Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 9 апр 2015, 17:15, 13590 прочитания

Google: Искаме да надградим дейността си в България

Гьотц Трилхас, регионален директор на Google за ЦИЕ и лектор на DigitalK 2015 пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Гьотц Трилхас е регионален мениджър за новите пазари в Централна и Източна Европа в Google. Той е работил за интернет гиганта през последните десет години. В момента отговаря за регионалните операции в новите пазари в Централна и Източна Европа, както и бившите социалистически републики. Гьотц е един от гост-лекторите на тазгодишното издание на технологичната конференция DigitalK, която се организира от "Капитал" и ще се проведе на 21-22 май в Sofia Event Center.

В Google той започва като директор, който отговаря за бизнеса с медийни агенции на компанията в Германия, а след това се премества в Дубай, където развива дейността с рекламните агенции на интернет гиганта в Близкия изток и Северна Африка.


Гьотц е в онлайн бизнеса от 1998 г. Преди Google той е акаунт директор в Lycos Europe. След това е сред съоснователите на онлайн платформа за международни запознанства. Има бакалавърска степен в Berufsakademie в Щутгарт, а освен това има дипломи и от Масачузетския университет и Североизточния университет в Бостън.


Кои са водещите тенденции в онлайн рекламата в момента?

От една страна дигиталният свят е глобална игра, вече не се развива само на локално ниво. Той предоставя големи възможности всеки да участва. В момента има три големи тенденции в онлайн рекламата – мобилна и видео реклама, както и програматичните системи[1] . Последните представляват автоматизирани платформи, които предлагат и продават реклама. Така вие не разполагате ръчно рекламата си на определени места. Просто купувате пакет, който е базиран на принципа на възвращаемостта на инвестициите, а всички други процеси са автоматизирани.

Но в момента водеща е мобилната тенденция – все повече хора влизат в интернет през смартфоните си, било то да намерят информация или дори да купуват онлайн през телефоните и таблетите си.



Втората голяма тендеция е увеличеното потребление на видео и на по-интерактивно съдържание. Рекламата от телевизията постепенно се пренася онлайн, защото видеото постепенно се пренася там. Например потребителите търсят конкретно съдържание на видео платформи като YouTube или търсят стриймване и гледането на поискване (Video on Demand -VoD).

Третата тенденция вече я споменах и при нея всичко се прави по един по-автоматичен и прецизен начин за пласиране на рекламата към правилните потребители.

Онлайн рекламата бавно и постепенно започва да надделява над традиционната такава (телевизия, вестници и тн.), но какво се промени при нея през последните няколко години?

Мисля, че интенет откри нови възможности за рекламодателите. Те вече не са ограничени само на локалния пазар, за компаниите е много по-лесно да обхванат нови региони и да пробият в нови страни. Това разкрива две възможности. До момента малкия и средния бизнес беше ограничен само за регионалния пазар и те нямаха достъп до различни и местни медийни канали за реклама. Глобалната мрежа им предоставя възможността едновременно те да продават своите продукти, така и да представят своите активи на местната аудитория.

За големите и утвърдени марки, онлайн рекламата им дава възможност да достигнат до по-различни потребители, спрямо тези които обхващат традиционните канали. Мислите ли, че брандове като Coca-Cola обхващат целевата си група през традиционните медии? Смятам, че ако искате да достигнете до младите хора, трябва да сте онлайн, защото те са там. Самите медии все повече се трансформират от такива, които налагат съдържание, до такива, в които потребителят дефинира какво иска да консумира и кога. Всяка компания иска да е там, където са й целевите групи и откъдето те черпят информация.

Къде е балансът между това рекламата да се забелязва и в това тя да бъде натрапчива за потребителите?

Мисля, че с Google AdWords постигаме този баланс. От една страна моделът ни е да не предлагаме твърде тежки графично реклами, а от друга страна – потребителят решава какво да вижда. Дори и тези, които се показват, трябва да са достатъчно информативни, защото смятаме, че рекламите трябва да носят стойност на потребителите.

От друга страна все повече популярност добиват т.нар. native реклами, които се опитват да се слеят и да имат повече връзка със съдържанието на сайта. Подобни неща ще взимат превес – границата между авторските материали и рекламите ще се размива. Защото целта е те да дадат повече стойност на потребителите и това ще става, като използват контекста на съдържанието.

Това размиване на границите между авторския и рекламния материал няма ли да понижи стойността на съдържанието на сайта?

Ние винаги ясно показваме, кое е реклама и кое е авторско съдържание. Така и трябва да се прави – потребителят да може ясно да различи едното от другото. Просто вече няма само съдържание на сайта да дава стойност на потребителя, но и рекламите вградени в него.

Рекламата за мобилни устройства расте, но тя дава много по-малко приходи, как трябва да се справим с този проблем?

Ние непрекъснато се стремим към подобряването на мобилната платформа и нашите продукти. Абсолютно сте прав, че търсенето от десктоп и от мобилен телефон се различават, затова тестваме нови формати постоянно.

Видео рекламите ще навлязат ли по-силно за мобилни устройства?

Абсолютно да. Това става много популярно дори в момента сред младите хора. Те гледат видео през смартфоните.

Важен момент е бързината на интернет връзката. Тя се увеличава значително чрез подобряването на мобилните мрежи и прави гледането на видео през смартфона все по-лесно и достъпно. Навлизането на 4G мобилната връзка ще промени пазара напълно.

Какви са разликите между пазарите за реклама в Западна и Източна Европа?

Те не са чак толкова различни, естествено не можете да ги сравнявате директно. Вече не отнема толкова време на един пазар да навакса тенденциите положени по-рано в друг. Ако кажете за даден регион, че е "няколко години назад", това не означава, че ще му отнеме толкова години, за да навакса. Развиващите се пазари вече прескачат някои тенденции. Все още мобилното пространство не е толкова добре развито навсякъде по света и мисля, че България може да прескочи досегашните тенденции  и да се развие в тази посока.

От гледна точка на рекламния сектор - агенциите обикновено са движещата сила зад развиването на дигиталната екосистема.В Западна Европа те обръщат внимание много повече на възвращаемостта на инвестициите и как да се оптимизира процеса и съответно програматичните системи стават все по-популярни.

През последните две години наложихме нови инструменти за реклама в България и местните компании и агенции реагираха страхотно на тях. В момента обучаваме нашите клиенти в страната, как най-добре да използват услугите на Google, за да постигнат максимално ефективни резултати. В България виждаме три възможности за развитие – големите марки, които искат да разширят рекламното си портфолио, малкия и средния бизнес, който до момента е нямал достъп до подобни възможности и компании, с дейност насочена към експорт (като стартиращите IT компании), които се опитват да се развият и рекламират продуктите си извън страната.

Как се определя темпото с което да се пускат услугите на Google в различните региони? Защото в момента първо те са достъпни в САЩ, после в Западна Европа и по някое време и в Източна.

Опитваме се максимално бързо да пускаме новите услуги и продукти в различните региони. Зашото пазарът става все по-глобален. Понякога има определени законови изисквания, които ни възпрепядстват да пуснем веднага новите услуги. В други случаи – липсата на достатъчно ресурси, също могат да забавят процеса. Със скорошната ни регистрация на наше дружество в България всъщност искаме да покажем на централата на Google, че страната е интригуващ пазар с изградена интересна екосистема. Чрез новата фирма него искаме да ускорим пускането на локализирани услуги и продукти в България.

Каква е точната цел с регистрацията на дружество и отварянето на офис тук?

Искаме да надградим дейността си тук. Независимо, че досега нямахме офис в България от години Google разполага със специализиран екип, раположен в няколко места като Дъблин и Варшава, който да отговаря за услугите и дейността на компанията в страната. Това няма да се промени, просто искаме да развием повече дигиталната екосистема и да работим с местните компании. Ние обучаваме пазара, рекламните агенции и бизнеса, как да използват нашите продукти, услуги и инструменти.

По-нататък ще развиете ли развоен център в България?

Отдадени сме на развиването на българския пазар, наскоро регистрирахме дружеството. Не коментираме бъдещите планове и проекти.

Как Google подкрепя стартъпите в България?

Като цяло Google предлага широка подкрепа за предприемачите, както в цяла Европа, така и в България. Компанията направи голяма част от инфраструктурата си налична за стартиращите компании, както и стартирахме програмата Google Entrepreneurs Program, която има вече офис в Лондон, а скоро и във Варшава. Българските стартъпи имат достъп до тези ресурси и се надявам да се възползват от тях.

Повече за програмата и лекторите можете да научите на www.digitalk.bg и www.facebook.com/digitalkcon
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори 18 Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори

Основните факти, които трябва да се знаят за глобалната пандемия

27 мар 2020, 41658 прочитания

Слънце за 3D принтерите Слънце за 3D принтерите

Кризата с коронавируса най-накрая даде истинска цел на триизмерното принтиране

27 мар 2020, 1147 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Лекторите на DigitalK 2015: Агустин Сориано

Стратегически директор на JWT Amsterdam

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10