Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 16 сеп 2014, 17:54, 5036 прочитания

Игрите на Amazon

Интернет гигантът придобива силни позиции в стриймването на игри онлайн, след като купи Twitch.tv

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Потенциалът:
55 млн. уникални посетители има платформата.

21 години е средната възраст на посетителите.

58% от тях прекарват там повече от 20 часа на седмица.

На пръв поглед последната сделка на Amazon за 970 млн. долара за придобиването на онлайн платформа за излъчване на игри на живо Twitch звучи доста изненадващо. Ако се вгледаме по-внимателно в последните събития около двете компании обаче, ясно се вижда, че придобиването е свързано с последователна стратегия на Amazon за разрастване в различни индустрии и нарастващите амбиции на бързо развиващата се платформа Twitch TV.

Amazon е по-добре позната в бизнеса с онлайн търговията, като през последните няколко години среща силна конкуренция от китайския онлайн гигант Alibaba, за който се очаква скоро да излезе с рекордно първично публично предлагане в  САЩ. Дългосрочната стратегия на Джеф Безос се изразява в навлизането на различни индустрии с цел постигане на по-голяма възвращаемост в бъдеще. Поради това интернет компанията инвестира значително в придобиването или развиването на други бизнес ниши. Което поставя Amazon в ситуация да бъде на загуба през последните тримесечия. Например през периода април-юни тази година компанията увеличи загубата си до 126 млн. долара, след като година по-рано тя е била 7 млн. долара. Какво кара онлайн гиганта да инвестира нови 970 млн. долара в бизнеса със стриймване на игри на живо?
 
Да гледаш чуждата игра


За някои хора може да звучи налудничаво, но доскоро такова беше и масовото мнение за т.нар. електронни спортове и професионални геймъри. Развиването им доведе до създаване на голяма маса от потребители, които са готови не само да играят, но и да гледат как други го правят. Както през 90-те години в България, в компютърните клубове около най-добрите играчи се нареждаха поне по трима-четирима души, които просто наблюдаваха. С тази разлика, че с помощта на интернет технологиите става въпрос за милиони хора, които гледат на живо състезания или просто интересни геймъри.

Twitch предоставя тази платформа, но и освен това дава възможност на обикновените играчи да излъчват своите постижения на живо. Основната дейност на компанията е стриймването в реално време как други потребители играят игри, чатове в общността и излъчване на ключови моменти от игрални турнири, които могат да продължат часове наред. Например Twitch излъчва в реално време международния турнир The International по играта DOTA 2. В тазгодишното издание в един момент предаването е било гледано едновременно от над 20 млн. души. Освен това наградният фонд е над 5 млн. долара. Twitch е обвързан директно с е-спортовете, но предоставя възможности и за обикновените играчи. Ако техните, образно казано, предавания са добри, те имат възможност да генерират приходи не само от реклами (които се делят с Twitch), но и от директни дарения от зрителите. Някои хора са готови да дадат буквално десетки хиляди долари. Например потребителят с прякор Amhai е дарил над 50 хил. долара.
 
Това показва, че Twitch всъщност е заел едновременно специализирана, но и златна ниша с добри финансови перспективи. Компанията е една от първите в бранша и развива последователно своята бизнес стратегия.
 
Защо Twitch

По последни данни от сайта на Twitch мултимедийната платформа може да се похвали с 55 млн. уникални посетители, които са на средна възраст от 21 години. От тях 58% прекарват там повече от 20 часа на седмица. Младата аудитория дава предпоставка, че тези потребители могат да ползват платформата още дълго време, което е повече от обещаващо за приходите от реклама, които могат да се генерират от сайта. Присъствието на достатъчен брой активни и ангажирани потребители в Twitch.tv предоставя отличен канал за въвеждането на най-новия продукт на Amazon – Sponsored Links, за който се вярва, че ще замени услугата Google Ads поне на сайтовете на компанията на Джеф Безос. Също така Twitch може би ще се предлага като стандартно приложение към смартфоните, таблетите и устройствата за телевизия с марка Amazon, които изцяло поддържат мобилен гейминг.
 
"Игрите са най-увлекателните и търсените сред всички дигитални категории", казва за сайта venturebeat.com Итън Еванс, вицепрезидент на онлайн магазина Appstore на Amazon. "Ако погледнем числата около гейминг индустрията, виждаме, че блокбастърите сред видеоигрите надхвърлят приходите от филмовите блокбастъри. Всички продажби от игри, смятам аз, са повече от всички онлайн продажби на филми и музика, взети заедно. Истина е, че днес все още няма размерите на нашия търговски бизнес, но ние виждаме потенциал и възможности за подобен обхват", смята още Еванс.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи 1 Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи

Марк Зукърбърг преосмисля нуждата от голям офис за компанията

24 май 2020, 1163 прочитания

Мигът на електронните подписи Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

22 май 2020, 2491 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Батерия в излишък

Lenovo започва експанзията си на българския смартфон пазар с модела S860

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10