С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 13 фев 2015, 16:17, 22358 прочитания

Психология на геймъра

Една от най-популярните компютърни игри в света е лаборатория за социални експерименти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



За стотици милиони хора по света видеоигрите са чудесен начин да се забавляват и да излязат за малко от сивото ежедневие. За една част от тях те са наркотик и заемат централно място в живота им. Те не понасят временните пришълци, които навлизат във виртуалния им свят, без да се съобразяват с неговите неписани правила. Както с всяко онлайн общество, така и това на мултиплейър игрите има своя сериозен проблем с интернет тролове. Толкова сериозен, че пречи на бизнеса на някои компании: все пак обиденият геймър в един момент просто ще спре да играе играта. Едно от възможните решения се изпробва в една от популярните игри в момента - League of Legends. През последните две години създателите й са превърнали платформата в своеобразна виртуална лаборатория за социални експерименти. Компанията анализира и най-малките детайли от поведението на играчите и обобщава информацията в огромни масиви.

Токсична среда


League of Legends бе пусната през октомври 2009 г. и беше вдъхновена от модификацията за Warcraft III Defense of the Ancients. През годините популярността на играта расте все повече и повече. През миналата година тя е играна средно от над 27 млн. души всеки ден. В пиковите часове има по над 7.5 млн. играчи едновременно, казват създателите й от Riot Games. Което има и своите отрицателни страни, сред които попада и големият дял на агресивни играчи, постоянно сипещи обиди и заплахи срещу останалите със и без повод.

В Riot Games са твърдо решени да подобрят стандарта на онлайн обществата и да намалят възможно най-много "токсичното поведение" на играчите. Чрез спомената виртуална лаборатория компанията анализира изоснови поведението на играчите. След това прави леки промени и експериментира с различни начини да поощри спортсменството и приличното поведение. В това число влиза и разработката на система, която използва наличната информация и автоматично анализира, награждава или наказва играчите според техните заслуги.

Първоначално усилията на компанията са по-скромни. Тя създава т.нар. Трибунал, в който играчи могат да подават сигнали. Те се отделят и се предоставят на други играчи и жури от служители на компанията, които преценяват доколко основателни са оплакванията. Играчите могат да представят различни доказателства за твърденията си, включително снимки от играта, коментари, извадки от чата. Паралелно с това обаче компанията провежда и социален експеримент. Оказва се, че за по-голямата част от играчите т.нар токсично поведение се приема като много по-сериозен проблем от очакваното и те са готови на активно участие за неговото решаване. През 2013 г. компанията наема и специалисти в когнитивните науки и психологията, които са и запалени геймъри. Така те могат да са максимално "близо" до проблема и да знаят как да го решат.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети

Частната космическа компания изведе микросателити в орбита за десети пореден път

6 дек 2019, 1714 прочитания

Дигитализацията на една болница в провинцията Дигитализацията на една болница в провинцията

Как технологиите промениха до неузнаваемост лечебното заведение "Д-р Димитър Чакмаков" в Раднево

6 дек 2019, 1183 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Софтуер без кутия

Все повече разработчици предлагат продуктите си като услуга, а не с пожизнен лиценз

Още от Капитал
Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10