Ерата на социалните онлайн експерименти

Създателите на популярен сайт за запознанства обявиха, че без манипулиране на потребителите няма как да има качествени услуги

Във всеки момент в интернет сте обект на стотици експерименти през всеки сайт, който посещавате. Така създателите на порталите разбират кои услуги и функции са най-популярни сред потребителите. Или поне така казва Крисчън Ръдър, един от основателите на популярната дестинация за онлайн запознанства OkCupid.

Ръдър и компанията му се обявиха в подкрепа на Facebook, която все още търпи остри критики за проведения преди повече от две години експеримент с манипулиране на съдържанието в новинарските потоци сред произволна група потребители. Мнозина анализатори, коментатори и юзъри се обявиха против тази практика, тъй като се извършва без знанието на хората. Според Ръдър обаче тя е крайъгълен камък в изграждането на истинските интернет услуги. В подкрепа на тезата си той публикува и три експеримента, които показват някои интересни тенденции за поведението на хората в мрежата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове