Новият брой: Накъде след вота
Close

Под виртуалния микроскоп

Във всеки момент интернет потребителите са обект на стотици онлайн експерименти

Когато през юни стана ясно, че социалната мрежа Facebook е извършвала експерименти с новинарските потоци на близо 700 хил. потребители, компанията беше подложена на унищожителни критики. Тя бе обвинена в манипулация на информацията и чувствата на потребителите. Но в действителност интернет е гигантска лаборатория за непрекъснати експерименти с потребителите и изследването на Facebook е капка в морето. Вече все повече компании започват да разкриват, че действително провеждат най-различни проучвания с потребителите си.

Аргументът на всички фирми е почти идентичен: без експериментите няма как да опознаят юзърите си и да им предложат услугите и технологиите, които искат и очакват. В извършването на проучвания няма нищо лошо. Проблемът е, че преобладаващата им част се правят без знанието на потребителите. Голяма част от хората дори не подозират, че дори простото кликване върху заглавие А вместо заглавие Б например се подлага на щателни анализи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 5
    datamode avatar :-|
    Boyan Kabakchiev
    • + 2

    че аз не съм искал да ми предлагат това което според тях имам нужда.. хората могат сами да си направят този избор

    Нередност?
  • 6
    ilinko avatar :-P
    ilinko
    • + 2

    До коментар [#5] от "datamode":

    Те не се грижат толкова за твоите нужди ;-) Тези експерименти са, за да ти продадат нещо, не толкова защото ти имаш нужда от него :-)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал