С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 17 май 2015, 16:28, 17327 прочитания

Мобилните оператори се готвят да блокират онлайн реклами

Подобен ход ще се отрази драстично на бизнеса на интернет компаниите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Очаква се през тази година за мобилни реклами да бъдат похарчени 69 млрд. долара.
Няколко големи мобилни оператора планират да блокират рекламите в своите мрежи, което може да доведе до конфликт с интернет компании като Google, AOL и Yahoo, пише Financial Times. Един европейски телеком е заявил пред изданието, че вече е инсталирал софтуер за блокиране на рекламно съдържание в своите центрове за обработка на данни и планира да го активира преди края на тази година.

Този тип софтуер предотвратява зареждането на повечето видове реклами в интернет страници и приложения, но не засяга рекламите в потока от съобщения, използвани от социални мрежи като Facebook и Twitter. Технологията за блокиране е разработена от израелския стартъп Shine, сред които акционери е и Horizon Ventures – инвестиционният фонд на един от най-богатите азиатски предприемачи Ли Кашинг. Хонконгският милиардер контролира една от най-големите телеком групи в света - Hutchison Whampoa. Нейното британско подразделение Three наскоро обяви придобиването на конкурента си O2.


Опустошителен ефект

"Десетки милиони мобилни абонати по цял свят ще получат възможност за блокиране на рекламите до края на годината. Ако мащабите се разраснат, това може да има опустошителен ефект върху индустрията с онлайн реклами", отбелязва Рой Карти, главен маркетинг директор на Shine.

През миналата седмица най-голямата телеком група в Съединените щати Verizon плати 4.4 млрд. долара, за да купи интернет компанията AOL, която специализира в рекламни технологии. Сделката е поредното доказателство за потенциала на бързо развиващия се бизнес с мобилни реклами. Според прогнозите на изследователската група eMarketer рекламодателите ще похарчат близо 69 млрд. долара за мобилни реклами през тази година. Това е тройно увеличение спрямо сумата, която са отделили за този сектор преди две години.
 
Shine заявява, че работи с редица оператори, включително с един с близо 40 млн. абонати, но отказва да посочи конкретни компании. Пред FT представител на европейски оператор е потвърдил, че неговата компания и няколко от конкурентите й планират да започнат блокиране на рекламите през тази година. По думите му първоначално ще бъде пусната услуга, при която рекламите ще се блокират срещу такса при желание на клиента.



Битка с Google

Същевременно се обмисля по-радикална идея, която ще засегне целите мрежи на операторите. Тази опция е насочена конкретно към Google, блокирането на чиито реклами може да принуди компанията да прехвърля част от приходите си към операторите. Google генерира 60 млрд. долара годишно от реклами в своята търсачка, YouTube и услуги като  Google Display Network и DoubleClick. Според източника на FT операторите си дават сметка, че въвеждането на такава политика спрямо Google носи рискове както от правна, така и от публична гледна точка. Според правилата за "интернет неутралност" в САЩ и ЕС телекомите са задължени да третират равноправно всички данни, които преминават през мрежите им.

"Дори и на тези пазари е възможно да се блокират рекламите на Google за час или ден, което ще принуди компанията да преговаря", смята източникът на FT. Много мобилни оператори са раздразнени от печалбите, които интернет компаниите реализират благодарение на техните високоскоростни мрежи, без да трябва да инвестират в инфраструктурата, стояща зад тях. През миналия месец Google стартира свой безжичен оператор в САЩ - Project Fi, което допълнително внася напрежение в сектора.

Потребителите отдавана имат възможност да блокират рекламни съобщения в интернет чрез специални добавки към браузърите си, но това е по-трудно приложимо на мобилни устройства. Блокирането на рекламите подобрява изгледа на интернет страниците, ускорява връзката, освен това намалява риска компютърът или мобилното устройство на потребителя да бъдат заразени със зловреден софтуер. Блокирането на реклами също така ограничава възможностите на сайтовете да събират персонални данни за потребителите.

Google обаче изтъква, че няма да е разумно мобилните оператори да блокират рекламите. "Хората плащат за мобилен интернет, за да имат достъп до приложения, електронна поща, видеосайтове и други услуги, много от които се издържат чрез реклами. Компаниите правят сериозни инвестиции в развитието на тези услуги и инфраструктура за поддържането им", коментират от компанията. От своя страна Shine отбелязват, че блокирането на натрапчиви реклами е потребителско право, дори да подкопава нечий бизнес модел.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 март 2019
Sofia Event Center

capital.bg/smartcities

SMART CITIES AND MOBILITY FORUM


Запазете своето място сега


На 26 март форумът ще събере експерти от бизнеса и общините от Великобритания, Финландия, Германия, Чехия, Холандия, Австрия, които ще говорят за бъдещето на:


  • управлението на умните градове
  • зелената, електрическа, автономна мобилност
  • интелигентните комунални услуги
  • умните, устойчиви сгради и домове

Краен срок за регистрация до 24 март

Прочетете и това

Бъдещето изглежда бързо и скъпо Бъдещето изглежда бързо и скъпо

Фокусът на Мобилния конгрес в Барселона тази година падна върху 5G технологиите и телефоните

7 мар 2019, 2578 прочитания

Топ 5 премиери в Барселона Топ 5 премиери в Барселона

Кои са най-интересните телефони, представени на Световния мобилен конгрес тази година

7 мар 2019, 2990 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Стратегията за единен цифров пазар в Европа – срокове и сфери на регулация

Предстои да се изготвят защити на конкуренцията при електронната търговия

Джейсън Кинг: Инвестицията на PPF в "Теленор" е дългосрочна

Главният изпълнителен директор на "Tеленор България" пред "Капитал"

Новият живот на старите къщи

Четири щастливи истории за запазени и възстановени сгради в София, Стара Загора и Русе

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: "Такотека"

Появата на мястото е първа стъпка към дългоочакваното навлизане на мексиканската кухня в София

Господин Х

Голяма неоторизирана изложба в Мадрид представя работата на анонимния уличен артист Банкси

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 11

Капитал

Брой 11 // 16.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: ЕК пак глоби Google, ГЕРБ и СДС в коалиция за евровота

Емисия

DAILY @7PM // 20.03.2019 Прочетете