

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Основаната през 1939 г. HP дълги години бе позиционирана като безспорен лидер на пазара на персонални компютри. Компанията се радваше и на стабилни позиции в корпоративния сегмент, което й носеше огромни приходи. В последните четири години обаче нещата далеч не се развиват както трябва и днес HP се бори за своето оцеляване, макар и да не го признава. През тази седмица производителят обяви кардинална промяна в своята структура. Компанията ще се раздели на две с надеждата, че по този начин по-лесно ще управлява огромните си бизнеси и в дългосрочен план това ще доведе до завръщането й на челните места. Първата ще се фокусира над услугите за корпоративни клиенти и развитие на клауд технологиите, а втората ще се насочи към персоналните компютри и принтерите и ще запази сегашния бранд НР.
Планът е мащабен, но всъщност не и нов. За пръв път компанията предвиждаше разцепването си още преди три години, но впоследствие се отказа от намеренията си с аргумента, че подобен ход ще изисква много средства и усилия. Сега обаче е твърдо решена и проектът ще се случи до края на фискалната 2015 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
Учудващо е, че оцеляха последните 10 години. В нормалните фирми по принцип умниците са в борда на директорите, а надоло по веригата оглупяват. При тях или веригата завършва с маймуни, или принципът не важи. Примери много- от купуването на компак, през любовта към принтера, до придобивката на британската пирамида.
От 2002-2007-8 год имахме един приличен скенер и един принтер който ползвахме, спряха им подръжката за Уин 7, иначе работят под ХП, ама няма такива машини вече, стоят си в склада, иначе бяха надежни устройства...
В цялата статия се говори за проблемите с компютри, принтери, като цяло за проблеми за пазара с устройства... Като цяло ми се струва опит да се отдели здравото от болното.
АйБиЕм излязоха по-големи хитряги. Овреме се отърваха от горещия картоф, разчитайки развитието в глобален мащаб - Китай-работилница, Америка и Европа-ноухау.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.