С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 5 авг 2014, 16:18, 8134 прочитания

От нула до пет процента за четири години

Как китайският производител Xiaomi завзема пазара на смартфони

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Когато чуят думата "смартфон", повечето хора веднага се сещат за Apple и Samsung. По-малка част си спомня и за Nokia, LG и HTC. И макар глобалният пазар на смартфони да продължава да расте, споменатите компании не могат да се похвалят с огромните ръстове, които записваха през последните няколко години. Причината не е в липсата на интерес, а в увеличаващата се конкуренция от китайските производители.

Един от тях е Xiaomi. Основана преди около четири години от милиардера Лей Джън, компанията все още се възприема като стартъп. Според последните данни на анализаторите от Strategy Analytics през второто тримесечие на тази година Xiaomi вече е на пето място в света по доставки на смартфони с дял от 5.1%. За сравнение, година по-рано компанията имаше 1.8% дял. Така "китайският Apple", както Xiaomi е често е наричан заради доста детайлното си "вдъхновение" от компанията от Купертино, всъщност от имитатор се превръща в един от лидерите на пазара, а компанията все още дори не е навлязла масирано в развитите пазари.


Хитър подход

Джън не крие вдъхновението си от Apple. Той използва почти идентичен стил и визия по време на представянията на продуктите си, като дори е облечен по същия начин, който беше запазена марка на Стив Джобс - дънки, черна блуза и маратонки. Дизайнът на слайдовете по време на презентациите е сходен с този на Apple, а Xiaomi дори използва и известното One more thing... ("И още едно нещо"), с което Apple години наред представяше изненадите си.  Самите продукти на Xiaomi също не са кой знае колко революционни. Дизайнът на смартфоните често напомня твърде много на този на iPhone или други по-популярни Android телефони. Компанията разчита и на Android за тяхна платформа, като я доразвива чрез множество локализирани услуги.

Всичко това често води до подигравки от страна на по-напредналите потребители. За тях Xiaomi е олицетворение на множеството китайски компании, които изкарват добри пари от създаване на имитации на известни продукти, автомобили и дори търговски вериги. За Xiaomi обаче това не е никакъв проблем. Всъщност, изглежда, дори помага на компанията, защото привлича внимание към нея, от което тя се възползва пълноценно. Тя разчита на ниски цени на устройствата си и на хитра онлайн стратегия. Компанията реализира голяма част от продажбите си чрез онлайн разпродажби на собствения си сайт. По този начин за минути продава големи количества от смартфоните си, което пък умело използва за маркетинг кампании, в които изтъква големия интерес към тях. Паралелно Xiaomi има и развити партньорства с мобилните оператори в Китай, които бързо пускат в магазините си смартфоните и таблетите на компанията.



Резултатът не закъсня, напук на критиките. Анализаторската компания Canalys обяви, че Xiaomi вече измества Samsung и е водещият производител в Китай. Делът на компанията в страната е 14%, докато Samsung, Lenovo и YuLong се борят за второто място с по 12% всяка. Само за три месеца Xiaomi записва ръст от 4%, колкото спад реализира Samsung. Може би затова не е изненада, че корейският производител съвсем наскоро обяви по-мрачни очаквания за бъдещето, спадащи печалби и допълни, че причината е сериозната конкуренция от китайски потребители.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ще ми отпечаташ ли печатница? Ще ми отпечаташ ли печатница?

Гигантски 3D принтери ще създават яхти, мостове, сгради и ракети

22 ное 2019, 778 прочитания

Crayon разширява бизнеса си в Централна и Източна Европа, отваря офис в България Crayon разширява бизнеса си в Централна и Източна Европа, отваря офис в България

Разработва собствен модел за подпомагане на клиентите в дигиталната трансформация

22 ное 2019, 580 прочитания

24 часа 7 дни

22 ное 2019, 5977 прочитания

22 ное 2019, 2792 прочитания

22 ное 2019, 2646 прочитания

22 ное 2019, 1939 прочитания

22 ное 2019, 1719 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
От 2014 г. Intel произвежда "безконфликтни" процесори

Гюнтер Юнгер, директор корпоративни въпроси на Intel за Европа, Близкия изток и Африка, пред "Капитал Daily"

Още от Капитал
Ново Eleven на борсата

Първият рисков фонд на Eleven се готви да излезе на фондовата борса с увеличение на капитала за 4 млн. лв.

Ще ми отпечаташ ли печатница?

Гигантски 3D принтери ще създават яхти, мостове, сгради и ракети

Войска с прекършен гръбнак

Мегапроектът за нови бронирани машини за 1.46 млрд. лв. пак затъва в бюрократично блато и интриги

Ако всичко това не беше истина...

Как сметката за едно тайно пътуване на варненския кмет до Израел беше платена от журналистка в малка местна телевизия

Кино: "Доза щастие"

Качествен дебют по трудна тема

"Празникът" в МГТ "Зад канала"

Премиера на театралната адаптация на Дейвид Елдридж по киносценария на Томас Винтерберг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10