С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
4 25 фев 2015, 19:05, 11838 прочитания

Как се раждат иновациите

Две основни виждания за креативността се сблъскаха на първия форум Innovation Explorer Day

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Важно изобретение се пази по-успешно с търговска тайна, отколкото с патент

Юрген Бенинг, главен съветник по правните въпроси на Intel

6 мар 2016

Мислимо различни

Design thinking като метод за решаване на проблеми чрез радикални колаборации

30 окт 2015

Програмисти извън фермата

Как "МамутДиБи" получи 1.6 млн. евро, за да расте, или какво им е интересното на големите масиви данни

24 май 2015

Ученици разработват проекти в областта на социалните иновации

В конкурса се включиха 135 младежи от страната

25 фев 2015

Live: Форумът Innovation Explorer Day

Помага ли интуицията в създаването на иновативни продукти, достатъчни ли са два часа за раждането на добри продукти и други въпроси

25 фев 2015

Пловдив е домакин на Startup Weekend

Целта е на едно място да се съберат амбициозни хора, които да формират екипи помежду си и да разработят иновативни проекти

24 фев 2015

Защо IT секторът успя

Или как технологичната индустрия се превърна в една от малкото успешни истории на българската икономика, но рискува да забави растежа си

20 фев 2015
Могат ли да бъдат стимулирани и "отгледани" иновациите? Такъв беше основният въпрос по време на първия форум за иновации в България Innovation Explorer Day, организиран от Innovation Starter и "Капитал". Сред гостите бяха специалисти от компании като PIXAR, Uber, CITRIX и преподаватели от редица престижни университети.

Две основни теми и виждания за креативността се сблъскаха на форума. От едната страна беше Антони Христов, аниматор в PIXAR, който смята, че креативността може да бъде стимулирана от средата. Той посочи за пример компанията си, в която служителите изграждат сами работното си място. Няма никакви ограничения – дори за алкохол.

"В компанията ни има много млади хора, които си създават работна обстановка чрез най-различни удобства - игри, барове, офиси, наподобяващи джунгла. Така хората искат да работят и да не напускат. А креативността идва с младостта и младите хора в PIXAR са стимулирани да създават", казва Христов. Според него креативността няма как да бъде преподадена, но "когато събереш много умни хора на едно място като Силициевата долина, те се хранят и учат един от друг".

На друго мнение по отношение на креативността е Ерез Цалик, директор за Азия и Тихоокеанския регион в Systematic Inventive Thinking. Той също смята, че креативността не може да бъде преподадена. Цалик обаче подкрепя далеч по-методична система за стимулиране на иновациите. "Иновациите не зависят от интуицията, ако искате да иновирате, не може да разчитате просто на късмет. Ако разчитате просто на интуиция, шансовете са човекът на стола до вас да достигне до абсолютно същата идея като вас", коментира той по време на форума.

Вместо това трябва да се прилагат специфични техники, които гарантират измислянето на напълно нов продукт, смята той. Една от тях е премахването на основни функции на познати продукти. "Обикновено мислим за иновацията като за добавяне на нови функции към съществуващи продукти. Аз ще ви кажа обратното - ако искате да иновирате, премахнете някоя функция, която ви се струва особено важна. Какво са лещите за очи? Това са очила без рамки. Какво е супата на прах? Супа без течност", дава пример той.



Ерез Цалик, директор за Азия и Тихоокеанския регион в Systematic Inventive Thinking

"Как се създават нови идеи чрез премахване на функции? Ето пет стъпки: 1. Направете списък на всички вътрешни компоненти на продукта. 2. Премахнете някой от жизненоважните компоненти. 3. Визуализирайте новия "виртуален продукт". 4. Помислете за потенциалния пазар и потребителите, които биха имали нужда от него. 5. Подобрете крайния продукт. iPod Shuffle отговаря на този процес - това е iPod, от който е премахната функцията за контрол и до ден-днешен е сред най-продаваните продукти на Apple."

проф. Улрих Вайнберг, директор на HPI School of Design Thinking

Какво трябва да направите, за да решите комплексни проблеми чрез дизайн мислене? Използвайте творческата енергия на екип от напълно различни хора. Следвайте един и същ процес. Осигурете правилното пространство, което може да се променя постоянно. Ако искате да подобрите един продукт малко, вероятно методът "дизайн мислене" не е за вас. Дизайн мисленето има за цел да променя цели парадигми. Наскоро работихме например с производителите на Audi - за тях проблемът не е да направят една купчина желязо върху четири колела малко по-аеродинамична. Казусът за Audi през 2015 г. е да разберат променящата се концепция за мобилност. Младите хора вече не искат да притежават автомобили, какво значи "мобилност" в тази епоха?

Елвин Гури, изпълнителен директор на EMPOWER Capital

Все по-често започваме да поставяме знак за равенство между иновация и технология. Това според мен е проблем. В така наречения аналогов свят обаче също има значителни иновации и не трябва да го забравяме, когато говорим за т.нар. disruption, или за променяне на света. 
Когато говорим за иновации, обикновено говорим за иновации в продукта, процесите, организационните и маркетинговите иновации. Хората обикновено се фокусират в първите две, мислят си, че трябва да имат най-новата технология, въпреки че може да не знаят как да я използват. Аз обаче бих спорил, че организационната иновация - знанието как да произвеждаме по-ефективно и евтино, е много по-важна. Трябва да започнем да експериментираме и да прилагаме с най-добрите практики, които се използват на запад.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Мобиле Сапиенс": Дори стар град може да стане смарт град "Мобиле Сапиенс": Дори стар град може да стане смарт град

Вече има достатъчно примери за поумняваща градска среда, но най-доброто предстои

24 юни 2018, 432 прочитания

"Мобиле Сапиенс": Човекът или домът е по-умен? "Мобиле Сапиенс": Човекът или домът е по-умен?

Разсъждаваме над собственото си настояще и откриваме, че ни харесва около нас всичко да пращи от интелект

23 юни 2018, 1333 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Next Level: Нашите връстници не преследват възможностите, а по-скоро чакат те да дойдат при тях

Носителите на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт", разказват откъде идва вдъхновението за техния проект Next Level

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Когато Apple и Google ти дръпнат шалтера

Технологичните гиганти развиват нетипични сфери като инвестиции в централи за възобновяема енергия и производство на батерии

Бойко Борисов и поразяващата греда

Как премиерът като пожарникар (не) падна в кожения диван на патриарха

Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Славянска беседа

Журналистът и писател Мариуш Шчигел за днешна Полша, демокрацията като трудова злополука и лекарството против популизъм

Уроци по оцеляване

Как Катерина Стойкова намери смелост и сили да опише травмата от домашното насилие в книгата "Втора кожа"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 23.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 23.06.2018 Прочетете