С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 25 фев 2015, 9:34, 13402 прочитания

Live: Форумът Innovation Explorer Day

Помага ли интуицията в създаването на иновативни продукти, достатъчни ли са два часа за раждането на добри продукти и други въпроси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Днес се провежда първият форум за иновации в България Innovation Explorer Day, организиран от Innovation Starter и "Капитал". Сред гостите са специалисти и преподаватели от компании като PIXAR, Uber, CITRIX и много престижни университети.
В лайв блога очаквайте информация през целия ден за най-интересното от конференцията:



16.23ч. Ако искате иновации, трябва да направите така, че хората имат достатъчно пространство, за да опитат каквото искат и достатъчно пространство, за да сбъркат.


16.16ч. Започва презентацията "Преоткриване на иновациите" на Марк Медоус, един от създателите на Geppetto Avatars Inc.

15.50ч. Според мен няма нужда да се фокусираме в това да измисляме съвсем нови неща. Трябва да се фокусираме в това да правим същите неща като останалите, но да сме по-добри, по-ефективни, по-бързи от тях. Едва след това изведнъж може да се окаже и че измисляме и съвсем нови продукти или услуги.

15:49ч. Когато говорим за иновации, обикновено говорим за иновации в продукта, процесите, организационните и маркетинговите иновации. Хората обикновено се фокусират в първите две, мислят си, че трябва да имат най-новата технология, въпреки че може да не знаят как да я използват. Аз обаче бих спорил, че организационната иновация - знанието как да произвеждаме по-ефективно и евтино, е много по-важна. Трябва да започнем да експериментираме и да прилагаме с най-добрите практики, които се използват на запад.



15.43ч. Готов съм да споря, че следващият Google няма да дойде от България. Може да бъде измислен от българин, но не такъв, който живее тук. И причината е много проста - нямаме достатъчно добра система, която да поддържа такава иновация. За това моят съвет е следният - ако смятате, че вашата идея ще промени света, не я започвайте в България, не все още. Изчакайте да създадем достатъчно история, да създадем достатъчно компании, които да бъдат продадени за 100, 200 или 300 милиона долара.

15.40ч. Все по-често започваме да поставяме знак за равенство между иновация и технология. Това според мен е проблем. В така наречения аналогов свят обаче също има значителни иновации и не трябва да го забравяме, когато говорим за т.нар. disruption или за променяне на света. 

15.35ч. Започва презентацията на Елвин Гури, изпълнителен директор на EMPOWER Capital


15.25ч. Какъв процент от компаниите, които Eleven и Launchub са финансирали, не са свързани с ИТ технологии и софтуер? "В Launchub процентът е нула, защото искаме да можем да предадем познание и ноухау на нашите стартъпи," обяснява Любен Белов от Launchub. "При нас има четири такива компании - занимават се с напитки, със създаване на енергия от детски площадки, с печене на хляб," дава пример Ивайло Симов.

15.18ч. Трябва ли да се обърне специално внимание на включването на жени в предприемаческото общество? "Това е основен казус в Launchub. От всичките 50 компании, които сме финансирали, едва в две има съдружници, които са жени. Проблемът не е само в България. Имаме партньорство със SeedCamp, където едва две от общо 80 компании са създадени от жени," коментира Любен Белов.

15.05ч. "На третата кохорта от компании, които финансирахме, започнахме да осъзнаваме силата на тази общност - започнахме да правим нетуъркинг събития. Осъзнахме, че всичко, които предоставяме на стартиращите компании като финансиране и менторство е точно толкова стойностно, колкото и стартъп общността, която се оформя около фонда," смята Ивайло Симов от Eleven.

15.03ч. "Когато ние започвахме да инвестираме в стартиращи компании, огромна част от финансите отиваха в сървъри, в инфраструктура. Днес това е съвсем различно, достъпът до базова инфраструктура е много по-лесен и евтин."

14.50ч. "Сигурен съм, че много скоро ще почнем да виждаме повече излизания от инвестиции на стойност стотици милиони долари, както това на "Телерик"," коментира Любен Белов.

14.40ч. Започва панелна дискусия на тема "Финансиране на инновативната общност", в която участват Любен Белов (Launchub), Ивайло Симов (Eleven), Даниел Берг (ЕБВР), Емил Георгиев (адвокат).

13.40 ч. "В компанията имаме "фуния" на иновациите - започваме с много идеи, докато стигнем до най-иновативните. Може и повече от една да успеят."

13.30 ч. "Има много хора, които мислят, че дизайн мисленето е глупава работа. Затова казваме "вярвай в процеса" и ще видиш ползите". 

13.28 ч. "На пропуските на служителите си напечатахме основните идеи на компанията си, за да могат те постоянно да ги виждат и помнят. Другият начин да ги мотивираме е да избираме успешни примери за дизайн мислене на служители в CITRIX и да ги показваме пред всички. Наричаме ги "дизайн катализатори", казва Баер.   

13.25 ч. "Как да привлечете служителите си към иновациите? Трябва да ги информирате и мотивирате", казва Баер.

13.20ч. Следващата лекция е на Джули Баер, Директор "Потребителско изживяване" в CITRIX


13.11ч. Ако  искате да подобрите един продукт малко, вероятно методът Дизайн мислене не е за вас. Дизайн мисленето има за цел да променя цели парадигми. Наскоро работихме например с проивзводителите на коли "Ауди" - за тях проблемът не е да направят една купчина желязо върху четири колела малко по-аеродинамична. Казусът за "Ауди" през 2015г. е да разберат променящата се концепция за мобилност. Младите хора вече не искат да притежават автомобили, какво значи "мобилност" в тази епоха"?

13.08ч. Досега живеехме в света на коефициента на интелигентност (IQ World). Това, към което се стремим в Дизайн мисленето е WeQ - да разчитаме повече на връзката между хората, а не на индивидуалните способности.

13.06ч. Образователната система не подготвя хората да са свързани помежду си, а да се конкурират помежду си. Това е парадигма, която трябва да надскочим.

12.55ч. Какво трябва да направите, за да решите комплексни проблеми чрез дизайн мислене? Използвайте творческата енергия на екип от напълно различни хора. Следвайте един и същ процес. Осигурете правилното пространство, което може да се променя постоянно.

12.50ч. "Ние си задаваме въпроса кой е най-добрият източник на вдъхновение? Може например да четете за големите компании или да разгледате списъка със стартъп компаниите в Силициевата долина. Аз ще ви предложа друго - вгледайте се в това как се променят човешките ценности."

12.35ч. Започва сесията на тема Дизайн мислене. Първи ще говори проф. Улрих Вайнберг, директор на HPI School of Design Thinking в Потстдам.

11.55ч. Добрата идея не може да се роди на една среща за два часа. За нея трябва постоянство, структура и достатъчно пространство.

11.45ч. "Как сами да иновирате чрез премахване на функции? Ето пет стъпки: 1. Направете списък на всички вътрешни компоненти на продукта. 2. Премахнете някой от жизненоважните компоненти. 3. Визуализирайте новия "виртуален продукт". 4. Помислете за потенциалния пазар и потребителите, които биха имали нужда от него. 5. Подобрете крайния продукт. iPod Shuffle отговаря на този процес - това е iPod, от който е премахната функцията за контрол и до ден днешен е сред най-продаваните продукти на Apple."

11.36ч. "Обикновено мислим за иновацията като за добавяне на нови функции към съществуващи продукти. Аз ще ви кажа обратното - ако искате да иновирате, премахнете някоя функция, която ви се струва особено важна. Какво са лещите за очи? Това са очила без рамки. Какво е супата на прах? Супа без течност. Какво са банкоматите? Банкови гишета без служители."

11.33ч. "Иновациите не зависят от интуицията, ако искате да иновирате не може да разчитате на нея. Ако разчитате просто на интуиция, шансовете са човекът на стола до вас да има същата идея като вас."

11.25 ч. Според Цалик креативността може и да не бъде научена, но иновациите могат. Има универсални иновативни решения, които работят в цял свят, смята експертът.

11.20 ч. "Не всички добри идеи са иновативни", смята Ерез Цалик, Директор за Азия и Тихоокеанския регион в Systematic Inventive Thinking. Организацията помага на мениджърите

10.55 ч. Според фон Хелд за стимулиране на креативността е нужен опит, както и любопитство към света. 

10.45 ч. "Ако хората не разбират, че иновациите са важни за тях и бизнеса им, те никога няма да заложат на промяната. Така че първото нещо при стимулиране на иновациите е готовността и настройката за тях. Другите важни неща са подготовката и уменията, както и примерът на водещите мениджъри в компанията",  коментира Феликс фон Хелд, основател на Института за иновации и методологии на промяната (IICM) в Мюнхен. Той е работил като консултант по иновациите в мвого компании, сред които и BMW Group. 

10.40 ч. "Когато събереш много умни хора на едно място като Силициевата долина, те се хранят и учат един от друг."

10.36 ч. "Не можеш да научиш хората да бъдат креативни. В компанията ни германците са софтуерни инженери, а българите сме арт директори. А пък аз се занимавам с изкуство, защото бях мързелив и не ме биваше по математика", отговори Христов на въпроса как децата могат да бъдат научени да бъдат креативни.

10.30 ч. "Имам нужда да бъда инспириран. Когато правих един от телевизионните епизоди на "Играта на играчките" младите хора около мен ми помогнаха с много идеи и просто пренасочих енергията им."

10.15 ч. "В компанията ни има много млади хора, които си създават работна обстановка чрез най-различни удобства - игри, барове, офиси, наподобяващи джунгла. Така хората искат да работят и да не напускат. А креативността идва с младостта и младите хора в PIXAR са стимулирани да създават", казва Христов.

10.10 ч.: "В повечето случаи създаването на корпоративна култура зависи от водещите пет човека в компанията. В PIXAR бяхме купени от Disney и имаше опасения, че ще ни ограничат. Но това не се случи. А в компанията ни всичко е равнопоставено и не е в ръцете само на мениджмънта. Друга основна черта на PIXAR е честността - хората знаят какво да очакват и всичко им се казва в очите", заяви Антони Христов. аниматор в PIXAR. Според него културното разнообразие в една компания е важно, защото стимулира креативността. 

9.45 ч.: "Трябва да намерим начини да увеличим продуктивността в България и единственият начин е чрез иновации", коментира Боян Маркович, главен икономист на Европейската банка за възстановяване и развитие за България, Румъния, Турция и Словения. Според него иновациите не означават само високотехнологични решения като совалки, но и нови продукти или процеси, както и маркетингови  решения в малките и средни фирми.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети

Частната космическа компания изведе микросателити в орбита за десети пореден път

6 дек 2019, 1680 прочитания

Дигитализацията на една болница в провинцията Дигитализацията на една болница в провинцията

Как технологиите промениха до неузнаваемост лечебното заведение "Д-р Димитър Чакмаков" в Раднево

6 дек 2019, 1156 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Sony - живот отвъд телевизора

Японският производител ще разчита на гейм конзолите PlayStation и може да излезе от бизнеса с тв устройства и смартфони

Още от Капитал
Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10