С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 1 юли 2014, 16:23, 10774 прочитания

Вторият живот на Second Life

Играта се възражда с изцяло нова версия, насочена към виртуалната реалност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Създадена през 2003 г., Second Life е онлайн игра, която поставя хората във виртуален свят. В него те могат да правят почти всичко, стига да е в рамките на разумното, с изключението, че могат да летят като Супермен. През тези 11 години в мрежата на Second Life са преминали 3.9 млрд. долара, а самата компанията прибира годишни приходи в размер на около 75 млн. долара, които й стигат, за да е на печалба.

Идеята на Second Life е семпла. Да живееш втори живот във виртуалния свят, и то такъв, какъвто искаш да бъде. Всеки потребител има право да избира своя аватар, да го модифицира до най-малките подробности, да си купува всякакви дрехи (или да ги създава чрез допълнителните приложения). Може да си купува коли, имоти, да продава, да работи, да се забавлява. В играта има и пари, наречени Linden dollars. Те могат да бъдат спечелени по най-различни начини в играта или пък да бъдат получени след обмяна с истински пари.


През тези 11 години играта се използва от мнозина не само за забавление, но и за бизнес, понякога включително и такъв, който прелива в реалния свят. Например извършването на конферентни срещи и разговори във виртуалните офиси на Second Life, в които се реализират истински сделки. Други пък прекарват времето си в разработване на различни предмети и съдържание за играта, като в замяна получават дял от печалбите на Linden Lab, компанията - създател на играта. И въпреки че всичко изглежда добре, компанията не е особено доволна от развитието на Second Life. Затова подготвя изцяло нова версия, която да се възползва максимално от виртуалната реалност, включително и устройства като очилата Oculus Rift.

Видимите недостатъци

"Имаше впечатление, че играта не осигури очакваното. Тя беше малко нечестно прехвалена, преди да тръгне, и след това получи наказанието на прекалените критики и забравата", коментира пред онлайн изданието Engadget Еби Алтбърг, изпълнителен директор на Linden Lab. Според него в играта действително има сфери, които трябва да се подобрят, но първоначално пресата е създала впечатление в потребителите, че тя е перфектна и в нея всичко е възможно. Вследствие на това Second Life постепенно остана извън вниманието, но въпреки това успя да продължи да съществува. "И до днес попадаме на хора, които казват "О, играта още я има?", коментира Алтбърг. Днес това играе в полза на Second Life, защото повече хора решават да проверят как се е развила тя.



Въпреки това компанията не иска да огласява колко са потребителите на играта. В пика е имало над 1 млн. активни играчи месечно. Днес са "малко под това ниво", но са по-посветени на играта. "Можем да кажем, че това е единственият смислен виртуален свят, който е създаден до момента", казва Алтбърг. Той е изпълнителен директор на компанията от няколко месеца, но вече има много големи и амбициозни планове за нейното развитие. След като Facebook придоби компанията Oculus VR, създател на очилата за виртуална реалност Oculus Rift, концепцията за тази технология влезе в домовете на масовия потребител. Вече всеки е чувал за виртуалната реалност и това създава чудесна възможност за Second Life да напомни за себе си.

"Трябва да сме внимателни. Научихме се от миналото, въпреки че сме правили и страхотни неща, изисква се доста учене", казва Алтбърг. Инженерите вече имат бета-версия на Second Life, която поддържа Oculus Rift. Компанията обаче не планира все още да залага всичко на тези устройства. Вместо това иска да промени значително визията на виртуалния свят и начина, по който той се управлява. В момента играта изобилства от сложни менюта и подменюта, а понякога дори най-малката промяна в героя може да го "счупи" и той да заприлича на нещо неописуемо. "Точно в момента не бих пратил огромна маса от хора да използват Second Life", признава и самият Алтбърг. Според него е важно тези проблеми да бъдат решени, преди да се даде свобода на амбициите за бляскаво бъдеще.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Първите частни астронавти може да полетят през април Първите частни астронавти може да полетят през април

Ветераните Боб Бенкен и Дъг Харли вероятно ще останат в околоземна орбита няколко месеца вместо две седмици

20 яну 2020, 1831 прочитания

Битката за .org домейна Битката за .org домейна

Частната компания Ethos Capital иска да купи интернет актива за 1.1 млрд. долара, но среща отпор

20 яну 2020, 1735 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Лабораторните мишки на Facebook

Социален експеримент на мрежата показа една от най-тъмните й страни

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия подобен ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10