Да преоткриеш колелото
Последните подобрения по електромобилите Tesla на предприемача Ейлон Мъск размиват все повече границата между колата и умните джаджи
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ако искате да имате машина на времето, която да ви върне в близкото минало, най-лесният начин е да си купите кола втора употреба. Автомобилната индустрия доскоро не отдаваше почит към иновациите, които разчупват традиционното разбиране за колата. На автопроизводителите са нужни години в интегрирането на технологии от нашето ежедневие. Пример за това са сензорните екрани, които отдавна присъстват в джобовете ни под формата на смартфони и таблети, а тепърва започват да се появяват в автомобилите. Да не говорим за концепции и идеи, които могат да преобразят напълно автомобила. Технологичният предприемач Ейлон Мъск основа производителя на електромобили Tesla именно с целта да промени начина на мислене в автосектора. С моделите си той доказа, че може да се създаде спортна кола и луксозен седан, задвижван с електрически двигател. Сега Мъск отново показва изцяло различен поглед върху разработката на автомобилите.
Първата иновация е замяната на батерията и някои компоненти на спортния модел Tesla Roadster, с които се увеличава пробегът и характеристиките му. Втората – безплатен ъпгрейд на софтуера, който превръща електрическите седани в истински спортни зверове на пътя. На първо четене това е постижимо и може да се предложи от всеки друг автопроизводител. Но подходът на Мъск е съвсем различен и доста по-близък до този на разработчиците на персонални компютри, лаптопи и смартфони, отколкото до тези на коли.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
22 коментара
Ейлон е новият Стив Джобс в технологийте съчетани с визия и дизайн. Също така е новия Хенри Форд, но 1 век по-късно.
Публикувано през m.capital.bg
Обожавам този човек! Боготворя го! Въображението и таланта му са чудовищни. А в България си имаме Пеевски, но това не пречи да си мечтая, нали...
До коментар [#1] от "ivailoa":
Напълно споделям мнението ти !
До коментар [#2] от "flamendialis":
И аз съм му голям фен !!!
Автоиндустрията няма нужда от почит към сензорните екрани за да ги въвежда в колите. Свързано е с безопасността. Хардуерният бутон може да бъде напипан и без да се гледа, докато управлението на сензорен екран изисква отвличане на вниманието. Дори да е за кратко това създава риск.
Това е причината например бутоните за радиото или прозорците да бъдат изнесени върху волана при някои модели.
Първо ръсите тъпотии по медиите, а после мрънкате, че някой шофьор предизвикал катастрофа щото си гледал телефона.
Ейлон наистина е един от малкото визионери. Такива хора движат човечеството напред.
Подобни на Ейлон Мъск са ценност за всяка държава, за цялото човечество.
Нашето поколение ще реши половината икономически, политически, социални и екологични проблеми, ако изработи евтина, чиста и прилична електрическа кола.
Всичко е много добре, мощност, визия, технология... Но, какво правим с батерията за 40 000$ ? Ако трябва да се подменя на 200 хил.км с нова, при цена 40хил.$, разхода на км. е 0,20$, т.е. 20 долара на 100км. 20USD/100km е сериозен разход при това без да смятаме цената на ел. Енерията за зареждане на батериите.
Тесла още навремето е знаел за предаването на енергията по въздуха !
Сега чакам батериите да бъдат изхвърлени и електродвигателите да бъдат захранвани безжично !!!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.