С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 13 авг 2014, 18:24, 7125 прочитания

Транспортна война за клиенти

Uber си навлича гнева на все повече конкуренти и таксиметрови компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Понякога бързият успех е съпроводен и с много недоволни конкуренти. Подобна е ситуацията, в която изпада компанията Uber със своето приложение за улесняване на шофьорите и клиентите да комуникират помежду си. През последните няколко седмици групата бе засипана от проблеми от най-различно естество, включително и протести от страна на шофьори на таксита в големи градове като Лондон.

През изминалите два дни сред недоволните от Uber, за която се очаква скоро да започне дейност и в София, се включи и един от преките конкуренти - Lyft. Пред CNN представител на компанията обяви, че служители на Uber са поръчали и отменили над пет хиляди возения от шофьори на Lyft през последните 10 месеца. Според Lyft става дума за 177 служители на Uber, които са извършвали тези действия. Идеята на приложението е сходна с тази на Uber, където желаещите да пътуват до дадено място могат да си поръчат шофьор в близост до тях, който да ги вземе и закара срещу съответното заплащане.


За зелен хайвер
Вместо да се случи това обаче, масово шофьорите на Lyft са получавали искания, които са били отказвани минути преди шофьорът да пристигне до мястото. През това време той вече е изгубил други потенциални поръчки и същевременно е изразходвал напразно гориво. Загубата за него е и загуба за Lyft като цяло. Проблемът е още по-сериозен за шофьорите, чиито доходи зависят от извършването на възможно най-много превози. Така те също може да предпочетат да работят за Uber например.

Lyft дори твърди, че е открила и някои от конкретните служители на Uber, които са поръчвали такси. Някои от тях са били именно отговорни за набирането на нови шофьори. Те създавали по над 10 акаунта и постоянно поръчвали и отменяли заявките си. Това не е и първата подобна практика на Uber. В началото на тази година служители в Ню Йорк са направили и отменили над 100 заявки през местното конкурентно приложение Gett в рамките на три дни. Тогава компанията обяви, че "ще ограничи тактиките си за продажби". Изглежда, че не го е направила, тъй като  след това е извършила 5492 други подобни мними поръчки.

Uber се опитва да отклони и сегашните обвинения на Lyft. Според компанията не е задължително всички отменени заявки да идват от нейни служители. "Наскоро имахме програма, която позволяваше на потребителите да предлагат на шофьори от други платформи да работят за нас, което им носеше стотици долари под формата на ваучери за Uber", казва говорител на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

21 фев 2020, 51 прочитания

SAP подготвя компаниите за новата икономика на изживяванията SAP подготвя компаниите за новата икономика на изживяванията

Над 900 специалисти в SAP Labs България разработват иновативни технологии за потребителите на SAP, твърди Том Киндерманс, управляващ директор на SAP за Централна и Източна Европа

21 фев 2020, 398 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
От Дневник: Компютърни специалисти предупредиха за възможни сривове на интернет

Броят на IPv4 мрежите по света вече изчерпва свободните маршрути

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10