Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 11 юли 2014, 17:14, 7750 прочитания

Войната на гейминг световете

Пазарът за видеоигри расте и се трансформира, а лидерството на конзолите е поставено под въпрос

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Единното бъдеще

 
Остарелият и нестабилен модел на конзолите не е единственото изпитание пред тях. Оказва се, че популярността им като лесен и бърз достъп до игри вече не играе толкова ключова роля и все повече хора предпочитат да използват РС-то за подобен тип забавление. Според доклад на SuperData от края на 2013 г. настолните компютри са предпочитани от 51% от геймърите за игра, едва 30% предпочитат конзолите, а мобилните устройства – 13%. Същото изследване направено през 2008 г. показва съвсем друга картина – конзолите водят с 42%, РС-тата са с 37%, а мобилните устройства с 5%. Намаляването на популярността им ще стимулира разработчиците вече да не правят ексклузивни игри. Покрай бума на конзоли доста традиционни РС заглавия и разработчици започнаха да излизат първо за PlayStation и X-Box и евентуално след голямо забавяне за персонални компютри (примери Halo серията, GTA V и др.). Новите технически параметри на следващото поколение конзоли благоприятства паралелното разработване на заглавия както за специализираните устройства, така и за РС. Това размиване постепенно ще засегне и мобилните устройства, като съвсем скоро може една хардкор игра да бъде налична за таблет, компютър или конзола.

"Има все по-голямо размиване на платформите и вече става трудно да дефинираме какво е РС и какво е мобилно устройство", коментира Стоун от DFC, цитиран от сайта hexus.net. "Играта Heartstone е идеалният пример как може едно заглавие да излезе едновременно за РС и за таблети. Не всички игри ще могат да се възползват от този модел, но основните геймъри обичат да ползват няколко устройства за забавление." Големият губещ от този процес ще се окажат конзолите, като в момента единственият им силен коз е ексклузивното съдържание. Затова лидерството им като приходи в индустрията в момента не може да даде точна представа за позициите на сегмента в този комплексен пазар.
 
Виртуална реалност
 
Ако сензорните приставки дадоха втори живот на конзолите от предходното поколение, то виртуалната реалност може напълно да размести пластовете на гейминг индустрията. Очилата с добавени дисплеи и сензори на Oculus Rift (компанията вече е собственост на Facebook) и проект Morpheus на Sony се опитват да превърнат в реалност това, което през 90-те години се смяташе за научна фантастика. Идеята е екраните да обхванат плътно зрителното поле на играча, а чрез сензори да следят движението му на главата. Така геймърът може да се оглежда, без да ползва мишка или геймпад. Добавете и пластмасова пушка със сензори и може да имате почти реално изживяване, което да постави гейминга на едно изцяло ново ниво. Основното предизвикателство е в това разработчиците на игри да направят своите заглавия съвместими с новите технологии. Следващото е докъде човек ще е склонен да стигне в името на реализма и дали ще е практично да се комбинира, грубо и много примерно казано, сензорна приставка Kinect с Oculus Rift. Този пазарен сегмент се очаква да избухне, като изследователската фирма Transparency Market Research обяви, че през 2012 г. той генерира приходи от 466.6 млн. долара, а се очаква да достигне 5.83 млрд. долара през 2019 г. Тук се включват постъпленията както от продажбата на хардуер, така и на софтуер за виртуална реалност.


Макар и неусетно гейм индустрията преминава през бурна трансформация – конзолите губят своята доминация, бизнес моделът се променя, размиват се разликите между отделните платформи и се очаква виртуалната реалност да бъде следващата стъпка в развитието й. Така различните светове на компютърните игри може да се обединят в един общ, изпълнен с по-реалистични преживявания.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приложението за видеовръзка Zoom пострада заради притеснения със сигурността Приложението за видеовръзка Zoom пострада заради притеснения със сигурността

Акциите на компанията се понижиха значително, след като беше критикувана, че има проблем с потребителските данни

8 апр 2020, 1906 прочитания

И котките могат да се инфектират с коронавирус 2 И котките могат да се инфектират с коронавирус

За момента няма потвърдени научни данни домашните любимци да могат да заразяват обратно стопаните си

6 апр 2020, 5843 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Поредна стъпка към истинския изкуствен интелект

Microsoft представи подобрена система, която е два пъти по-точна от предшествениците й

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10