С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
3 3 фев 2015, 16:38, 16055 прочитания

Google вече говори за автономни таксита

Интернет гигантът може би разработва конкурент на Uber

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Приложението за споделени пътувания със спорна слава Uber скоро може да има сериозен конкурент в лицето на Google. Интернет гигантът е в процес на разработка на свой софтуер, който дори може да бъде съчетан с автономните коли на компанията. Групата не крие тези си идеи, но кое е визията и кое реалността?

Според информация на агенция Bloomberg интернет гигантът разработва своята услуга от известно време, въпреки че през август 2013 г. вложи в Uber 258 млн. долара чрез инвестиционната си фирма Google Ventures. По-малко от година след това участва и във втория рунд на финансиране. Отношенията между Google и Uber са повече от топли. Компанията от Маунтин вю дори има свой представител в борда на директорите на Uber - Дейвид Дръмънд, който е старши вицепрезидент на корпоративното развитие на Google и главен юрисконсулт на компанията. В рамките на последните няколко дни обаче двете компании сякаш се превръщат в конкуренти.


И аз го мога

В началото на седмицата Uber официално обяви, че започва да разработва свои самоуправляващи се автомобили. Компанията дори е направила сериозни инвестиции в тази посока. Това включва и основаването на лаборатория по роботика в Питсбърг. Основен партньор в разработката на автономните коли обаче няма да е Google, който има доста голям опит в тази сфера. Вместо това Uber ще разчита на близко партньорство с университета Carnegie Mellon и неговия Национален център по роботика. Компанията вече е наела голям брой специалисти в различни области, които да работят по проекта. Това включва експерти по роботика, изкуствен интелект, автомобили и др. Желанието на Uber е един ден да замени сегашните си шофьори със самоуправляващи се автомобили. "Когато няма друг в колата, разходът става много по-малък, отколкото със собствена кола", коментира изпълнителният директор на Uber Травис Каланик на конференция миналата година. Според него именно наличието на шофьор оскъпява услугата на компанията.

За целта Uber е инвестирала както в експерти, така и в оборудване на най-високо ниво, софтуер и изграждане на лабораторията Uber Advanced Technologies Center (UATC). Центърът ще участва и в стажантски програми на университета, както и ще покрива обучението на обещаващи кадри. Основната мисия на UATC ще е "разработката на ключови технологии, които ще развият мисията на Uber да предоставя безопасен и надежден транспорт на всички и навсякъде", коментират от компанията. Пред онлайн изданието Re/Code Джеф Холдън, който е главен продуктов директор на Uber, коментира, че това е проект с много дългосрочна перспектива. "Никой не е готов да пусне автономни автомобили по пътищата и да им даде свобода. Ще са нужни доста години, за да стигнем до този момент", коментира той. Което принуди Холдън да добави, че Uber "ще се нуждае от още много, много, много шофьори, които да работят за платформата" и работните им места не са застрашени от автономните таксита.



Остава неясно защо Uber не си партнира по този проект с Google. Все пак интернет гигантът разработва самоуправляващи се автомобили от години и се смята, че притежава един от най-развитите в тази сфера проекти. Интернет гигантът си сътрудничи с автопроизводители и води преговори с регулаторите за изглаждане на регулаторната рамка. Компанията има и различни версии и визии за потенциалните ползи на създадените от нея автомобили. Холдън казва единствено, че отношенията между Uber и Google няма да се променят. "Сигурен съм, че знаете за интеграцията на Uber в Google Maps. Очакваме партньорството ни да продължи и да бъде все така силно и занапред", коментира той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 42 прочитания

Германия оставя отворена вратата за Huawei в търговете за 5G Германия оставя отворена вратата за Huawei в търговете за 5G

Решението е взето след месеци дебати и се разминава с искането на САЩ за блокиране на китайската компания

15 окт 2019, 611 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Наследникът на Nexus 7

ASUS използва целия си опит от работата по таблета на Google в новия си ASUS MeMO Pad 7 ME572C

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм