Google застана твърдо зад умните си очила
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google застана твърдо зад умните си очила

Reuters

Google застана твърдо зад умните си очила

Председателят на борда на директорите на интернет гиганта Ерик Шмид обяви устройството за фундаментална платформа

Юлиян Арнаудов
8518 прочитания

Reuters

© BRENDAN MCDERMID


Google спря продажбата на сегашния модел на очилата с вграден дисплей Google Glass, но това не означава, че компанията се е отказала от умния аксесоар. Въпреки уверенията на гиганта, че работата по проекта продължава и се установява ново звено, не спират спекулациите, че разработката на устройството може да бъде прекратена. Това накара дори председателя на борда на директорите на Google Ерик Шмид да защити Gogle Glass и да увери, че те са фундаментална платформа за компанията.

Според него технологията е твърде важна и не може да бъде пренебрегната. През януари  компанията спря да продава сегашната версия на Google Glass, като това веднага породи коментари, че тя се е отказала от очилата. Малко по-късно проектът беше оглавен от Тони Фадел, който се присъедини към Google след придобиването на компанията Nest. Неговата задача е да направи устройствата по-привлекателни за потребителите и практични за пазара.

"Когато приключихме програмата Explorer, пресата помисли, че сме прекратили проекта, но това не е вярно. Google често поема рискове, но няма нещо, което да подсказва, че прекратяваме Glass. Това е много голяма и фундаментална платформа за Google", коментира Шмид, цитиран от Wall Street Journal. "Това е все едно да кажем, че самоуправляващата се кола е разочарование, защото вече не ни возят такива. Тези неща отнемат време", допълва той.

Шмид обаче не конкретизира какви промени се предвиждат в Google Glass, за да се харесат на потребителите. Компанията ще трябва да обърне внимание и на критиките, че очилата са идеални за шпиониране, защото не се разбира кога вградените им камери и микрофон записват.

Пресилените слухове за смъртта на проекта

Според спекулациите следващата версия на Google Glass ще е с по-добра батерия и дисплей, като същевременно ще е и по-евтина. Компанията ще се опита да предлага Glass и в комплект с различни очила, за да ги направи още по-привлекателни и гъвкави за крайния потребител. За разлика от предишния подход този път обаче Google ще запази прогреса по проекта в тайна, докато не прецени, че той е готов да бъде представен.

Досегашната практика позволяваше на потребителите да се включат в програмата Explorer, в която срещу 1500 долара да получат предсерийни модели на умните очила. Въпреки високата цена на устройствата те се радваха на силен интерес от различни ентусиасти – най-вече софтуерни разработчици, но не само.

Google прекрати тази програма и продажбите, но ще продължи да инвестира в умните очила. Те разполагат с вграден екран в горния десен ъгъл, който представя различна информация буквално пред окото на потребителя. Тя може да бъде съставена от различни съобщения, посоки за навигация, трафик и т.н. Очилата разполагат със собствена връзка с интернет и като са свързани със смартфон, могат да приемат обаждания и др. известия. 

Пазар с потенциал

Google Glass спадат към класа на умните аксесоари – широк сегмент от умни гривни, часовници и очила, към който се очаква да има засилен интерес през следващите години. Изследователската фирма IDC прогнозира, че годишните доставки на такъв тип устройства ще нарастват с по 78% всяка година, като през 2018 г. ще достигнат 112 млн. броя.

В същото време големите технологични гиганти инвестират значителни суми в очилата с добавена или виртуална реалност. Макар и да не спада напълно към една от двете категории, Google Glass има силен елемент на добавена реалност и всъщност до момента поставяше интернет компанията сред пионерите, които работят активно в тази област.

Съоснователят на Google Сергей Брин и дизайнерката Даян фон Фюрстенберг с Google Glass
Фотограф: Carlo Allegri
Източник: Reuters

Google спря продажбата на сегашния модел на очилата с вграден дисплей Google Glass, но това не означава, че компанията се е отказала от умния аксесоар. Въпреки уверенията на гиганта, че работата по проекта продължава и се установява ново звено, не спират спекулациите, че разработката на устройството може да бъде прекратена. Това накара дори председателя на борда на директорите на Google Ерик Шмид да защити Gogle Glass и да увери, че те са фундаментална платформа за компанията.

Според него технологията е твърде важна и не може да бъде пренебрегната. През януари  компанията спря да продава сегашната версия на Google Glass, като това веднага породи коментари, че тя се е отказала от очилата. Малко по-късно проектът беше оглавен от Тони Фадел, който се присъедини към Google след придобиването на компанията Nest. Неговата задача е да направи устройствата по-привлекателни за потребителите и практични за пазара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK