С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 25 фев 2015, 19:05, 12073 прочитания

Как се раждат иновациите

Две основни виждания за креативността се сблъскаха на първия форум Innovation Explorer Day

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Важно изобретение се пази по-успешно с търговска тайна, отколкото с патент

Юрген Бенинг, главен съветник по правните въпроси на Intel

6 мар 2016

Мислимо различни

Design thinking като метод за решаване на проблеми чрез радикални колаборации

30 окт 2015

Програмисти извън фермата

Как "МамутДиБи" получи 1.6 млн. евро, за да расте, или какво им е интересното на големите масиви данни

24 май 2015

Ученици разработват проекти в областта на социалните иновации

В конкурса се включиха 135 младежи от страната

25 фев 2015

Live: Форумът Innovation Explorer Day

Помага ли интуицията в създаването на иновативни продукти, достатъчни ли са два часа за раждането на добри продукти и други въпроси

25 фев 2015

Пловдив е домакин на Startup Weekend

Целта е на едно място да се съберат амбициозни хора, които да формират екипи помежду си и да разработят иновативни проекти

24 фев 2015

Защо IT секторът успя

Или как технологичната индустрия се превърна в една от малкото успешни истории на българската икономика, но рискува да забави растежа си

20 фев 2015
Могат ли да бъдат стимулирани и "отгледани" иновациите? Такъв беше основният въпрос по време на първия форум за иновации в България Innovation Explorer Day, организиран от Innovation Starter и "Капитал". Сред гостите бяха специалисти от компании като PIXAR, Uber, CITRIX и преподаватели от редица престижни университети.

Две основни теми и виждания за креативността се сблъскаха на форума. От едната страна беше Антони Христов, аниматор в PIXAR, който смята, че креативността може да бъде стимулирана от средата. Той посочи за пример компанията си, в която служителите изграждат сами работното си място. Няма никакви ограничения – дори за алкохол.

"В компанията ни има много млади хора, които си създават работна обстановка чрез най-различни удобства - игри, барове, офиси, наподобяващи джунгла. Така хората искат да работят и да не напускат. А креативността идва с младостта и младите хора в PIXAR са стимулирани да създават", казва Христов. Според него креативността няма как да бъде преподадена, но "когато събереш много умни хора на едно място като Силициевата долина, те се хранят и учат един от друг".

На друго мнение по отношение на креативността е Ерез Цалик, директор за Азия и Тихоокеанския регион в Systematic Inventive Thinking. Той също смята, че креативността не може да бъде преподадена. Цалик обаче подкрепя далеч по-методична система за стимулиране на иновациите. "Иновациите не зависят от интуицията, ако искате да иновирате, не може да разчитате просто на късмет. Ако разчитате просто на интуиция, шансовете са човекът на стола до вас да достигне до абсолютно същата идея като вас", коментира той по време на форума.

Вместо това трябва да се прилагат специфични техники, които гарантират измислянето на напълно нов продукт, смята той. Една от тях е премахването на основни функции на познати продукти. "Обикновено мислим за иновацията като за добавяне на нови функции към съществуващи продукти. Аз ще ви кажа обратното - ако искате да иновирате, премахнете някоя функция, която ви се струва особено важна. Какво са лещите за очи? Това са очила без рамки. Какво е супата на прах? Супа без течност", дава пример той.



Ерез Цалик, директор за Азия и Тихоокеанския регион в Systematic Inventive Thinking

"Как се създават нови идеи чрез премахване на функции? Ето пет стъпки: 1. Направете списък на всички вътрешни компоненти на продукта. 2. Премахнете някой от жизненоважните компоненти. 3. Визуализирайте новия "виртуален продукт". 4. Помислете за потенциалния пазар и потребителите, които биха имали нужда от него. 5. Подобрете крайния продукт. iPod Shuffle отговаря на този процес - това е iPod, от който е премахната функцията за контрол и до ден-днешен е сред най-продаваните продукти на Apple."

проф. Улрих Вайнберг, директор на HPI School of Design Thinking

Какво трябва да направите, за да решите комплексни проблеми чрез дизайн мислене? Използвайте творческата енергия на екип от напълно различни хора. Следвайте един и същ процес. Осигурете правилното пространство, което може да се променя постоянно. Ако искате да подобрите един продукт малко, вероятно методът "дизайн мислене" не е за вас. Дизайн мисленето има за цел да променя цели парадигми. Наскоро работихме например с производителите на Audi - за тях проблемът не е да направят една купчина желязо върху четири колела малко по-аеродинамична. Казусът за Audi през 2015 г. е да разберат променящата се концепция за мобилност. Младите хора вече не искат да притежават автомобили, какво значи "мобилност" в тази епоха?

Елвин Гури, изпълнителен директор на EMPOWER Capital

Все по-често започваме да поставяме знак за равенство между иновация и технология. Това според мен е проблем. В така наречения аналогов свят обаче също има значителни иновации и не трябва да го забравяме, когато говорим за т.нар. disruption, или за променяне на света. 
Когато говорим за иновации, обикновено говорим за иновации в продукта, процесите, организационните и маркетинговите иновации. Хората обикновено се фокусират в първите две, мислят си, че трябва да имат най-новата технология, въпреки че може да не знаят как да я използват. Аз обаче бих спорил, че организационната иновация - знанието как да произвеждаме по-ефективно и евтино, е много по-важна. Трябва да започнем да експериментираме и да прилагаме с най-добрите практики, които се използват на запад.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

12 окт 2018, 1596 прочитания

Батерията има значение 2 Батерията има значение

Motorola Z3 Play е осезаемо подобрение спрямо предшественика си

21 сеп 2018, 3534 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Когато Apple и Google ти дръпнат шалтера

Технологичните гиганти развиват нетипични сфери като инвестиции в централи за възобновяема енергия и производство на батерии

Дългото сбогуване на Меркел

Слабостта на германския канцлер отваря вакуум в ЕС, особено в момент, когато и Макрон става все по-непопулярен във Франция

Арх. Иво Пантелеев: Част от недоволството се дължи на преекспонирани снимки в интернет

Водещият проектант на течащите от няколко месеца ремонти в центъра на София пред "Капитал"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Маргарита Борисова и Явор Ганчев

Започна третото издание на Olé Festival!, посветен на музиката на Испания и Латинска Америка

Иън Макюън, писател: Властта все повече валидизира насилието

Макюън, един от големите белетристи в съвременната литература, е гост на фестивала Cinelibri

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 13.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Търговският регистър може пак да спре, "Джи Пи груп" отказа втора голяма поръчка

Емисия

DAILY @7PM // 15.10.2018 Прочетете