Карти за милиарди

Наддаването от няколко IT компании за навигационната платформа HERE показва колко важни стават тези услуги за технологичния свят

Uber е предложил 3 млрд. долара за онлайн навигацията HERE
Uber е предложил 3 млрд. долара за онлайн навигацията HERE
Uber е предложил 3 млрд. долара за онлайн навигацията HERE    ©  Reuters
Uber е предложил 3 млрд. долара за онлайн навигацията HERE    ©  Reuters

За големите корпорации картовите услуги започват да играят все по-важна роля, затова и когато на пазара с надпис "продава се" се появи една от най-големите подобни платформи, започва наддаване, нетипично и за най-големите търгове. Това се случва в момента с онлайн картите HERE на Nokia. Финландската компания в момента се оглежда за купувачи на апетитния актив, за да може да се съсредоточи изцяло върху пазара за телеком оборудване.

Според неофициална информация вече има опашка от желаещи да купят платформата, включваща компании като Facebook, Uber, китайската интернет търсачка Baidu и консорциум на най-големите германски автоконцерни – Mercedes, Volkswagen и BMW. Има дори слухове, че Microsoft също се опитва да се сдобие с HERE, особено след като придоби мобилното звено на Nokia през 2013 г. за 5.4 млрд. евро. Според запознати офертата на Uber за картовия софтуер на финландците е около 3 млрд. долара, а се предполага, че крайната сума може да се увеличи значително заради силния интерес. Причината е проста – навигационните и картовите услуги са в основата на всеки голям нов технологичен бизнес, а алтернативите са малко.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове