Страхотното онлайн съдържание продава
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Страхотното онлайн съдържание продава

Страхотното онлайн съдържание продава

Евън Хансън, директор в Medium и лектор на DigitalK 2015 пред "Капитал"

Юлиян Арнаудов
6743 прочитания

© Капитал


Фотограф: Капитал

Евън Хансън ръководи в момента технологичната лаборатория Content Labs в онлайн блогинг платформата Medium. Неговата задача е да промени начина, по който хората пишат и четат чрез Medium - компания, която се опитва да наложи различна култура и бизнес модели при публикуването на качествено съдържание в интернет. Хансън ще е един от гост-лекторите на тазгодишното издание на технологичната конференция DigitalK, която се организира от "Капитал" и ще се проведе на 21-22 май в Sofia Event Center. Преди да се присъедини към Medium през март 2013 г., той е бил осем години главен редактор на сайта на списание Wired. Преди Wired Хансън работи в CNET и други известни медии. Живее в Сан Франциско, женен, с две деца, голям лабрадор ретривър и две котки.

Как Medium промени начина на публикуване и споделяне на статии онлайн?

- Medium на първо място е прост и много елегантен начин за публикуване на истории и изображения онлайн и на мобилни устройства. Това, което променихме, е да опростим максимално сложността на традиционните системи за управление на съдържание и да оставим само най-важните и съществени елементи. Също така подредихме безредието на традиционните уеб страници и създадохме минималистичен дизайн, като се старахме той да предразположи читателите да се фокусират повече върху съдържанието пред тях, вместо да построим всичко около красиви снимки, артове, видео и различна мултимедия.

На второ място, за разлика от традиционните уеб сайтове Medium е мрежа за четене и писане. Платформата създава връзка между различни хора и акумулира обратна връзка базирана на различни взаимодействия. Като автор интеракциите могат да увеличат и разширят обсега на читателите, до които достигат вашите текстове. От друга страна, тези взаимодействия, под формата на препоръчвания например, насочват читателите към съдържание с високо качество, което би ги заинтригувало.

Крайният резултат е една мрежа, която предоставя правилните истории пред очите на съответните читатели, което повишава взаимодействието и удовлетвореността на всички.

Каква е разликата между бизнес модела на Medium спрямо останалите блогинг платформи?

- Много от стандартните уеб базирани блогове възнаграждават съдържание, което може да се определи като click bait (новина или друго с подвеждащо заглавие, което има за цел да накара потребителя да кликне на новината – бел. ред.), материали с опорни точки (например "7 начина да намалите сметките си за парно" – бел. ред.) и други подобни "новини" и постове, които невинаги се харесват както на читателите, така и на рекламодателите. Ние се опитваме да създадем платформа, която да стимулира по-задълбоченото писане на съдържание и да създава по-добро изживяване за самите читатели.

В интернет се публикуват все по-дълги и качествени материали, а дизайнът се изчиства.

Каква точно е вашата работа в Medium като ръководител на Content Labs?

- Аз ръководя развитието на нови проекти, които да ни отведат отвъд границите в онлайн публикуването както конкретно за Medium, така и като цяло. Например аз наех първия ни редакционен карикатурист Мат Борс, който започна да води свой канал за комикси в Medium на име The Nib. Когато наех Мат, малко хора си мислеха, че Medium е подходяща платформа за публикуване на комикси и художествени произведения.

Но през последната година и половина, откакто Мат направи The Nib, каналът се превърна в най-важния и единствен източник на оригинални политически и серийни комикси, публикувани онлайн в САЩ. Така че ние стартирахме с една хипотеза, тествахме я и доказахме, че работи. В момента правим нещо подобно с публикуването на снимки - начинание, което започнахме миналата година. А още по-скорошен наш проект има за цел да изгради рамка за малки стартиращи компании, които да могат да развият успешен бизнес модел чрез публикуване в Medium. Това например може да стане чрез абонаменти и създаването на групи с членски внос. Ще започнем да тестваме някои от тези идеи в началото на лятото.

Като главен редактор на Wired.com как успяхте да увеличите трафика на сайта от 2.5 млн. до 18 млн. уникални месечни посетители?

- Започнах в Wired.com през 2005 г., докато сайтът беше още собственост на Lycos. В рамките на няколко месеца екипът беше редуциран до само 8 души, които отговаряха за редакционното съдържание. Сайтът не беше достатъчно финансиран независимо от обхвата на читателите и репутацията, с която разполага. В същото време целият редакционен процес беше изключително тежък и муден, като един материал минаваше през няколко редактора. Крайните срокове за предаване на материал бяха в рамките на един ден и всички истории, между осем и десет на ден, се публикуваха едновременно в 3 сутринта. Две неща се промениха, след като отидох там. Първо опростих процеса по редактирането и публикуването на материали, както възложих на екипа програма за пускане на текстовете онлайн в реално време, която се фокусира върху спешните новини и се задвижва повече от блогове. През 2006 г. сайтът беше придобит от Conde Nast и най-накрая получихме ресурси да наемем повече редактори, журналисти и дизайнери, което е и второто нещо, което се промени. Това създаде един кръговрат на работа с много обратна връзка и ефективна дейност. С по-простия процес по публикуване започнахме да пускаме много по-бързо новините и да привличаме читатели. Така трафикът скочи. Приходите бързо го последваха и скоро отново бяхме на печалба. До 2010 г. печалбата от сайта надмина тази на хартиената версия на списанието. А до времето, когато напуснах Wired.com (2013 г.), онлайн изданието публикува по 80 истории всеки ден, както и доходите от интернет реклама надминаха тези от традиционната хартиена за пръв път в историята на медията.

Кое е по-важно за един сайт – дизайнът, съдържанието или оптимизацията за търсене в интернет (т.нар. SEO процес)?

- Съдържанието е всичко. Това се вижда в сайтове, които са успешни, независимо че не разполагат с бюджет за страхотен дизайн или познания в онлайн маркетинга. Страхотното съдържание продава. Хората го откриват и споделят и ако публикувате често такова, тогава ще създадете и аудитория. Това не важи за другите елементи, които споменахте по-горе. Играта със SEO оптимизацията няма да създаде дългосрочна добавена стойност, която може да се извлече основно от най-добрите истории. Разпространението е на второ място. Трябва да разберете как работи съвременното дигитално разпространение, което разчита много по-малко на SEO и много повече на социалните медии. Изключително важно е да изградите мащабируем бизнес на публикуване в глобалната мрежа. Дизайнът е на трето място, като той има повече за цел да засили приходите и възвращаемостта на инвестициите, а не толкова в изграждане на голяма потребителска маса, която да се монетизира.  

Големите и разпознаваеми марки приемат дизайна много на сериозно и няма да платят големи суми, ако сайтовете, които им предложат, не отговарят на техните изисквания. Ако искате да имате висок CPM (основен показател, който измерва колко пари трябва да плати един рекламодател за хиляда импресии на един сайт), то тогава трябва да инвестирате в наистина страхотен дизайн.

Как се промениха интернет сайтовете през последните няколко години?

- Мисля, че голямата тенденция, която вече очертах, е, че има накланяне на везните и вниманието към съдържание с по-високо качество. Започват да се публикуват все по-дълги и по-задълбочени материали. Уеб дизайнерите създават по-изчистени страници, като поставят повече фокус върху историята и по-малко върху останалите елементи, които само разсейват. Освен това моделът на онлайн рекламата се променя непрекъснато, като се появяват все по-вградени реклами, които изглеждат все едно са част от съдържанието и не можеш да ги различиш от реалната новина или история.

Колко зависи един сайт от Google и присъствие в социалните мрежи? Ключови ли са тези фактори за достигането до по-широка аудитория?

- Google е важен фактор, но в САЩ губи значимост от Facebook. Разбирането на двете е ключово, но Facebook в момента е по-важен от Google от гледна точка на разпространение на съдържание.

Може ли Google да е лошият човек за сайтовете и блоговете, защото без него може да загубите значително трафик и оттам съответно приходи?

- Ако вашата стратегия е да оптимизирате сайта си спрямо сегашния алгоритъм на търсачката на Google, то тогава вие играете опасна игра. Ще бъдете уязвими от всяка промяна в алгоритъма, която ще намали мястото, което страницата ще заема в резултатите от търсенето. Затова не мога да обвинявам Google. Тяхната цел е да предоставят най-добрите резултати в интернет на своите потребители, а не да слагат вашия сайт на първо място. Издателите, които оптимизират сайта си, изпадат в противоречие с Google и така всъщност изпадат в позиция, че трябва да се състезават с търсачката. Трябва да имате това предвид, когато предприемате подобни действия.

Кое е най-важното правило, което трябва да спазвате, ако искате да създадете успешен блог или сайт?

- Опознайте и удовлетворете своите посетители.

Какво мислите за новия дизайн на Wired.com?

- Изглежда добре.

Повече за програмата и лекторите можете да научите на www.digitalk.bg и www.facebook.com/digitalkcon

Фотограф: Капитал

Евън Хансън ръководи в момента технологичната лаборатория Content Labs в онлайн блогинг платформата Medium. Неговата задача е да промени начина, по който хората пишат и четат чрез Medium - компания, която се опитва да наложи различна култура и бизнес модели при публикуването на качествено съдържание в интернет. Хансън ще е един от гост-лекторите на тазгодишното издание на технологичната конференция DigitalK, която се организира от "Капитал" и ще се проведе на 21-22 май в Sofia Event Center. Преди да се присъедини към Medium през март 2013 г., той е бил осем години главен редактор на сайта на списание Wired. Преди Wired Хансън работи в CNET и други известни медии. Живее в Сан Франциско, женен, с две деца, голям лабрадор ретривър и две котки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK