С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
10 13 фев 2015, 16:17, 22297 прочитания

Психология на геймъра

Една от най-популярните компютърни игри в света е лаборатория за социални експерименти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



За стотици милиони хора по света видеоигрите са чудесен начин да се забавляват и да излязат за малко от сивото ежедневие. За една част от тях те са наркотик и заемат централно място в живота им. Те не понасят временните пришълци, които навлизат във виртуалния им свят, без да се съобразяват с неговите неписани правила. Както с всяко онлайн общество, така и това на мултиплейър игрите има своя сериозен проблем с интернет тролове. Толкова сериозен, че пречи на бизнеса на някои компании: все пак обиденият геймър в един момент просто ще спре да играе играта. Едно от възможните решения се изпробва в една от популярните игри в момента - League of Legends. През последните две години създателите й са превърнали платформата в своеобразна виртуална лаборатория за социални експерименти. Компанията анализира и най-малките детайли от поведението на играчите и обобщава информацията в огромни масиви.

Токсична среда


League of Legends бе пусната през октомври 2009 г. и беше вдъхновена от модификацията за Warcraft III Defense of the Ancients. През годините популярността на играта расте все повече и повече. През миналата година тя е играна средно от над 27 млн. души всеки ден. В пиковите часове има по над 7.5 млн. играчи едновременно, казват създателите й от Riot Games. Което има и своите отрицателни страни, сред които попада и големият дял на агресивни играчи, постоянно сипещи обиди и заплахи срещу останалите със и без повод.

В Riot Games са твърдо решени да подобрят стандарта на онлайн обществата и да намалят възможно най-много "токсичното поведение" на играчите. Чрез спомената виртуална лаборатория компанията анализира изоснови поведението на играчите. След това прави леки промени и експериментира с различни начини да поощри спортсменството и приличното поведение. В това число влиза и разработката на система, която използва наличната информация и автоматично анализира, награждава или наказва играчите според техните заслуги.

Първоначално усилията на компанията са по-скромни. Тя създава т.нар. Трибунал, в който играчи могат да подават сигнали. Те се отделят и се предоставят на други играчи и жури от служители на компанията, които преценяват доколко основателни са оплакванията. Играчите могат да представят различни доказателства за твърденията си, включително снимки от играта, коментари, извадки от чата. Паралелно с това обаче компанията провежда и социален експеримент. Оказва се, че за по-голямата част от играчите т.нар токсично поведение се приема като много по-сериозен проблем от очакваното и те са готови на активно участие за неговото решаване. През 2013 г. компанията наема и специалисти в когнитивните науки и психологията, които са и запалени геймъри. Така те могат да са максимално "близо" до проблема и да знаят как да го решат.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Германия оставя отворена вратата за Huawei в търговете за 5G Германия оставя отворена вратата за Huawei в търговете за 5G

Решението е взето след месеци дебати и се разминава с искането на САЩ за блокиране на китайската компания

15 окт 2019, 586 прочитания

SpaceX представи прототипа на марсианския си космически кораб 2 SpaceX представи прототипа на марсианския си космически кораб

Илън Мъск се надява Spaceship да излети в космоса до половин година

30 сеп 2019, 3295 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Софтуер без кутия

Все повече разработчици предлагат продуктите си като услуга, а не с пожизнен лиценз

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма