Samsung залага на интернет на нещата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Samsung залага на интернет на нещата

Samsung залага на интернет на нещата

Корейският гигант търси нови сегменти, за да запази растежа си

Мартин Дешев
12296 прочитания

Samsung Electronics ще насочи голяма част от усилията си в развитието на интернет на нещата. Това стана ясно на откриващата пресконференция на най-голямото изложение за потребителска електроника в света CES 2015 в Лас Вегас.

Изпълнителният директор на Samsung Бу Кюн Юн обяви, че 2015 г. ще е годината на интернет на нещата (свързаността с мрежата на най-различни вещи и продукти, които хората използват). Според него мечти, като например да изпратиш автомобила си сам да вземе децата от училище, вече не са в сферите на фантастиката, а са съвсем близки до реалността. Samsung се присъединява и към останалите компании в бранша и се опитва да наложи термина IoT вместо Internet of Things.

Има ли смисъл

Често терминът интернет на нещата се свързва със сензори и сложни устройства, които масовият потребител надали някога ще види. За Samsung IoT ще бъде синоним на свобода. Юн заяви, че умните домове ще са сред първите, които ще се възползват от тези възможности. Компанията демонстрира видео, в което устройствата в дома може самостоятелно да се нагаждат според навиците на потребителя. Например още с активирането на будилника да започне да свири определена музика, телевизорът да се включи и да покаже най-важната информация за деня, например календар със срещите, прогнозата за времето, новини или каквото друго потребителят е пожелал.

Осветлението ще може автоматично да се настройва според гледаното съдържание. Музиката или видеото пък ще спира, когато потребителят излезе от стаята, и ще продължава самостоятелно, когато собственикът се върне. Разработва се и система за домашна изба за вино, която ще помага на потребителя по-лесно да открива желаното вино. Подготвя се и сензор за разпознаване на миризми. Samsung обяви, че технологиите ще бъдат напълно готови още тази година.

"Трябва да покажем на потребителите какво ще спечелят. Трябва да ги убедим, че IoT ще постигне много повече от обещаното. Технологията има потенциал да преобрази икономиката ни, обществото и как живеем животите си", коментира той.

Бъдещето на бизнеса

Компанията смята, е IoT ще помогне за подобряването на енергийната ефективност и създаването на по-екологично общество. Освен това ще помогне на бизнеса да преодолява границите по-лесно, но и ще наложи промяна на моделите.

За целта Samsung планира да разработва и развива IoT в партньорство с много други компании. Юн обяви, че Samsung вече има множество сключени партньорства с различни фирми.

Според корейския гигант до пет години всички потребители ще бъдат "100% IoT". Или казано по друг начин, сензорите и умните устройства ще бъдат навсякъде. Дори и в момента на всяка секунда с интернет се свързват по 20 нови устройства, каза Юн. Той допълни, че всички тези джаджи трябва да бъдат управлявани от единен стандарт, но не и от единна операционна система. За целта ще е необходимо компаниите да са "отворени".

"Интернет на нещата ще се случи само ако програмистите бъдат мотивирани и започнат да създават софтуер и услуги", коментира Алекс Хокинсън, изпълнителен директор на компанията SmartThings, която Samsung придоби през 2014 г.

На четири колела

Към IoT ще се присъедини и BMW. Старши вицепрезидентът на германския автогигант Елмар Фрикенщайн, обяви, че интернет на автомобилите вече е тук. Той представи BMW Touch Command - таблет на Samsung, интегриран в колата. Чрез него ще могат да се управляват различните нейни функции. Част от тях могат да се задават и от умен часовник - например колата да загрее, преди собственикът й да стигне до нея. Чрез системата потребителят ще може да вижда диагностика и статистика от неговото BMW и на телевизора у дома. Освен това ще се извежда информация за трафика.

Според компаниите основното предизвикателство при IoT ще е сигурността. Юн смята, че системите за сигурност трябва да бъдат развити и вградени в самия софтуер и хардуер. "Това е задача, върху която цялата индустрия трябва да работи съвместно", коментира той.

Без изненади

Амбициите на Samsung да оглави развитието на IoT не са изненадващи. Корейският гигант търси нови сегменти, в които да се насочи, след като продължава да изпитва затруднения на мобилния пазар. Той се насити със смартфони и таблети, а компании като Xiaomi пък превземат развиващите се пазари, на които Samsung разчиташе за запазване на ръста си в сегмента. Така за южнокорейския гигант не остават много варианти. От години интернет на нещата в комбинация с умните домове е считан за следващия голям хит. Както Юн обаче отбелязва, засега потребителите не са получили достатъчно добри причини защо трябва да се вълнуват от тези нови технологии.

Моята платформа в моите телевизори

По време на CES 2015 Samsung представи и новото поколение умни телевизори. Основната промяна при тях е, че те вече ще използват операционната система Tizen. Тя се разработва от Samsung вече няколко години с идеята да бъде конкурент на Android. Това обаче така и не се случи, но корейската компания не иска да се отказва от платформата. Затова новото й поприще ще е в света на телевизорите. Към Tizen са добавени и приложенията Samsung Sports Live, PlayStation Now, Milk Video и др. Компанията изтъква, че новият интерфейс на Tizen е оптимизиран за телевизори, като част от него е Smart Hub, който автоматично подбира най-използваното съдържание и го извежда на преден план.

Изпълнителният директор на Samsung Бу Кюн Юн прогнозира, че до пет години интернет на нещата ще е навсякъде в индустрията.
Източник: Reuters

Samsung Electronics ще насочи голяма част от усилията си в развитието на интернет на нещата. Това стана ясно на откриващата пресконференция на най-голямото изложение за потребителска електроника в света CES 2015 в Лас Вегас.

Изпълнителният директор на Samsung Бу Кюн Юн обяви, че 2015 г. ще е годината на интернет на нещата (свързаността с мрежата на най-различни вещи и продукти, които хората използват). Според него мечти, като например да изпратиш автомобила си сам да вземе децата от училище, вече не са в сферите на фантастиката, а са съвсем близки до реалността. Samsung се присъединява и към останалите компании в бранша и се опитва да наложи термина IoT вместо Internet of Things.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    gen.kolev avatar :-?
    Ген. Колев

    Колко ли още излишни глупости ще се стремят да ни натрапят и да ни втълпят като потребности....това е пътят към тоталното роботизиране, профанизиране и отказ от всичко естествено човешко. Ми то накрая човек няма да му се налага да прави нищо сам бе....Това ли да е целта на съществуването ни, нали уж сме хора или поне все още???? Ай сиктир, мерси! Друг аспект е че някой някъде ще знае всяка твоя крачка, движение, действие, желание..... Искаме ли наистина нужда от това?!? Следващия етап ще бъде директното свързване на всякаквите му там джаджи с мозъка на консуматора, щото видите ли....... ще измислят, колко е полезно! Добре дошли в матрицата...., ама тоя път наистина, не на филм!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK