Тайната зад успеха на Xiaomi

Китайската компания се изкачи в топ 3 на производителите на умни телефони с ниските си цени и добрите характеристики

Главният изпълнителен директор на Xiaomi Лей Цзюн обяви, че новият смартфон на компанията "е по-лек и тънък" от iPhone 6 Plus.
Главният изпълнителен директор на Xiaomi Лей Цзюн обяви, че новият смартфон на компанията "е по-лек и тънък" от iPhone 6 Plus.    ©  Jason Lee
Главният изпълнителен директор на Xiaomi Лей Цзюн обяви, че новият смартфон на компанията "е по-лек и тънък" от iPhone 6 Plus.
Главният изпълнителен директор на Xiaomi Лей Цзюн обяви, че новият смартфон на компанията "е по-лек и тънък" от iPhone 6 Plus.    ©  Jason Lee

В битката за доминация на пазара за смартфони експертите все още се фокусират повече върху съперничеството между Apple и Samsung. Докато южнокорейската компания успя да наложи сигурна хегемония с почти двойна преднина пред американския гигант, то като че ли тенденцията започна от края на миналата година да се обръща. Apple стабилизира своите продажби с новите си модели iPhone 6 и iPhone 6 Plus, като за пръв път преминаха в предлагането на устройства с екрани над 4 инча. Samsung разочарова със своя последен флагман Galaxy S5 и обявява понижение на продажбите през последните тримесечия и предупреди, че може да отчете 37% спад на годишната печалба за изминалата година. Привидно в битката за надмощие на смартфон пазара се включи Lenovo, които след придобиването на мобилното звено на Motorola от Google увеличиха допълнително дела си в този сегмент и вече са трети. Но, изглежда, всички подцениха малкия на пръв поглед производител от Китай – Xiaomi.

Основаната преди четири години компания достигна до трето място на доставките на смартфони за третото тримесечие на 2014 г. с ръст на продадените устройства от 211% спрямо същия период предходната година, показват данните на изследователската фирма IDC. Годишните данни на друга консултантска фирма TrendForce показват, че Xiaomi заема шесто място с пазарен дял от 5.2%. Резултатите са впечатляващи, при положение че компанията продава основно на пазара в Китай, както и в околните държави от Югоизточна Азия като Индия, Индонезия, Малайзия и Сингапур. Но прогнозите са, че през тази година групата ще се изкачи с една позиция и ще "диша във врата" на Lenovo. С увеличаването на достъпността на смартфоните и в развитите държави скоро Xiaomi може да започне да бъде опасен съперник за водещите три производителя в момента. Но на какво се дължи успеха на компанията?


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се