С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 27 апр 2015, 16:22, 24322 прочитания

YouTube започва партньорската си програма в България

Българските потребители вече ще могат да печелят от реклами от видеоклиповете, които качват в онлайн платформата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Мобилните оператори се готвят да блокират онлайн реклами

Подобен ход ще се отрази драстично на бизнеса на интернет компаниите

17 май 2015

Google: Искаме да надградим дейността си в България

Гьотц Трилхас, регионален директор на Google за ЦИЕ и лектор на DigitalK 2015 пред "Капитал"

9 апр 2015

Какво ще прави Google в България

Регистрираното местно звено ще бъде съставено от малък екип, фокусиран към търговската дейност

17 мар 2015

Колко струва Емил Конрад

Защо да се издържаш от интернет е сензация през 2015г. и може ли един "влогър" да е писател

11 фев 2015
Сайтът за видеосподеляне YouTube дава начало на партньорската си програма в България, като по този начин потребителите в страната, които качват клипове в онлайн платформата, ще могат да печелят от реклами. По същото време миналата година YouTube обяви, че отваря вратите си за българските рекламни агенции да пускат свое съдържание и така да се купува реклама от страната, която да се предлага на местните потребители. Докато това даваше възможност само за агенциите и компаниите, които искат да рекламират, да ползват пълните възможности на YouTube, хората, които пускат съдържание в платформата, не можеха да монетизират своите клипове.

"В момента има над 1 млн. канала от повече от 30 държави, които генерират печалба чрез партньорската програма на YouTube. Щастливи сме, че българските създатели на съдържание най-накрая могат да се включат в тази програма и ние ще вложим много усилия да им помогнем да изкарват пари от тяхното съдържание, да се развиват, да подобряват своите умения и креативност, както и да създават връзки и да работят заедно с други партньори", коментира Парис Чайлдрес, мениджър "Бизнес развитие" на Google за България, в прессъобщение, разпространено до медиите.

Със стартирането на партньорската си програма в България Google (собственикът на YouTube) дава възможност именно за това. Според официалното прессъобщение сега българските създатели на съдържание ще могат да увеличават обхвата на зрителите на своите клипове, да ги монетизират и други.

Рекламите

Присъединяването към партньорската програма на YouTube ще позволи на потребителите да получават пари от съдържанието, което качват, което става чрез реклами. Сайтът не задължава партньорите си да предоставят съдържание ексклузивно, т.е. те могат да го разпространяват и печелят от него и чрез други платформи.



В YouTube има два основни вида реклами – контекстуални, това са квадратчетата с текст, които се появяват върху клиповете, и preroll, което са видеореклами преди началото на клипа. При първия вид цената се определя на клик върху текста. Вторият е рекламата, която се зарежда, преди да започне видеосъдържанието, което искате да гледате, и може да бъде пропусната след 5-ата секунда чрез Skip бутона. Тя се таксува единствено когато видеото се изгледа напълно или се стигне до 30-ата секунда (в случай че видеото е над 30 секунди). Доскоро българските потребители не можеха да монетизират своите клипове. Някои от тях заобикаляха проблема, като регистрираха своите акаунти в страни, където партньорската програма беше налична.

Другите предимства

Програмата разполага и с други предимства, от които могат да се възползват партньорите. Те получават достъп до редица ресурси и инструменти, които YouTube им предоставя, за да изградят своите онлайн канали и да привлекат повече аудитория. Такива например са Creator Helpbook, Creator Academy и Creator Hub, те улесняват разработването на клипове, подобряват качеството им и др.
Друг полезен инструмент е YouTube Analytics, който предоставя подробна статистика и помага по-лесно на потребителите да следят представянето на своя канал, отделните клипове, както и какви приходи са спечелили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са дигиталните иновации от последната седмица

20 юли 2018, 653 прочитания

Висок клас на средна цена Висок клас на средна цена

Honor 10 е сред телефоните с най-добро съотношение цена/качество на пазара

29 юни 2018, 3187 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Как да изберете правилното образование за успешна кариера

Няколко съвета за всеки ученик, студент или търсещ кариерно преориентиране

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Come, present, win

DigitalK startup competition deadline is May 10

През чумавото

Най-важните въпроси около първите за Европа случаи на рядкото заболяване по дребните преживни животни в България ще останат без отговор

Най-имотният лекар

Собственикът на "Софиямед" Михаил Тиков купува за 40 млн. лв. ИПК "Родина"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Nation on the best location

Манталитетният и културен хибрид Словения

Бира в лятна нощ

Крафт бирата през лято 2018 г. носи тропически аромати. Няколко предложения за свежи нови вкусове, които вече имате възможност да опитате в България

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 21.07.2018 Прочетете