С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 17 май 2015, 16:28, 17548 прочитания

Мобилните оператори се готвят да блокират онлайн реклами

Подобен ход ще се отрази драстично на бизнеса на интернет компаниите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Очаква се през тази година за мобилни реклами да бъдат похарчени 69 млрд. долара.
Няколко големи мобилни оператора планират да блокират рекламите в своите мрежи, което може да доведе до конфликт с интернет компании като Google, AOL и Yahoo, пише Financial Times. Един европейски телеком е заявил пред изданието, че вече е инсталирал софтуер за блокиране на рекламно съдържание в своите центрове за обработка на данни и планира да го активира преди края на тази година.

Този тип софтуер предотвратява зареждането на повечето видове реклами в интернет страници и приложения, но не засяга рекламите в потока от съобщения, използвани от социални мрежи като Facebook и Twitter. Технологията за блокиране е разработена от израелския стартъп Shine, сред които акционери е и Horizon Ventures – инвестиционният фонд на един от най-богатите азиатски предприемачи Ли Кашинг. Хонконгският милиардер контролира една от най-големите телеком групи в света - Hutchison Whampoa. Нейното британско подразделение Three наскоро обяви придобиването на конкурента си O2.


Опустошителен ефект

"Десетки милиони мобилни абонати по цял свят ще получат възможност за блокиране на рекламите до края на годината. Ако мащабите се разраснат, това може да има опустошителен ефект върху индустрията с онлайн реклами", отбелязва Рой Карти, главен маркетинг директор на Shine.

През миналата седмица най-голямата телеком група в Съединените щати Verizon плати 4.4 млрд. долара, за да купи интернет компанията AOL, която специализира в рекламни технологии. Сделката е поредното доказателство за потенциала на бързо развиващия се бизнес с мобилни реклами. Според прогнозите на изследователската група eMarketer рекламодателите ще похарчат близо 69 млрд. долара за мобилни реклами през тази година. Това е тройно увеличение спрямо сумата, която са отделили за този сектор преди две години.
 
Shine заявява, че работи с редица оператори, включително с един с близо 40 млн. абонати, но отказва да посочи конкретни компании. Пред FT представител на европейски оператор е потвърдил, че неговата компания и няколко от конкурентите й планират да започнат блокиране на рекламите през тази година. По думите му първоначално ще бъде пусната услуга, при която рекламите ще се блокират срещу такса при желание на клиента.



Битка с Google

Същевременно се обмисля по-радикална идея, която ще засегне целите мрежи на операторите. Тази опция е насочена конкретно към Google, блокирането на чиито реклами може да принуди компанията да прехвърля част от приходите си към операторите. Google генерира 60 млрд. долара годишно от реклами в своята търсачка, YouTube и услуги като  Google Display Network и DoubleClick. Според източника на FT операторите си дават сметка, че въвеждането на такава политика спрямо Google носи рискове както от правна, така и от публична гледна точка. Според правилата за "интернет неутралност" в САЩ и ЕС телекомите са задължени да третират равноправно всички данни, които преминават през мрежите им.

"Дори и на тези пазари е възможно да се блокират рекламите на Google за час или ден, което ще принуди компанията да преговаря", смята източникът на FT. Много мобилни оператори са раздразнени от печалбите, които интернет компаниите реализират благодарение на техните високоскоростни мрежи, без да трябва да инвестират в инфраструктурата, стояща зад тях. През миналия месец Google стартира свой безжичен оператор в САЩ - Project Fi, което допълнително внася напрежение в сектора.

Потребителите отдавана имат възможност да блокират рекламни съобщения в интернет чрез специални добавки към браузърите си, но това е по-трудно приложимо на мобилни устройства. Блокирането на рекламите подобрява изгледа на интернет страниците, ускорява връзката, освен това намалява риска компютърът или мобилното устройство на потребителя да бъдат заразени със зловреден софтуер. Блокирането на реклами също така ограничава възможностите на сайтовете да събират персонални данни за потребителите.

Google обаче изтъква, че няма да е разумно мобилните оператори да блокират рекламите. "Хората плащат за мобилен интернет, за да имат достъп до приложения, електронна поща, видеосайтове и други услуги, много от които се издържат чрез реклами. Компаниите правят сериозни инвестиции в развитието на тези услуги и инфраструктура за поддържането им", коментират от компанията. От своя страна Shine отбелязват, че блокирането на натрапчиви реклами е потребителско право, дори да подкопава нечий бизнес модел.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всевиждащото дигитално око Всевиждащото дигитално око

Видеонаблюдението вече е много повече от защита на обектите и има своето логично приложение в бизнеса, както и в работата на общините

22 ное 2019, 429 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

22 ное 2019, 383 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Стратегията за единен цифров пазар в Европа – срокове и сфери на регулация

Предстои да се изготвят защити на конкуренцията при електронната търговия

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Crispy

Деликатесен магазин с добра винена селекция и качествени продукти

20 въпроса: Виктор Чучков-син

Новият му филм, екранизация по романа "18% сиво", излиза в края на януари

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10