Life. Затова подготвя изцяло нова версия, която да се възползва максимално от виртуалната реалност, включително и устройства като очилата Oculus Rift.

Видимите недостатъци

"Имаше впечатление, че играта не осигури очакваното. Тя беше малко нечестно прехвалена, преди да тръгне, и след това получи наказанието на прекалените критики и забравата", коментира пред онлайн изданието Engadget Еби Алтбърг, изпълнителен директор на Linden Lab. Според него в играта действително има сфери, които трябва да се подобрят, но първоначално пресата е създала впечатление в потребителите, че тя е перфектна и в нея всичко е възможно. Вследствие на това Second Life постепенно остана извън вниманието, но въпреки това успя да продължи да съществува. "И до днес попадаме на хора, които казват "О, играта още я има?", коментира Алтбърг. Днес това играе в полза на Second Life, защото повече хора решават да проверят как се е развила тя.



Въпреки това компанията не иска да огласява колко са потребителите на играта. В пика е имало над 1 млн. активни играчи месечно. Днес са "малко под това ниво", но са по-посветени на играта. "Можем да кажем, че това е единственият смислен виртуален свят, който е създаден до момента", казва Алтбърг. Той е изпълнителен директор на компанията от няколко месеца, но вече има много големи и амбициозни планове за нейното развитие. След като Facebook придоби компанията Oculus VR, създател на очилата за виртуална реалност Oculus Rift, концепцията за тази технология влезе в домовете на масовия потребител. Вече всеки е чувал за виртуалната реалност и това създава чудесна възможност за Second Life да напомни за себе си.

"Трябва да сме внимателни. Научихме се от миналото, въпреки че сме правили и страхотни неща, изисква се доста учене", казва Алтбърг. Инженерите вече имат бета-версия на Second Life, която поддържа Oculus Rift. Компанията обаче не планира все още да залага всичко на тези устройства. Вместо това иска да промени значително визията на виртуалния свят и начина, по който той се управлява. В момента играта изобилства от сложни менюта и подменюта, а понякога дори най-малката промяна в героя може да го "счупи" и той да заприлича на нещо неописуемо. "Точно в момента не бих пратил огромна маса от хора да използват Second Life", признава и самият Алтбърг. Според него е важно тези проблеми да бъдат решени, преди да се даде свобода на амбициите за бляскаво бъдеще.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи 1 Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи

Марк Зукърбърг преосмисля нуждата от голям офис за компанията

24 май 2020, 2726 прочитания

Мигът на електронните подписи Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

22 май 2020, 4306 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Лабораторните мишки на Facebook

Социален експеримент на мрежата показа една от най-тъмните й страни

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10