Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 3 фев 2015, 16:38, 16201 прочитания

Google вече говори за автономни таксита

Интернет гигантът може би разработва конкурент на Uber

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Приложението за споделени пътувания със спорна слава Uber скоро може да има сериозен конкурент в лицето на Google. Интернет гигантът е в процес на разработка на свой софтуер, който дори може да бъде съчетан с автономните коли на компанията. Групата не крие тези си идеи, но кое е визията и кое реалността?

Според информация на агенция Bloomberg интернет гигантът разработва своята услуга от известно време, въпреки че през август 2013 г. вложи в Uber 258 млн. долара чрез инвестиционната си фирма Google Ventures. По-малко от година след това участва и във втория рунд на финансиране. Отношенията между Google и Uber са повече от топли. Компанията от Маунтин вю дори има свой представител в борда на директорите на Uber - Дейвид Дръмънд, който е старши вицепрезидент на корпоративното развитие на Google и главен юрисконсулт на компанията. В рамките на последните няколко дни обаче двете компании сякаш се превръщат в конкуренти.


И аз го мога

В началото на седмицата Uber официално обяви, че започва да разработва свои самоуправляващи се автомобили. Компанията дори е направила сериозни инвестиции в тази посока. Това включва и основаването на лаборатория по роботика в Питсбърг. Основен партньор в разработката на автономните коли обаче няма да е Google, който има доста голям опит в тази сфера. Вместо това Uber ще разчита на близко партньорство с университета Carnegie Mellon и неговия Национален център по роботика. Компанията вече е наела голям брой специалисти в различни области, които да работят по проекта. Това включва експерти по роботика, изкуствен интелект, автомобили и др. Желанието на Uber е един ден да замени сегашните си шофьори със самоуправляващи се автомобили. "Когато няма друг в колата, разходът става много по-малък, отколкото със собствена кола", коментира изпълнителният директор на Uber Травис Каланик на конференция миналата година. Според него именно наличието на шофьор оскъпява услугата на компанията.

За целта Uber е инвестирала както в експерти, така и в оборудване на най-високо ниво, софтуер и изграждане на лабораторията Uber Advanced Technologies Center (UATC). Центърът ще участва и в стажантски програми на университета, както и ще покрива обучението на обещаващи кадри. Основната мисия на UATC ще е "разработката на ключови технологии, които ще развият мисията на Uber да предоставя безопасен и надежден транспорт на всички и навсякъде", коментират от компанията. Пред онлайн изданието Re/Code Джеф Холдън, който е главен продуктов директор на Uber, коментира, че това е проект с много дългосрочна перспектива. "Никой не е готов да пусне автономни автомобили по пътищата и да им даде свобода. Ще са нужни доста години, за да стигнем до този момент", коментира той. Което принуди Холдън да добави, че Uber "ще се нуждае от още много, много, много шофьори, които да работят за платформата" и работните им места не са застрашени от автономните таксита.



Остава неясно защо Uber не си партнира по този проект с Google. Все пак интернет гигантът разработва самоуправляващи се автомобили от години и се смята, че притежава един от най-развитите в тази сфера проекти. Интернет гигантът си сътрудничи с автопроизводители и води преговори с регулаторите за изглаждане на регулаторната рамка. Компанията има и различни версии и визии за потенциалните ползи на създадените от нея автомобили. Холдън казва единствено, че отношенията между Uber и Google няма да се променят. "Сигурен съм, че знаете за интеграцията на Uber в Google Maps. Очакваме партньорството ни да продължи и да бъде все така силно и занапред", коментира той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

29 май 2020, 900 прочитания

Последният залп на САЩ срещу Huawei е срещу китайското производство на чипове Последният залп на САЩ срещу Huawei е срещу китайското производство на чипове

Решението може да изгони индустрията и от Америка

29 май 2020, 941 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Наследникът на Nexus 7

ASUS използва целия си опит от работата по таблета на Google в новия си ASUS MeMO Pad 7 ME572C

Още от Капитал
Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10