Онлайн реклами отвъд интернет

Facebook иска да знае кога оферта в мрежата е повлияла на потребителите в реалния свят

Социалната мрежа иска да докаже, че рекламите в интернет може да са много ефикасни.
Социалната мрежа иска да докаже, че рекламите в интернет може да са много ефикасни.
Социалната мрежа иска да докаже, че рекламите в интернет може да са много ефикасни.    ©  reuters
Социалната мрежа иска да докаже, че рекламите в интернет може да са много ефикасни.    ©  reuters

Дебатът за ефективността на рекламите в интернет продължава да мъчи рекламодатели и компании. Традиционните медии твърдят, че пусканите в тях платени съобщения са се доказали, докато в интернет хората често ги блокират или не им обръщат внимание. Facebook обаче е на противоположно мнение и иска да го покаже с примери.

От около две години насам социалната мрежа полага огромни усилия, за да докаже, че онлайн рекламите имат пряка връзка с офлайн покупките. Наскоро компанията пусна и софтуерния инструмент Atlas, който цели да помогне за постигането на тази цел. Но Facebook се нуждае и от помощта на рекламодателите си. В много държави по света например търговците имат практика да събират от клиентите данни като телефонен номер и имейл адрес. Обикновено те се използват за изпращането на оферти. С помощта на Atlas обаче тези данни могат да дават на търговците много повече.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    wizard avatar :-P
    Wizard
    • - 4
    • + 2

    Аз лично съм кликал точно два пъти за 5 години на реклама във Фейсбук. Първия път от любопитство, къде ще ме отведе линка и до каква страница, втория път получих тик. :-)
    Фейсбук е най-голямата рекламна измама след кофти промотираната Студена война!

    Нередност?
  • 2
    dimitar_stoyanov avatar :-|
    DS
    • - 5
    • + 6

    До коментар [#1] от "Wizard":

    Още ли има хора с профили във Фейсбук?

    Нередност?
  • 3
    headhunters avatar :-|
    Headhunters
    • - 1
    • + 1

    За тези, които продължават да плащат на базата на CPM, а не на CPC, няма да им станат никога ефективна рекламата. А тези Fb ads не познавам човек, който да ги ползва активно и да каже, че са с що годе прилична възвращаемост.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 4
    croesus avatar :-|
    croesus
    • - 1
    • + 2

    ""Можем да правим замервания и анализи по революционен начин", коментира пред специализираното технологично сп. Wired Браян Боланд," - Капитал, сменете си преводача. Пише се "измервания", а не "замервания". Този нелеп русизъм го използват само изкуфели преподаватели от технически университети.

    Нередност?
  • 5
    daitedadadem avatar :-|
    daitedadadem
    • - 2
    • + 8

    А аз искам да знам кога компании като Фейсбук и Гугъл ще плащат данъци в България, след като печелят от българските потребители и рекламодатели?

    Нередност?
Нов коментар