Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 авг 2014, 17:15, 4609 прочитания

Не е задължително добавената стойност да е високотехнологична

Иван Ернандес, съосновател на The Digital Loop и лектор в DigitalK 2014 пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Какво според вас спира иновациите?

Мисля, че една от най-големите бариери пред иновациите е страхът от провала. Много хора се страхуват да пробват нещо ново, защото, ако се провалят, има 100-процентова вероятност да повторят. За тях провалът е голямо нещо и така и не пробват отново. Най-прекрасното нещо на дигиталните технологии е това, че можеш да тестваш и да опитваш, докато намериш правилния начин. Иновацията не е просто неясно понятие, а цял един процес. Ако работите, за да идентифицирате кое работи най-добре за вас и преодолеете страха си, ще намерите и верния път към иновацията.
 
Освен страха кои са другите фактори, които влияят върху нововъведенията?


Визитка

"Бивш цирков акробат и настоящ специалист по дигитален маркетинг." Така се представя в блога си Иван Ернандес, който е съосновател на консултантската компания The Digital Loop. Фирмата помага на мениджъри от цял свят да разберат и работят в дигиталния свят. Ернандес беше лектор на тазгодишната конференция DigitalK, организирана от "Капитал" на 29-30 май в Sofia Event Center. Той има опит в рекламата и маркетинга. И е типичен пример за силата на глобализацията - роден е в Мексико, завършил е във Великобритания и в момента живее в Полша. Бил е преподавател в бизнес университета Kozminski University във Варшава. Отделно е работил с компании като MTV Networks, Korn/Ferry International, NetMaszyna, Grey Group и др. Редовен участник и лектор на международни дигитални конференции.
Има много фактори. Всичко зависи от размера на бизнеса ви. Ако сте голяма организация, която има много нива на взимане на решения, тогава доста хора могат да генерират новите идеи. Но има компании, в които само най-главният директор има право на решения и съответно той трябва да генерира иновациите. Има и случаи, при които екипите не подкрепят новаторството или политиката на самата компания е такава, че има интерес да стои на едно място. Подобни организации не обичат иновациите, защото предпочитат статуквото. Но рано или късно тези корпорации се изправят пред проблеми.
 
Смятате ли, че мудността или нежеланието на големите компании да са новатори е причината новите идеи да идват основно от стартиращите бизнеси?
 
Не е задължително. Има примери за иновации и при големите - в презентацията ми на DigitalK  дадох като такъв Coca-Cola. Мисля, че важното в случая е, че дигиталното пространство е реалност и то афектира върху бизнеса в момента, независимо дали говорим за малки и средни предприятия или големи корпорации. Всеки един от тях в момента се движи от дигиталната реалност. Как вашата организация ще се справи с нея? Ако сте малка фирма, ще ви бъде по-лесно. За големите е по-трудно, но това не трябва да им служи за оправдание да не се ориентират към дигиталния свят. Една от тезите ми е, че всяка компания трябва да разбере, че ситуацията е извънредна. Големите корпорации трябва да се движат по-бързо с новите технологии. Защото промяната се налага с много бързи темпове и за да оцелеят, трябва да реагират също с такива темпове.
 
Бързото темпо на новаторство няма ли да убие някои добри идеи, защото има опасност те да бъдат "прескочени"?
 
Да, възможно е. Въпреки че под бързо нямам предвид безразсъдно – не става въпрос да го направим бързо, да изстискаме възможностите и т.н. Говоря за това, че компаниите трябва да осъзнаят, че пазарът се променя, конкурентите също. В момента има екипи, които работят по проекти, без големите корпорации да знаят, че го правят, при това целеустремено. Ако вашата компания е в такава ситуация – значи имате проблем. Под бърз напредък трябва да се има предвид непрекъснатото вървене напред. Това може да ви отнеме месец, година или две. Но ако се движите в правилната посока, имате по-добри възможности спрямо голяма компания, която изобщо не помръдва от мястото си.
 
Вашата теория е, че потребителският фокус все повече се измества от притежаването на продукти към предоставянето на услуги и изживяване. Не смятате ли, че все пак в един момент хората ще искат да си върнат притежанието върху продуктите и информация, вместо да ги получават като услуга?
 

Трудно е да се даде обобщен отговор. Има много типове потребители, които имат различни предпочитания и очаквания. Аз съм доволен, че слушам любимата си музика през Spotify, но имам приятели, които ще отидат и ще купят диска на любимата си група. И за тях това е нещо важно. Същото е с филмите, а и с книгите. При последните – чета наистина много и имах проблеми да си ги купувам от САЩ. Защото идват с твърди корици, скъпи са и се чака по няколко седмици, за да пристигнат. Сега с електронния си четец получавам книгите си за секунди. Обичам да си правя бележки по тях, но се адаптирах, защото е много по-удобно да получиш нещо бързо и да можеш да го прочетеш веднага. Има хора, които не са готови за тази промяна и все още чакат да си получат физическото заглавие.

В контекста на все по-нарастващите облачни услуги мисля, че ситуацията е само началото на един процес, в който ще се променят навиците на потребителите. Звучащото като налудничаво преди две години, в момента се смята за нормално, а след пет години ще бъде очевадно или дори остаряло за всички. Не знам какво ще се случи в бъдеще. Но имам желание да се адаптирам към бъдещите промени.
 
Кое е по-важно – технологията или хората, които ще я ползват?
 
Винаги съм казвал, че не е важно да се фокусираш върху технологията, а върху нуждите на потребителите и техните навици. Повечето стартиращи компании и големи корпорации много често наблягат само на технологията. Това е голяма грешка. На първо място трябва наистина да разберем потребителите, да се поставим на тяхно място. Не просто да гледаме демографски показатели или да правим маркетингови изследвания, а наистина да разберем нуждите и желанията им. Трябва да вникнем в контекста, който е много важен. Едва тогава ще можем да разработим по-добри продукти и услуги за специфичните изисквания на потребителите.
 
Решаването на конкретен проблем ли е всъщност правилната формула за успеха на стартъпите?
 
Силно вярвам, че е така. Помислете например кога използвате Google? Когато трябва да решите даден проблем или да намерите определена информация. Линкът, който търсачката ви предоставя, е решението на този проблем. Смятам, че това е най-добрият подход, за да направите живота на хората по-лесен. Може да бъде голям проблем, може да бъде и малък, но ако вие го решите, потребителите ще се върнат отново при вас и дори може да доведат нови.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как Visa се превърна във водещия играч в глобалните финанси Как Visa се превърна във водещия играч в глобалните финанси

Компанията надмина JPMorgan Chase като най-скъпата глобална група за финансови услуги

3 апр 2020, 775 прочитания

Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса 12 Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса

Правят се опити за надграждане на вече съществуваща платформа, която да помага за проследяване на състоянието на заподозрените, че са заразени

1 апр 2020, 12471 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Не ти искам приложенията

Според ново проучване над 65% от потребителите не теглят софтуер за мобилните си устройства

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10