Тайната зад успеха на Xiaomi
Китайската компания се изкачи в топ 3 на производителите на умни телефони с ниските си цени и добрите характеристики


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
В битката за доминация на пазара за смартфони експертите все още се фокусират повече върху съперничеството между Apple и Samsung. Докато южнокорейската компания успя да наложи сигурна хегемония с почти двойна преднина пред американския гигант, то като че ли тенденцията започна от края на миналата година да се обръща. Apple стабилизира своите продажби с новите си модели iPhone 6 и iPhone 6 Plus, като за пръв път преминаха в предлагането на устройства с екрани над 4 инча. Samsung разочарова със своя последен флагман Galaxy S5 и обявява понижение на продажбите през последните тримесечия и предупреди, че може да отчете 37% спад на годишната печалба за изминалата година. Привидно в битката за надмощие на смартфон пазара се включи Lenovo, които след придобиването на мобилното звено на Motorola от Google увеличиха допълнително дела си в този сегмент и вече са трети. Но, изглежда, всички подцениха малкия на пръв поглед производител от Китай – Xiaomi.
Основаната преди четири години компания достигна до трето място на доставките на смартфони за третото тримесечие на 2014 г. с ръст на продадените устройства от 211% спрямо същия период предходната година, показват данните на изследователската фирма IDC. Годишните данни на друга консултантска фирма TrendForce показват, че Xiaomi заема шесто място с пазарен дял от 5.2%. Резултатите са впечатляващи, при положение че компанията продава основно на пазара в Китай, както и в околните държави от Югоизточна Азия като Индия, Индонезия, Малайзия и Сингапур. Но прогнозите са, че през тази година групата ще се изкачи с една позиция и ще "диша във врата" на Lenovo. С увеличаването на достъпността на смартфоните и в развитите държави скоро Xiaomi може да започне да бъде опасен съперник за водещите три производителя в момента. Но на какво се дължи успеха на компанията?
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
20 коментара
пропускате обаче че 4G съвсем му се губи...
няма как да се мериш с "флагмани" ако продаваш лъскав трабант
Нещо авторът пак бърка английските думички или не чете внимателно. IDC не се чудят защо Шаоми е във възход, въпреки че фирмата продава основно в Китай и Югоизточна Азия. Изследването ясно казва, че резултатите са впечатляващо благодарение именно на това: "... thanks to its focus on China and adjacent markets, which resulted in triple-digit year-over-year growth." 4914
ml
http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS2522
Цитирането на TrendForce е пълна каша. Според тях компанията не е била на 5-то място през 2014 както твърди авторът, а на 6-то. 5,9% пък са показателите за 2014 не на Шаоми, а на Huawei. Очакват Xiaomi да се качи на 5-то през 2015, след отпадане на LG.
http://press.trendforce.com/press/20150120-1806.ht
И експертите не си промениха мнението след анонса на Mi Note, и въобще няма как да преценят дали има компромиси с качеството, просто защото телефонът още не е на пазара. Всъщност промяната настъпи още през август-септември след появата на Mi4, който започна да влиза в територията на телефони от ранга на Galaxy S5. То даже не е нужно да си експерт за да го оцениш - достатъчно е да се поровиш малко из форумите и да видиш реакциите на потребителите.
Имам Lenovo с ром на Xiaomi, никакъв айфон не би ме накарал да го сменя. Детето има iPad 3, аз си предпочитам нексуса. Даже и след джайлбрейк iPad не ме кефи. Да не говоря с манията на ябълките да събират пари за да направят приложенията пълноценни.
Големите играчи ще имат ядове с китайските производители, защото предлагат доста поовече за по-малко пари. Качеството на китайците въобще не им е чуждо. Мога да посоча поне пет производителя, които се справят уникално добре.
До коментар [#4] от "dragozow":
3 са: Meizu, Xiaomi и OnePlus. Епъл трудно ще ги преборят, но ХТС и ЛГ си заминават. Ще вземат и сериозен дял от Самсунг, ако последните не си оптимизират разходите с милионите устройства, които бълват.
Бих добавил Cube и Lenovo. Samsung бълват безмислени модели, но там явно стратегията е всеки да има в джоба Samsung, независимо на каква цена.
Страшен успех - копи / пейст на Епъл на по-ниски цени, Лей Цзюн го наричат китайския Стив Джобс, дори на представянето на нови продукти се явява облечен по същия начин и презентира по същия начин: And one last thing...
До коментар [#7] от "maskuzi":
Е, приликата със Стив Джобс е малко изсмукана от пръстите. Това, че единият бил с черна риза и дънки, а другият с черна тениска и дънки не е достатъчно. Вече десетилетия компютърните шефове анонсират продуктите си във всекидненвно облекло - всъщност Бил Гейтс още през 95-та се показваше с черна блузка.
Същото се отнася и за сравненията между жестовете на двамата. Отдавна в политиката се знае кои ръкомахания работят пред публика и кои - не. Изследвано е подробно и треньорите по публичен говор преподават кажи-речи едно и също на всички клиенти.
"Тайната зад успеха на Xiaomi" - Китайската компартия.
В Китай случайни неща няма .......
Дали е успех или не е .... ако клиентите са доволни няма какво да се коментира!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.