Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 19 дек 2014, 16:15, 13181 прочитания

Онлайн реклами отвъд интернет

Facebook иска да знае кога оферта в мрежата е повлияла на потребителите в реалния свят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Дебатът за ефективността на рекламите в интернет продължава да мъчи рекламодатели и компании. Традиционните медии твърдят, че пусканите в тях платени съобщения са се доказали, докато в интернет хората често ги блокират или не им обръщат внимание. Facebook обаче е на противоположно мнение и иска да го покаже с примери.

От около две години насам социалната мрежа полага огромни усилия, за да докаже, че онлайн рекламите имат пряка връзка с офлайн покупките. Наскоро компанията пусна и софтуерния инструмент Atlas, който цели да помогне за постигането на тази цел. Но Facebook се нуждае и от помощта на рекламодателите си. В много държави по света например търговците имат практика да събират от клиентите данни като телефонен номер и имейл адрес. Обикновено те се използват за изпращането на оферти. С помощта на Atlas обаче тези данни могат да дават на търговците много повече.


(Не) знам какво си купи

"Можем да правим замервания и анализи по революционен начин", коментира пред специализираното технологично сп. Wired Браян Боланд, вицепрезидент и ръководител на отдела за рекламни технологии на Facebook. Atlas използва богатия набор от информация в социалната мрежа и я съпоставя с наличните данни на рекламодателите. Те пък често се обединяват от други фирми, като DataLogix например. Информацията на потребителите се прави анонимна и след това се анализира. Facebook има система, която да направи анонимни телефонните номера и имейл адресите, така че да не е ясно точно какви продукти са били купени от потребителя с въпросните данни. Според Боланд целта на компанията не е да дава на търговците информация кой клиент какво купува, а просто колко хора, които са видели онлайн рекламата на съответния продукт, след това действително са го купили.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи 1 Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи

Марк Зукърбърг преосмисля нуждата от голям офис за компанията

24 май 2020, 2737 прочитания

Мигът на електронните подписи Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

22 май 2020, 4317 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Вечният морски двигател

Учени от американския флот намериха начин да произвеждат гориво от солена вода

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10