С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 26 авг 2014, 17:47, 9078 прочитания

Не ти искам приложенията

Според ново проучване над 65% от потребителите не теглят софтуер за мобилните си устройства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Всеки притежател на смартфон или таблет е пределно наясно с възможността да инсталира приложения на своето устройство. Оказва се обаче, че мобилните апликации вече трудно могат да се похвалят с огромен интерес от страна на масовия потребител. Или поне при новите заглавия. Според анализ на ComScore за онлайн изданието Quartz 65.5% от американците теглят средно точно по нула приложения месечно. Проучването е направено в период от три месеца от април до юни т.г.

Предпочитания към доказаното


Откритието им е в доста сериозен противовес с твърденията на самите компании. Например през юни т.г. Apple обяви, че от магазина за iOS приложения вече са изтеглени общо 75 млрд. програми от откриването му досега. Гигантът дори изтъкна, че това е бил най-силният и доходоносен месец в историята на App Store.

Статистиката на comScore разкрива и по колко приложения теглят потребителите. Около 8.4% и 8.9% теглят средно по 1 и 2 апа месечно; 6.2% - по 3, 3.7 по 4; останалите 7.2% теглят по 5 или повече приложения. Анализаторите посочват, че близо половината от всички изтеглени програми всъщност се реализират от едва от 7% от всички притежатели на смартфони. Именно това са хората, които практически генерират впечатляващите статистики, използвани от компаниите, за да изтъкват колко успешен модел е това. Броят им закономерно расте просто защото се увеличават и потребителите със смартфони.

Същевременно обаче почти всички притежатели на умни телефони твърдят, че използват приложения. Защо тогава се получава такава сериозна разлика? Масовият потребител всъщност предпочита да използва вече вградените апликации или да изтегли само няколко, които си е харесал и разчита на тях. Това се потвърждава и от анализа на comScore кои са 25-те най-популярни приложения. В тях няма нито едно, което да не е на голяма компания. В топ 5 са Facebook, YouTube, Google Play, Google Search и Pandora. Социалната мрежа има малко над 115 млн, уникални посещения месечно само в САЩ само от мобилното си приложение. Общият брой на американски мобилни потребители на Facebook е 160 млн., което означава 72% проникване.



Google пък е безспорният лидер по брой приложения в топ 25. Негови са разработките на 2-ро, 3-то, 4-то, 6-о, 7-о и 16-о място. WhatsApp, която беше купена за 19 млрд. долара от Facebook,  обаче не намира място в класацията. Друга отличителна черта на подреждането е, че почти всички приложения в него са безплатни. Едно от малкото изключения е Netflix. Освен това в топ 25 не попада нито една игра, а само апове за чат, новини и информация и онлайн пазаруване като eBay и Amazon.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена) 1 Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена)

Първите частни астронавти проведоха "суха тренировка" преди финалния авариен тест на капсулата Crew Dragon днес

19 яну 2020, 4899 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

17 яну 2020, 1345 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Facebook затяга контрола над публикациите в социалната мрежа

Компанията ще оценява статусите по времето, което потребителите отделят за тях, както и ще изисква повече контекст при предоставяне на външни прерпратки

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10