От нула до пет процента за четири години
Как китайският производител Xiaomi завзема пазара на смартфони
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Когато чуят думата "смартфон", повечето хора веднага се сещат за Apple и Samsung. По-малка част си спомня и за Nokia, LG и HTC. И макар глобалният пазар на смартфони да продължава да расте, споменатите компании не могат да се похвалят с огромните ръстове, които записваха през последните няколко години. Причината не е в липсата на интерес, а в увеличаващата се конкуренция от китайските производители.
Един от тях е Xiaomi. Основана преди около четири години от милиардера Лей Джън, компанията все още се възприема като стартъп. Според последните данни на анализаторите от Strategy Analytics през второто тримесечие на тази година Xiaomi вече е на пето място в света по доставки на смартфони с дял от 5.1%. За сравнение, година по-рано компанията имаше 1.8% дял. Така "китайският Apple", както Xiaomi е често е наричан заради доста детайлното си "вдъхновение" от компанията от Купертино, всъщност от имитатор се превръща в един от лидерите на пазара, а компанията все още дори не е навлязла масирано в развитите пазари.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
Да ви светна, че се чете Шао-ми
"печатляващото при Xiaomi, че тези 15.1 млн. доставени смартфона през втората четвърт на годината са предимно в Китай и Индия. "
Че в тези държави е 1/3 от населението на земята .
Дреме ми за имиджа им и дали крадат снимки от National Geographic. За мен е важно: 1) Качество, 2) Цена. Има ли от тези 2 неща в подходящо съотношение изобщо не ме интересува, кой какво имитирал и какво бил казал. В случая: телефон с 2 сим-карти, характеристики аналогични с тези на Apple или Samsung, качество на вложените материатли - високо. Цена - 200 долара (на пример). Пък че Лей Джън крадял визията на Стив Джобс или маратонките му... who cares?
То в тия две държави (с 3 млрд. души население) и дъвки да продаваш, пак ще станеш милионер, стига да не е забранено дъвченето със закон...
Да се изкажа и аз като ползващ тяхно устройство .
Не ми се случва често нещо , което съм си купил да ме удовлетворява толкова , колкото техния телефон и да не струва купища пари.
Много стабилен Ром , стилна изработка , дълъг живот на батерията .
Ползвал съм и други смарт телефони преди , в това число Iphone 2 , Blackberry , Xperia S , Galaxy S3 , единствено Apple бе направен така , че да работи бързо и без забиване , но Xiaomi MI3 ми струваше 350 долара , а аналогичен Apple е над 1000 долара . Толкова от мен безплатна реклама , препоръчвам на всеки .
Ползвам техни слушалки - xiaomi piston 2. Цената е смешна, а качеството е по-добро от всички слушалки тип "тапички", които съм виждал наживо. Толкова приятно изненадан бях от тях, че веднага си поръчах втори чифт. Друг досег с продукти на тази компания нямам.
Всеки според нуждите си. Използвам I-устройствата си за забавление, нещо което е прекалено далеч от таргет групата на китайските компании. Получавам безупречно качество на устройството, както и безпроблемен стрийминг на предлаганите от АррMarket ТВ услуги.
Ползвам техен ром на китайски телефон Lenovo A850, смея да кажа че не бих дал х3 пари за Samsung или x5 за Ябълки. Преди купувах разни скъпи смартфони, но в случая от китайските получавам същото, големите компании ще берат много ядове, защото зад Lenovo например стои най-големия производител на компютри, което въобще не е без значение.
http://www.engadget.com/2014/08/10/xiaomi-privacy- issue-cloud-messaging/
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.