Ресторантът, който търсите, не съществува

Битката за клиенти, търсещи различни услуги чрез Google Maps, става много ожесточена

Компаниите дори не подозират, че губят клиенти заради сгрешени профили в локалните услуги.
Компаниите дори не подозират, че губят клиенти заради сгрешени профили в локалните услуги.
Компаниите дори не подозират, че губят клиенти заради сгрешени профили в локалните услуги.    ©  Reuters
Компаниите дори не подозират, че губят клиенти заради сгрешени профили в локалните услуги.    ©  Reuters

Макар и общият им брой да е доста малък, постепенно все повече компании, ресторанти, клубове и други бизнеси в сферата на услугите започват да виждат значимостта на онлайн присъствието си. Традиционното разбиране е, че интернет е неограничен и място има за всички, но това всъщност не е точно така. Особено когато става дума за битката за клиенти на бизнесите в Google Maps.

Навигационната услуга на Google има едно много голямо предимство. Тя позволява на всеки да добави напълно безплатно своя бизнес в картата. Така потребителите могат лесно да намират интересни предложения в близост до тях, а след като са посетили даденото място, да оставят своите отзиви и рейтинг в профила им. Естественият отбор автоматично ще покаже кои ресторанти например са по-добри и си заслужава да се посетят. Но за съжаление, както с много други неща в мрежата, оказва се, че и на тази информация не може да се вярва особено много. И нещо повече, тя може да има фатални последици за даден бизнес и той няма възможност да направи кой знае какво, за да намали риска от нещо подобно.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    today avatar :-P
    today
    • - 9
    • + 16

    Тука хората не могат да си видят премиера, тия седнали да се притесняват за някакви ресторанти!

    Нередност?
  • 2
    led_zep.23 avatar :-P
    Lady Zeppelin
    • - 2
    • + 9

    Явно на Гугъл не винаги може да се разчита. Може би е най-добре да се използват традиционните средства за проверка на информацията, например телефон или мейл:
    "- Добър ден. Извинете, наистина ли ресторантът Ви е затворен в събота и неделя?
    - Затворен в събота и неделя? Не, разбира се. Откъде имате тази информация? "

    Нередност?
  • 3
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити
    • - 1
    • + 10

    До коментар [#2] от "Lady Zeppelin":

    Това са все допълнителни усиия :)

    Нередност?
  • 4
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • - 1
    • + 10

    нема фрий лънч, дет се вика... ако иска точна и вярна информация обядващият ще требва да плати на уебаджията посредством кръчмаря... :)

    Нередност?
  • 5
    led_zep.23 avatar :-P
    Lady Zeppelin
    • + 8

    До коментар [#3] от "Нефертити":
    Допълнителни усилия са, но така е по-сигурно.
    Случвало ми се е да пристигам в хотел без да проверя резервацията, направена по интернет, и да установя, че по незнайни причини не е получена и места няма.

    Нередност?
  • 6
    sinergy avatar :-|
    Sinergy
    • - 1
    • + 7

    Разбирам, че темата на статията е такава, но въпреки това е леко едностранна. Точно онлайн присъствието в Гугъл Мапс е помогнало на стотици хиляди, ако не и милиони фирми да развият бизнеса си и да станат по-видим в интернет :)

    Нередност?
  • 7
    kimik avatar :-P
    kimik
    • + 4

    До коментар [#5] от "Lady Zeppelin":

    Обикновено се тръгва след потвърдена резервация, разпечатана в жабката на колата.

    Нередност?
  • 8
    areta avatar :-P
    areta
    • + 1

    До коментар [#4] от "tucker case":

    Винаги е било така, всичко си влиза в сметката, както уеб-реклама, така и традиционна реклама на хартия, а преди това наемане на хлапе-викач по улиците... :) Винаги клиентът си е плащал.

    Нередност?
  • 9
    nspirov avatar :-|
    Ники
    • + 1

    Много жалко, че авторът на статията е само преводач. Ако беше и журналист, можеше да се поинтересува как стоят нещата у нас, а нещата стоят УЖАСНО. Последното, което знам, защото вдигнах ръце и вече не се занимавам с това, беше, че ЦЯЛАТА работа по обслужването на Google maps локалното инфо беше аутсорсната на фирмата Gоldеn pages, която прилагаше абсолютен рекет върху фирмите - уж участието ти в Google maps е безплатно, ама си с грешен адрес, ако искаш да ти го оправят - най-добре да си платиш на тях, иначе борбата е с месеци и безброй обаждания и разправии.
    Дано вече не е така.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • kas.
    • + 1

    Баси, да ти разгонят фамилията на бизнеса по такъв мръснишки начин!

    По-добре е да плащаш да ти поддържат профила, отколкото да си загубиш бизнеса.

    Нередност?
Нов коментар