Да платиш с ябълка
Apple ще засили пазара за мобилни разплащания, но без да се превръща в едноличен лидер
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Смартфон с двегодишен договор – 300 долара, умен часовник – 350 долара, да платиш с "ябълка" – безценно! Така хипотетично би изглеждала популярната рекламна кампания на картова компания във вариант за услугата за мобилни разплащания Apple Pay. Технологичният гигант от Купертино представи два нови смартфона и първия си умен часовник на специално събитие на 9 септември, без да разтърси изоснови мобилната индустрия. За сметка на това обявяването на Apple Pay започна да размества пластовете и да "страхува" индустрията за разплащания.
Макар да остана в периферията на потребителското и медийното внимание, новата услуга беше оценена от експертите като може би най-революционния момент от цялото събитие на Apple. Първите директни сигнали за това идват от лидера в сектора PayPal, който стартира негативна рекламна кампания срещу технологичния гигант. Компанията сравнява парите на потребителите с изтеклите голи снимки на известни звезди от облачната услуга iCloud. Според технологични блогъри подобна реакция е признак на паника от страна на звеното за интернет разплащания на eBay, което показва, че Apple наистина се намесва сериозно на този пазар.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Услугата не е иновативна и не е нова, НО Apple ще успеят да я интегрират успешно и по-важното преди всички останали. В крайна сметка това е, което те правят най-добре - взимат нещо, доразвиват го и го интегрират в точния момент. Осигурили са си много потребители (всички iPhone потребители), сътрудничество с голяма банка, както и картовите дружества. За големите вериги ще бъде просто като екстра да го добавят.. и то необходима екстра.
Колкото до paypal напълно нормално е да правят негативна кампания.. все пак им бъркат в джоба, а той хич не е плитък! Ще е интересно.. но в крайна сметка мисля, че Apple ще наложат своето..
П.С. Ползвам андроид :)
Хайде да говорим за Европа, а не за Щатите (които не са Америка).
Имам доста опит с приемането на кредитни карти в половин ЕС, така че тази инициатива на Епъл ще дръпне въздух на стария континент. И колкото и да е революционна там, в други държави (може би с изключение на азиатските тигърчета, да не се намесва Китай там ако може) няма да се наложи.
Друг е въпросът колко приходи ще се генерират за самата компания, тя може и да е на печалба, но какво от това, ако услугата я няма там, където живееш?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.