Да платиш с ябълка

Apple ще засили пазара за мобилни разплащания, но без да се превръща в едноличен лидер

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Смартфон с двегодишен договор – 300 долара, умен часовник – 350 долара, да платиш с "ябълка" – безценно! Така хипотетично би изглеждала популярната рекламна кампания на картова компания във вариант за услугата за мобилни разплащания Apple Pay. Технологичният гигант от Купертино представи два нови смартфона и първия си умен часовник на специално събитие на 9 септември, без да разтърси изоснови мобилната индустрия. За сметка на това обявяването на Apple Pay започна да размества пластовете и да "страхува" индустрията за разплащания.

Макар да остана в периферията на потребителското и медийното внимание, новата услуга беше оценена от експертите като може би най-революционния момент от цялото събитие на Apple. Първите директни сигнали за това идват от лидера в сектора PayPal, който стартира негативна рекламна кампания срещу технологичния гигант. Компанията сравнява парите на потребителите с изтеклите голи снимки на известни звезди от облачната услуга iCloud. Според технологични блогъри подобна реакция е признак на паника от страна на звеното за интернет разплащания на eBay, което показва, че Apple наистина се намесва сериозно на този пазар.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    t0d0 avatar :-|
    Pandipool
    • - 4
    • + 11

    Услугата не е иновативна и не е нова, НО Apple ще успеят да я интегрират успешно и по-важното преди всички останали. В крайна сметка това е, което те правят най-добре - взимат нещо, доразвиват го и го интегрират в точния момент. Осигурили са си много потребители (всички iPhone потребители), сътрудничество с голяма банка, както и картовите дружества. За големите вериги ще бъде просто като екстра да го добавят.. и то необходима екстра.

    Колкото до paypal напълно нормално е да правят негативна кампания.. все пак им бъркат в джоба, а той хич не е плитък! Ще е интересно.. но в крайна сметка мисля, че Apple ще наложат своето..

    П.С. Ползвам андроид :)

    Нередност?
  • 2
    epoc avatar :-|
    epoc
    • + 1

    Хайде да говорим за Европа, а не за Щатите (които не са Америка).

    Имам доста опит с приемането на кредитни карти в половин ЕС, така че тази инициатива на Епъл ще дръпне въздух на стария континент. И колкото и да е революционна там, в други държави (може би с изключение на азиатските тигърчета, да не се намесва Китай там ако може) няма да се наложи.

    Друг е въпросът колко приходи ще се генерират за самата компания, тя може и да е на печалба, но какво от това, ако услугата я няма там, където живееш?

    Нередност?
Нов коментар